Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Apakah Value Of Page di Google Analytics & Apakah Kaitannya Dengan Landing Page

Bagaimana Nilai Halaman dan Landing Page Meningkatkan kedudukan Carian

Apakah Value Of Page di Google Analytics & Apakah Kaitannya Dengan Landing Page

Nilai halaman (Value of Page) adalah halaman yang dinilai sebagai halaman pendaratan (Landing Page) yang cenderung dianggap sebagai alat rahsia pemasar oleh pembaca luar sana. Apabila pemasar mengatakan bahawa dia telah mengumpulkan halaman arahan dalam Google analytics, laman web ini sering disalahtafsirkan oleh pelanggan, seperti laman web lain.

Lagipun, apa yang menjadikan halaman arahan begitu istimewa dan nilai tersendiri sehingga perlu mempunyai namanya sendiri? dan bagaimana ia berbeza dengan halaman lain? Blog ini akan memandu anda mengetahui halaman pendaratan, dan juga bagaimana anda dapat mengumpulkannya dan bagaimana ia berfungsi secara teknikal. 

Inilah yang akan kita bincangkan:

Apakah halaman pendaratan?
Mengapa pemasar menggunakannya?
Jenis halaman arahan diarahkan semula
Untuk halaman arahan mana yang sesuai?
Cara menggunakan halaman pendaratan
Mengapa halaman pendaratan berguna?
Teknik pengoptimuman untuk halaman arahan
Apakah Halaman Pendaratan?
Halaman arahan adalah halaman statik yang berfungsi sebagai pintu masuk ke laman web. Halaman-halaman ini biasanya merupakan halaman di mana pelanggan "mendarat" sebagai hasil dari tindakan asal mengklik iklan, dan promosi pemasaran, pemasaran email atau promosi pemasaran. Juga disebut sebagai "halaman tangkapan petunjuk" atau "halaman tujuan".

Mengapa Pemasar Menggunakan Halaman Pendaratan?
Halaman pendaratan membolehkan pemasar mengarahkan petunjuk mereka ke penukaran dengan meletakkan elemen ajakan bertindak secara strategik seperti pautan, borang, butang dan elemen laman web lain. Halaman pendaratan sering kali menjadi salah satu titik hubungan pertama yang pertama antara pengguna dan jenama sehingga pemasar cenderung mengoptimumkan halaman ini untuk meningkatkan peluang untuk penukaran.

Halaman arahan mempunyai satu tujuan, satu mesej dan satu ajakan bertindak.
Terdapat beberapa sebab kritikal di sebalik penggunaan halaman pendaratan, berikut adalah beberapa alasan:

Jambatan antara Iklan Dan Jenama
Halaman pendaratan bertindak sebagai "jambatan" antara iklan dan jenama. Maksudnya ialah iklan yang pertama kali diklik pengguna tidak sepenuhnya menunjukkan keperibadian jenama dan tidak membawa pengguna sepenuhnya melalui laman web jenama. Halaman arahan dapat membawa, memperkenalkan dan membimbing pengguna ke jenama serta perjalanan pelanggan jenama. Tujuan terakhir ialah mendaftar ke buletin, membeli perkhidmatan atau produk dan aktiviti penukaran lain.

Apakah Value Of Page di Google Analytics & Apakah Kaitannya Dengan Landing Page


Adalah sangat penting bahawa salinan halaman arahan anda sepadan dengan iklan atau bahan pemasaran yang digunakan. Ini memastikan bahawa pengguna a) tahu mereka berada di lokasi yang tepat dan b) konsistensi mesej membangkitkan perasaan percaya, yang sangat penting jika anda beriklan kepada khalayak yang dingin.


Halaman Utama Tidak Cukup Spesifik…
... untuk pengguna yang mencari pertanyaan tertentu. Mendarat di laman utama akan mengurangkan kemungkinan pengguna menukar, hanya kerana mereka harus berusaha mencari apa yang mereka inginkan. Jauh lebih baik daripada, hanya mengarahkan mereka terus ke sana melalui halaman arahan.

Atas sebab ini, halaman arahan berguna untuk membantu menukar dan memimpin pengguna lebih jauh (seperti yang disebutkan di atas) untuk lebih banyak peluang untuk menukar.

Segmentasi
Sekiranya jenama menawarkan pelbagai jenis produk dan perkhidmatan, pemasar mungkin memilih untuk membagi khalayak untuk mendapatkan kadar penukaran yang optimum. Pemasar mungkin memilih untuk membagi mengikut personas sasaran, secara tingkah laku atau demografi. Oleh itu, pengguna yang berbeza memerlukan cara yang berbeza untuk disasarkan.

Apakah Value Of Page di Google Analytics & Apakah Kaitannya Dengan Landing Page


Sebagai contoh, adakah anda akan mensasarkan seorang nenek berusia 80 tahun dengan cara yang sama seperti yang anda sasarkan kepada seorang ibu berusia 25 tahun?

Kemungkinan besar, tidak. Walaupun profil milenium menggunakan saluran dalam talian yang berbeza dan digunakan untuk nada suara yang sangat tidak rasmi, profil nenek tidak semestinya sesuai dalam kohort yang sama.

Di sinilah halaman pendaratan masuk. Segmen audience sasaran anda memerlukan perjalanan pengguna yang berbeza. Melalui iklan anda, anda dapat membuat pautan terus ke halaman arahan yang dirancang dengan tepat untuk melibatkan setiap khalayak tertentu.

Iklan Lanjut
Semasa mengiklankan melalui PPC, Google menahan watak hingga 140 aksara, oleh itu, halaman arahan menawarkan peluang untuk berkembang lebih jauh di lapangan itu. Dalam konteks ini, halaman arahan harus memberi alasan mengapa pengguna harus menukar (membeli, mendaftar buletin atau menghubungi syarikat untuk maklumat lebih lanjut).

Jenis Penukaran di Halaman Pendaratan
Halaman arahan mungkin mempunyai objektif yang berbeza bergantung pada strategi pemasaran jenama individu yang berbeza-beza. 

Beberapa halaman pendaratan yang paling biasa diarahkan kembali ke:
  • Pendaftaran buletin
  • Maklumat mengenai topik tertentu
  • Yang boleh dimuat turun
  • Hubungi melalui sembang
  • CTA tambah pada bakul
  • Daftar untuk acara
Untuk Siapa Halaman Pendaratan Sesuai?
Sesiapa sahaja boleh menyediakan halaman arahan di tempat selagi anda mempunyai akses ke hujung belakang laman web.

Sama ada anda perniagaan kecil, freelancer atau syarikat besar, anda boleh menggunakan halaman arahan dan menyusun strategi dengan sewajarnya. Halaman arahan seharusnya dapat membantu anda mengesan pengguna anda dengan lebih baik dan menggunakan maklumat tersebut untuk meningkatkan pengalaman pengguna anda. Berikut adalah beberapa sebab lain untuk menggunakan halaman arahan sebagai sebahagian daripada strategi pemasaran anda:

Mengapa Halaman Pendaratan Berguna?
Halaman arahan sangat bagus jika anda mempunyai iklan sebagai sebahagian daripada strategi pemasaran digital anda. Sekiranya anda mempunyai iklan, anda mungkin juga mempunyai halaman arahan.

Pengoptimuman Bajet
Tingkatkan kadar penukaran anda dan turunkan kos anda untuk memperoleh petunjuk atau penjualan. Oleh kerana halaman tersebut dipacu terus ke apa yang dicari oleh pengguna, kos memperoleh petunjuk dikurangkan.

Kadar penukaran anda juga cenderung meningkat kerana halaman pendaratan sudah memberikan argumen yang meyakinkan untuk mendorong pengguna untuk penukaran. Pengguna mencarinya, jenama menyampaikannya melalui halaman arahan, pengguna menukar. 

Spesifik - Apa Yang Mahu Pengguna ... apa yang sebenarnya dia mahukan.
Halaman pendaratan menunjukkan apa yang diklik oleh pengguna untuk peluang penyasaran yang lebih tinggi. Sekiranya pengguna mengklik iklan yang menargetkan produk tertentu, halaman arahan dapat dan harus menampilkan dengan tepat apa yang diiklankan. Dengan cara ini, anda memberikan apa yang pengguna mahukan, hanya dengan satu klik.

Sebagai contoh, anggap anda mempunyai perniagaan produk isi rumah dan iklan anda mengatakan: "Dapatkan potongan 50% untuk produk isi rumah" mesej halaman arahan anda mungkin: "potongan 50% untuk semua produk rumah tangga untuk hari ini sahaja" bersama dengan penyenaraian produk. Sentiasa pastikan bahawa iklan dan halaman arahan anda sesuai.

Teknik Pengoptimuman dengan Halaman Pendaratan
Ini adalah cara anda memastikan halaman pendaratan dioptimumkan sepenuhnya sehingga petunjuk anda (pengguna alias) tidak segera melambung. Berikut adalah beberapa teknik pengoptimuman yang kami gunakan di Forty8Creates untuk meningkatkan halaman arahan:

Penulisan Salinan
Pastikan penulisan iklan dan tajuk utama serupa, jika tidak sama, untuk penargetan dan konsistensi yang lebih baik. Agar halaman pendaratan berfungsi sebagai jambatan, perlu ada resonansi atau persamaan antara halaman arahan dan iklan sehingga pengguna merasa sejajar dengan halaman arahan. Terhadap seekor ikan di luar air, berkeliaran berusaha mencari perkara yang pertama kali akan mereka klik.

CTA yang kelihatan
Pastikan CTA anda kelihatan dan menarik. Ini dapat dicapai dengan menonjolkan button sehingga kepada teks yang lain.

Kandungan di atas lipatan
Above-the-fold adalah istilah umum yang digunakan dalam reka bentuk web.

Istilah ini menerangkan kandungan awal yang dilihat sebagai halaman dimuat. Jenis kandungan paruh atas yang baik adalah kandungan yang segera merebut pengalaman pengguna seperti gambar wira, atau slaid wira dengan ajakan bertindak.

Wira pada dasarnya apa sahaja. Biasanya, halaman arahan mempunyai elemen yang sangat jelas dan menonjol sama ada slaid, gambar atau tajuk. Inilah yang disebut header Hero.

Tumpuan pada elemen-elemen ini sangat bagus kerana ia segera menarik perhatian pemimpin, dan memberi anda peluang untuk terus memperhatikannya.

Reka Bentuk Arah
"Directional cues" adalah istilah reka bentuk yang menentukan elemen visual pada halaman yang digunakan untuk memandu tingkat mata pengguna melalui setiap halaman.

Mereka disusun dengan cara untuk menunjukkan elemen yang berbeza seperti butang CTA, maklumat penting atau testimoni.

UX dan Kemudahan Penggunaan
Penting, halaman pendaratan anda mesra pengguna dan senang digunakan. Ini diperlukan untuk mengekalkan pengguna anda di laman web anda. Sekiranya halaman arahan tidak mudah digunakan dan automatik untuk difahami pengguna akan keluar dari laman web anda untuk mencari sesuatu yang lebih mudah digunakan. Beberapa program di mana anda boleh melakukan halaman arahan, sudah dilengkapi dengan arahan untuk membantu anda mengumpulkan halaman yang paling praktikal dan mesra pengguna.

Dengan itu, jika anda ketika ini mengalami kadar pentalan yang tinggi di halaman anda, anda mungkin ingin mempertimbangkan untuk memasang perkhidmatan analisis peta panas sehingga anda dapat memahami bagaimana pengguna sebelumnya telah melihat dan menggunakan laman web tersebut. Kami menggunakan HotJar di sini di Forty8Creates.

Berfokus
Untuk menjadi halaman arahan, penting agar halaman ini difokuskan pada satu mesej promosi yang bertentangan dengan argumen dan jenis kandungan yang berbeza dalam halaman yang sama. Hujah yang disatukan dan meyakinkan akan meningkatkan peluang untuk penukaran kerana tidak membebankan pengguna. Cuba permudahkan untuk pengguna seboleh mungkin. Lagipun, pengguna hanya berminat dengan apa yang anda iklankan, sebagai permulaan, perkara lain yang bukan yang anda iklankan tidak relevan.

Ketekalan dan Keharmonian
Setiap elemen di halaman harus menyumbang kepada matlamat keseluruhan untuk membimbing pengguna melakukan penukaran dan membina gabungan yang harmoni. Elemen ini akan dipengaruhi terutamanya oleh reka bentuk halaman, tetapi ingat bahawa konsistensi nada suara anda dan mesej juga membantu di sini.

Testimoni & Bukti Sosial
Pengiklanan terbaik yang pernah anda dapat untuk perniagaan anda adalah dari mulut ke mulut. Ini kerana ia asli dan ini menunjukkan bahawa syarikat anda cukup berpengalaman untuk menangani pelanggan. Paling hampir dalam talian yang akan anda perolehi adalah melalui testimoni / bukti sosial (ulasan, komen, gambar dengan produk anda dll.).

Pastikan halaman arahan anda mempunyai testimoni dan semacam bukti sosial. Biasanya, diletakkan di bahagian bawah halaman ini, bukti dan bukti sosial akan menjadi hujah tambahan untuk membeli tanpa perlu menulis secara fizikal atau menyatakan pendapat anda.

Percaya tak?, ini berjaya...

Pernyataan Penutupan / Pengukuhan
Anda harus memastikan bahawa setiap salinan halaman arahan memberi alasan positif mengapa pengguna harus menukar. Sebagai contoh, anda boleh menerangkan mengapa produk tersebut bagus untuk pengguna atau bagaimana perkhidmatan anda dapat meningkatkan kehidupan pengguna. Dengan itu, cubalah dan patuhi beberapa hujah jika tidak ada sehingga pengguna tidak merasa terbeban.

Anda boleh melakukan yang ini...
Walaupun terdapat semua panduan ini, setiap perniagaan dan setiap pelanggan berbeza. Tetapi yang paling penting, pastikan anda sentiasa menguji dan menyemak hasilnya untuk mempelajari cara meningkatkan halaman pendaratan anda dengan lebih baik.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram