Cara Membuat Aplikasi: Langkah Demi Langkah

Bagaimana membina App (Aplikasi)

Cara Membuat Aplikasi: Langkah Demi Langkah

Anda mempunyai idea besar untuk membina App aplikasi hebat seterusnya. Tetapi ... bagaimana anda "membuat aplikasi". Dalam artikel ini, saya akan berkongsi dengan anda cara menghidupkan idea aplikasi anda.

Ada beberapa perkara yang anda perlu lakukan:
Apakah kaedah terbaik untuk mempelajari perkembangan iOS?
Cara membina aplikasi anda dengan Xcode dan Swift
Cara membuat kemajuan nyata dalam merealisasikan projek aplikasi anda
Bahagian yang diperlukan untuk projek aplikasi anda: reka bentuk, UI / UX, halaman arahan, maket
Bagaimana anda boleh melancarkan dan mempromosikan aplikasi anda, untuk mendapatkan lebih banyak pemasangan aplikasi?

Alat yang dapat membantu anda mempercepat proses pengembangan aplikasi
Langkah-langkah yang diperlukan untuk menerbitkan aplikasi anda di App Store
Apa yang berlaku selepas anda melancarkan aplikasi anda?

9 langkah untuk membuat aplikasi adalah:
  • Lakarkan idea aplikasi anda
  • Lakukan kajian pasaran
  • Buat mockup aplikasi anda
  • Buat reka bentuk grafik aplikasi anda
  • Bina halaman arahan aplikasi anda
  • Buat aplikasi dengan Xcode dan Swift
  • Lancarkan aplikasi di App Store
  • Pasarkan aplikasi anda untuk menjangkau orang yang tepat
  • Tingkatkan aplikasi anda dengan maklum balas pengguna.
1. Lakarkan Idea Aplikasi Anda
Setiap aplikasi dimulakan dengan idea. Tidak perlu besar, pecah tanah atau pandai. Cukup idea cukup bagus.Lakarkan idea aplikasi anda dengan pen dan kertas. Tujuannya adalah untuk menjadikan idea itu nyata. Anda menentukan bagaimana aplikasi anda berfungsi dan apa ciri-cirinya, sebelum anda mula mengembangkan aplikasi.

Anda tidak memerlukan alat khas untuk melakar idea aplikasi anda. Pena dan notepad sudah cukup. Mulailah membuat lakaran, buat senarai ciri, dan lihat apakah idea itu menjadi kenyataan di atas kertas.

Saya ingin memisahkan ciri aplikasi kepada dua kumpulan: Must Haves dan Nice To Haves. Must Haves adalah ciri yang tidak dapat dilakukan oleh aplikasi anda, dan Nice To Haves adalah ciri yang hebat tetapi tidak penting.

Apabila anda membuat aplikasi, anda mahu aplikasinya lebih ramping dan seburuk mungkin. Itu disebut Minimum Viable Product (MVP), dan ini adalah versi pertama dan paling mudah aplikasi anda. Apabila anda fokus pada perkara yang paling penting, anda mempercepat proses pengembangan aplikasi anda dan menjadikan aplikasi anda lebih tahan
.

Beberapa soalan yang anda boleh tanyakan kepada diri sendiri:
Apa ciri yang boleh anda tinggalkan?
Ciri mana yang menjadi titik penjualan unik atau pembuat wang?
Adakah terdapat ciri yang membuat aplikasi anda kembung, atau lambat membuatnya?
Aplikasi yang baik melakukan satu perkara dengan baik.
Beberapa contoh:
Aplikasi pengambilan nota seperti Bear sangat bagus untuk mencatat
Aplikasi pengangkutan seperti Uber membantu orang pergi dari A ke B - ciri lain adalah yang kedua
Aplikasi permainan seperti Two Dots hebat untuk menghiburkan orang - tidak semestinya cuba melakukan lebih banyak perkara
Sangat mengujakan untuk membuat aplikasi dengan banyak ciri. Ini hanya mengaburkan satu perkara yang bagus pada aplikasi anda. Pastikan aplikasi anda melakukan satu perkara sahaja, dan melakukannya dengan baik.
Masa: Luangkan beberapa jam, hingga beberapa hari, untuk membuat sketsa aplikasi anda.
Kos: Percuma. (Gunakan pen dan kertas.)
"Jangan terlalu mementingkan kepentingan idea. Kejayaan aplikasi anda ditentukan oleh" idea x pelaksanaan ". Membuat aplikasi yang berfungsi dengan baik lebih penting daripada mencari idea yang sempurna. Jangan repot-repot mencari idea yang unik; itu bukan diperlukan untuk berjaya ".

2. Lakukan Penyelidikan Pasaran
Penyelidikan pasaran sering dilangkau oleh pembangun aplikasi, walaupun merupakan bahagian penting dalam membuat aplikasi. Anda boleh menjimatkan masa dan usaha anda dengan melakukan penyelidikan awal.

Sebelum membuat aplikasi, anda ingin mengetahui sama ada idea aplikasi anda dapat dilaksanakan. Anda mengemukakan soalan seperti:
Apakah aplikasi dan pesaing alternatif di pasaran?
Apa yang dikehendaki oleh bakal pelanggan? Apa keperluan dan keinginan mereka?
Berapa banyak yang perlu saya bayar untuk aplikasi saya? Apa model perniagaan yang baik?
Melakukan penyelidikan pasaran sebelum membuat aplikasi anda dapat menyelamatkan anda dari melakukan banyak kesalahan sejak awal. Anda mengesahkan andaian dan menilai keperluan bakal pelanggan.

Dua jenis penyelidikan pasaran sangat membantu:
Mengetahui kesilapan apa yang dilakukan pesaing anda
Mengetahui sama ada orang mencari aplikasi seperti anda
Betul! Anda dapat menganggarkan permintaan aplikasi tanpa membuatnya terlebih dahulu. Dalam artikel ini, saya akan menunjukkan dengan tepat cara menggunakan Google Trends dan Keyword Planner untuk mengukur permintaan untuk aplikasi senarai perkara yang mudah dilakukan.
Mencari pandangan juga memenuhi tujuan lain. Anda mahu berjalan mengikut kehendak pelanggan anda, begitu juga. Daripada menilai keperluan dan keinginan semasa duduk di depan komputer dengan selamat, anda mahu keluar dari sana dan bercakap dengan orang lain.

Untuk siapa aplikasi anda? Macam mana rupa mereka? Bagaimana aplikasi anda mempengaruhi masalah tertentu yang dihadapi pengguna? Bagaimana mereka sekarang menyelesaikan masalah itu? Perubahan apa yang ingin anda lakukan dengan aplikasi anda?

Berdasarkan kajian anda, anda dapat dengan jelas menentukan masalah yang diselesaikan oleh aplikasi anda, dan untuk siapa anda menyelesaikan masalah tersebut. Anda menggunakan pandangan ini untuk menjadikan aplikasi yang melayani penggunanya lebih baik.

Masa: Luangkan beberapa hari untuk mencari, untuk mewujudkan ruang untuk idea.
Kos: Anda boleh melakukan ini secara percuma, atau melaburkan sejumlah wang dalam alat pro.

3. Buat Mockup Aplikasi 
Sebaiknya buat mockup sebelum anda mula membina aplikasinya. Mockup adalah lakaran kasar susun atur, antara muka pengguna dan aliran aplikasi anda.
Inilah contohnya:
Cara Membuat Aplikasi: Langkah Demi Langkah

Dalam gambar di atas anda melihat bagaimana saya telah menggariskan tiga UI penting aplikasi saya Crest in Balsamiq Mockups. Ini lakaran yang agak kasar, bukan?

Mockup tidak termasuk:
Elemen UI berbutir halus
Kedudukan tepat elemen UI
Skema dan kesan warna yang kompleks
Mockup menunjukkan kepada anda bagaimana aplikasi, tanpa mengalihkan perhatian anda dengan butiran yang tidak perlu. Ini adalah pendekatan fungsional dan bukannya estetik untuk reka bentuk aplikasi anda. Mockup juga harus menggambarkan aliran dan interaksi aplikasi anda. Apa yang berlaku apabila anda menekan butang itu? Bagaimana anda sampai dari skrin A ke skrin B? Apakah aliran navigasi aplikasi anda?

Saya cadangkan anda menggunakan Balsamiq Mockup untuk membuat mockup aplikasi anda. Perisian ini merangkumi sebilangan besar templat UI, dan mereka telah mencapai keseimbangan antara kekasaran dan fleksibiliti. Saya telah menggunakan Balsamiq selama bertahun-tahun - ini adalah aplikasi yang sangat sesuai dengan anda, dan sesuai dengan aliran kerja saya.

Semasa anda membuat aplikasi untuk klien atau majikan, membuat mockup adalah peluang yang baik untuk menunjukkan hasil akhirnya kepada mereka sebelum membuat aplikasi. Anda boleh membimbing mereka melalui UI, dengan menggunakan maket, dan membantu mereka melihat dan membayangkan aplikasi yang lengkap. Saya selalu menggunakan mockup dalam perjumpaan penjualan dengan pelanggan.

Adalah idea yang bagus untuk membuat reka bentuk fungsional-teknikal di sebelah mockup anda. Anda menerangkan apa yang dilakukan oleh aplikasi dengan kata mudah. Anda boleh membuat anotasi dalam perisian mockup anda, atau hanya membuat dokumen teks yang menerangkan bagaimana aplikasi berfungsi.

Masa: Beberapa hari atau 1-2 minggu, bergantung pada kerumitan aplikasi anda.
Kos: $ 98 untuk Mockups 3 untuk Desktop - berbaloi!

4. Buat Reka Bentuk Grafik Aplikasi Anda
Sekarang projek anda sudah terbentuk, inilah masanya untuk membuat reka bentuk grafik untuk aplikasi anda. Reka bentuk aplikasi anda merangkumi perincian visual yang sempurna, kesan grafik, aset gambar, dan kadangkala animasi dan reka bentuk gerakan.

Saya cadangkan dua pendekatan untuk membuat grafik aplikasi anda:
Lakukan sendiri dengan templat grafik
Sewa pereka grafik profesional
Pereka grafik profesional menghabiskan masa bertahun-tahun untuk berlatih dan menyempurnakan kerajinan mereka, dan pereka grafik yang baik dapat memberikan hasil 100x lebih besar daripada pereka yang tidak berpengalaman, seperti diri anda (dengan andaian anda adalah pemaju).

Sebagai pembangun aplikasi, anda perlu menggunakan kekuatan anda, dan itu bermaksud kerja penyumberan luar yang tidak anda mahir. Manfaatkan platform seperti Upwork atau Toptal untuk menyewa pereka grafik profesional.

Sekiranya anda ingin membina sendiri, gunakan templat reka bentuk yang dibuat khas untuk aplikasi iOS untuk menjimatkan masa. Gunakan blok bangunan templat untuk membuat reka bentuk anda sendiri, dan kemudian sesuaikannya selepas itu.


Terdapat beberapa templat pilihan khususnya:

NOW oleh InVision
GUI iPhone iOS oleh Facebook
Phoenix oleh Adrian Chiran
Apply Pixel oleh Michael Flarup

Terutama kit iOS dari Facebook sangat membantu, kerana ia merangkumi elemen UI sempurna piksel dari iOS itu sendiri. Anda boleh menggunakannya untuk membuat maket terperinci dengan UI iOS default.

Berhati-hatilah dengan hak cipta dan pelesenan semasa menggunakan karya asli orang lain. Undang-undang hak cipta adalah nyata dan universal. Anda tidak boleh menyalin dan menggunakan barang yang anda dapati di internet. Apabila lesen penggunaan tidak diberikan secara eksplisit, anggap anda tidak dapat menggunakan karya tersebut dalam projek anda sendiri.

Anda boleh menggunakan alat seperti Photoshop, Sketch dan Affinity Designer untuk membuat reka bentuk grafik untuk aplikasi anda. Saya mengesyorkan Sketch, kerana ia mempunyai sokongan terpadu untuk reka bentuk aplikasi mudah alih, dan boleh mengeksport terus ke aset gambar @ 2x dan @ 3x.
Hasil akhir (atau "dapat disampaikan") yang anda inginkan, adalah sekumpulan gambar dan aset yang dapat anda impor ke Xcode. Anda menggunakan fail grafik sebagai asas kerja anda di Interface Builder atau dengan SwiftUI.

Anda tidak dapat mengimport reka bentuk Sketsa atau Photoshop secara langsung, jadi anda perlu membuatnya semula di Builder Antara Muka dan / atau Xcode untuk membina aplikasi anda. Anda meletakkan paparan di Interface Builder, mengimport aset gambar, dan menyiapkan batasan Tata Letak Auto, untuk menghidupkan UI aplikasi anda.

Oh, dan jangan lupa untuk melihat Garis Panduan Antaramuka Manusia. Mereka sangat berguna untuk memahami bagaimana reka bentuk iOS berfungsi, jadi anda dapat memanfaatkan reka bentuk iOS semasa membuat aplikasi anda. Sebenarnya, dokumentasi Apple adalah wawasan mengenai pembangunan aplikasi ...

Masa: Beberapa hari, hingga beberapa minggu. Minta sebut harga pereka anda.
Kos: Templat yang baik adalah percuma atau murah. Minta sebut harga pereka anda.

5. Bina Halaman Pendaratan Aplikasi (Landing Page)
Pembangun aplikasi sering mengabaikan pemasaran aplikasi. Hanya kerana anda membuat aplikasi hebat tidak bermaksud orang akan menemuinya. Bagaimana orang dapat menemui aplikasi anda?

Cara Membuat Aplikasi: Langkah Demi Langkah

Anda sekurang-kurangnya harus membuat halaman arahan untuk aplikasi anda, dan idealnya sebelum anda membina aplikasi anda. Inilah contohnya:

Laman web ini adalah untuk aplikasi Crest. Ini menerangkan secara ringkas apa yang dilakukan oleh aplikasi, siapa yang digunakan, dan mengapa aplikasi itu berguna. Halaman ini juga menyertakan ajakan bertindak (CTA) untuk mendaftar ke senarai tunggu jemputan aplikasi.

Ini adalah kesempatan untuk berhubungan dengan pengguna aplikasi potensial sejak awal, sebelum aplikasi Anda diluncurkan di App Store. Anda belum mempunyai halaman App Store untuk ditunjukkan kepada orang lain, jadi laman web halaman arahan sangat penting untuk dimiliki.

Sebagai pembangun aplikasi, anda ingin membuat hubungan antara anda dan calon pelanggan, untuk membolehkan perbualan berlaku. Perbualan seperti itu boleh menyebabkan pengguna mencuba aplikasi anda atau menjadi pelanggan.

Halaman aplikasi anda memerlukan komponen berikut:
Tajuk yang jelas di bahagian atas halaman
Perenggan pengenalan ringkas atau video penjelasan
Tangkapan skrin aplikasi atau mockup iPhone
Iaitu untuk mendaftar atau memasang aplikasi
Untuk pecahan ciri dan faedah aplikasi
Mengenai pencipta aplikasi, atau bahagian "Tentang Kami"

Anda boleh bermain-main dengan susunan elemen ini dengan tepat. Lebih baik meletakkan tajuk utama dan ajakan bertindak di atas "lipatan" halaman. Tetapi tidak biasa meletakkan cerita atau bahagian "Tentang Kami" di halaman, untuk membuat hubungan peribadi dengan orang lain.

Halaman ini berfungsi sebagai titik pusat yang boleh anda tuju orang, jika mereka berminat untuk mempelajari lebih lanjut mengenai aplikasi anda. Dan ketika anda masih membuat aplikasi, anda belum mempunyai halaman aplikasi di App Store, jadi anda memerlukan sesuatu yang lain untuk menarik calon pelanggan.

Walaupun anda mempunyai halaman App Store (contoh), anda tidak dapat blog di halaman tersebut, mengirim buletin, atau meminta maklum balas dari pengguna awal. Halaman web yang sederhana banyak membantu mewujudkan hubungan yang berkekalan dengan orang yang ingin anda jangkau, dan layani. Adalah bijak untuk meminta alamat e-mel mereka juga, supaya anda dapat terus berhubung.
Alat yang berkesan untuk membina laman web anda ialah Strikingly, WordPress dan Leadpages. Tidak ada alat yang memerlukan pengetahuan HTML.

Pada tahun 2020, banyak pembangun aplikasi masih melihat halaman App Store mereka sebagai satu-satunya saluran untuk memasarkan aplikasinya. Itulah peluang yang terlepas, kerana terdapat banyak saluran pemasaran lain yang boleh membawa pemasangan aplikasi. Banyak yang paling sesuai dengan laman web, jadi pertimbangkan untuk membina halaman arahan semasa anda membuat aplikasi.

Masa: Beberapa hari. Jangan menjadikannya piksel sempurna! Kos: Percuma, atau sehingga $ 100 sebulan untuk pembina halaman pendaratan yang baik.

6. Buat Aplikasi Dengan Xcode Dan Swift
Kami akhirnya sampai di sini. Sudah tiba masanya untuk membuat aplikasi anda!
Sekarang setelah anda meletakkan asas untuk projek aplikasi anda, membuat aplikasi itu sendiri menjadi lebih mudah. Anda telah membuat mockup, reka bentuk aplikasi anda, dan mengambil langkah pertama dalam memasarkan aplikasi anda dengan laman web.
 
Anda membina aplikasi iOS dengan Xcode dan Swift. Xcode IDE merangkumi pengurus projek, editor kod, dokumentasi bawaan, alat debug, dan Interface Builder, alat yang anda gunakan untuk membuat antara muka pengguna aplikasi anda. Semua yang anda perlukan untuk membuat aplikasi iOS!
Swift adalah bahasa pengaturcaraan yang kuat dan intuitif, dan ini adalah bahasa pengaturcaraan lalai untuk membina aplikasi iOS, macOS, iPadOS, tvOS dan watchOS. Sekiranya anda mempelajari pengembangan iOS hari ini, saya cadangkan anda mempelajari Swift dan bukannya Objective-C. Di sebelah UIKit dan Papan Cerita anda, mempunyai alat baru yang hebat untuk membina Antarmuka Pengguna (UI) yang kami gunakan: SwiftUI.

Anda boleh memasang aplikasi iOS anda sendiri di iPhone atau iPad anda, melalui Xcode, dengan Akaun Pembangun Apple percuma. 

Cara Membuat Aplikasi: Langkah Demi Langkah

Anda boleh membahagikan pengembangan aplikasi kepada dua kategori:
Bahagian depan: Ini adalah bahagian aplikasi yang dapat anda lihat. Ia merangkumi susun atur, navigasi, grafik, interaksi pengguna, animasi dan pemprosesan data.

Bahagian belakang: Ini adalah bahagian aplikasi yang tidak dapat anda lihat. Ini termasuk pangkalan data, rangkaian, penyimpanan data, dan pengurus pengguna.

Semasa anda membuat bahagian depan aplikasi anda, anda membuat Antaramuka Pengguna aplikasi, dan anda menentukan apa yang perlu berlaku ketika pengguna berinteraksi dengan aplikasi anda. Anda mengatur navigasi aplikasi anda, dan anda membina ciri aplikasi.

7. Lancarkan Aplikasi Anda Di App Store
Adakah anda bersedia melancarkan aplikasi anda? Sekarang setelah anda membuat aplikasinya, sudah waktunya untuk memuat naik di App Store.
Proses menerbitkan aplikasi anda di App Store seperti berikut:

Daftar untuk Akaun Pembangun Apple
Siapkan tajuk dan data meta aplikasi anda dengan App Store Connect
Muat naik binaan aplikasi terbaru anda ke App Store dengan Xcode
Apple mengkaji aplikasi anda, mengikuti Garis Panduan Ulasan App Store
Apabila aplikasi anda diluluskan, aplikasi akan diterbitkan secara langsung di App Store. Orang kini boleh memuat turun dan memasang aplikasi anda
Membuat aplikasi, dan menerbitkannya di App Store, Ia sangat menggembirakan, dan perasaan yang hebat untuk membina sesuatu, meletakkannya di dunia, untuk dilihat dan dialami oleh orang lain. Melihat "Siap Dijual" di App Store Connect...

Apa yang akan datang?
Apabila anda telah menerbitkan aplikasi anda, kerja tidak akan berhenti. Sebenarnya, ia baru sahaja bermula! Setelah mengumpulkan maklum balas pengguna awal (lihat di bawah), anda kembali ke papan gambar untuk memperbaiki aplikasi anda.

Anda melakukan penyelidikan pasaran, memperbaiki maket dan reka bentuk anda, dan membina ciri baru. Anda melancarkan versi aplikasi anda yang seterusnya di App Store, dan kitaran dimulakan semula. Ini adalah proses berulang.

Anda juga perlu mempromosikan aplikasi anda. Saya mengesyorkan anda mula mempromosikan aplikasi anda sebelum melancarkannya. Anda menghasilkan beberapa buzz sebelum anda melancarkan, jadi anda mula berjalan ketika anda benar-benar melancarkan.

Inilah beberapa idea:
Mulakan blog dan gunakan pemasaran kandungan untuk memberitahu orang tentang aplikasi anda
Kirim aplikasi anda ke platform yang disusun, seperti Product Hunt
Dapatkan publisiti tempatan dan jalin hubungan dengan penggiat di bidang anda
Buat kempen onboarding untuk pengguna aplikasi baru
Optimumkan kata kunci aplikasi anda dengan Pengoptimuman App Store
Fokus terlebih dahulu untuk mendapatkan 1 pengguna, kemudian 10, kemudian 1000, dan 10.000 - jangan cuba memberi kesan kepada ribuan orang dari awal
Gunakan kesan rangkaian untuk membina produk yang menjadi lebih baik apabila lebih banyak orang menggunakannya, dan bantu orang berkongsi aplikasi anda dengan orang lain
Siapkan kempen Pemasangan Aplikasi di Facebook, atau gunakan Iklan Carian di App Store
Gunakan SKStoreReviewController untuk meminta ulasan pengguna aplikasi (yang seterusnya meningkatkan kedudukan App Store anda)

Tingkatkan data meta dan tangkapan skrin aplikasi anda, dan beritahu orang tentang faedah menggunakan aplikasi anda (bukan hanya menyenaraikan ciri)
Apa sahaja yang anda pilih untuk melakukannya: Saya tidak takut dengan pahlawan yang telah menguasai 1000 teknik, tetapi saya takut dengan pahlawan yang telah melakukan satu teknik seribu kali. Perkara yang sama berlaku untuk pemasaran: konsistensi itu penting!

8. Pasarkan Aplikasi Anda Untuk Sasaran Yang Tepat
Pembangun aplikasi adalah penyelesai masalah. Aplikasi anda menyelesaikan masalah bagi seseorang, dan itulah yang meyakinkan mereka untuk memasang dan menggunakan aplikasi anda. Tetapi adakah itu semua?

Pemasaran membantu mewujudkan perubahan. Sebagai contoh, menukar dari penyelesaian lama kepada yang baru. Sebagai pembangun aplikasi, sebahagian daripada kerja anda membantu orang melakukan peralihan itu.

Pemasaran mempunyai reputasi buruk, terutama di kalangan orang yang berfikiran teknologi. Semasa memikirkan pemasaran, mereka berfikir tentang jurujual dari pintu ke pintu yang keliru, tentang bagaimana Facebook menjual maklumat peribadi mereka, dan tentang meyakinkan orang untuk membeli barang yang tidak mereka perlukan.

Developer sering berpendapat bahawa produk yang baik tidak memerlukan pemasaran. Apabila anda memerlukan lubang 1/8,, anda membeli bit gerudi 1/8 ″. Ini logik, bukan? Apa yang anda perlukan untuk pemasaran?

Sebilangan besar produk yang kami beli tidak mudah seperti bit gerudi. Apa yang membuat orang memilih iPhone dan bukannya Android? Mengapa membeli Tesla dan bukannya Volkswagen? Adakah orang pergi ke restoran bintang 3 Michelin hanya kerana mereka lapar?

Pemasaran adalah suara yang memberitahu orang siapa anda, apa yang anda harapkan, dan bagaimana anda berbeza dengan alternatif yang ada. Pemasaran adalah mengenai kepercayaan, empati dan membuat hubungan dengan orang.

Ini berkaitan dengan kerendahan hati untuk memberitahu seseorang bahawa penyelesaian anda mungkin bukan yang terbaik bagi mereka, dan tentang keberanian untuk berbicara dengan mereka yang dapat memanfaatkan apa yang telah anda buat.

Adakah anda memerlukan pemasaran sebagai pembangun aplikasi? YEAH! Anda mahu idea anda disebarkan, bukan? Produk anda menjadi lebih baik apabila orang yang betul mendapat keuntungan. Pemasaran adalah cara untuk menjangkau orang-orang tersebut. Gunakan dengan bijak, dan jangan bersembunyi di sebalik logik. Pemasaran adalah persoalan yang tidak dapat anda selesaikan dengan logik - satu-satunya jalan maju adalah dengan membuat hubungan peribadi.

Di mana anda bermula? Tanya 3 soalan mudah:

Masalah apa yang diselesaikan oleh aplikasi anda?
Untuk siapa aplikasi anda?
Bagaimana anda boleh menghubungi orang-orang itu?

Gunakan strategi yang telah kita bincangkan, seperti menulis tentang topik yang berkaitan dengan aplikasi anda, atau memulai kampanye iklan, atau menggunakan pengguna baru. Bantu orang mengetahui bahawa aplikasi anda sesuai untuk mereka.

9. Tingkatkan Aplikasi Anda Dengan Maklum Balas Pengguna
Maklum balas pengguna sebenar penting untuk membuat aplikasi. Anda menggunakan pengalaman pengguna, dan maklum balas mereka, untuk meningkatkan aplikasi anda. Jadi bagaimana anda melakukannya?

Gunakan analisis aplikasi untuk mengumpulkan data kuantitatif
Gunakan tinjauan dan wawancara untuk mendapatkan data kualitatif
Bercakap dengan pengguna anda secara berkala dan membina hubungan peribadi
Cara termudah untuk mendapatkan maklum balas dari pengguna aplikasi anda, adalah dengan mengirim mereka e-mel peribadi untuk bertanya bagaimana mereka lakukan, dan bagaimana mereka menggunakan aplikasi Anda. Anda secara harfiah bertanya: "Bagaimana anda menggunakan aplikasi saya?" Tidak perlu analisis yang rumit!

Kuncinya adalah "bagaimana". Anda tidak bertanya sama ada mereka menyukai aplikasi anda, atau bagaimana mereka ingin melihatnya bertambah baik, atau apa pendapat mereka mengenai ciri baru. Anda boleh mengemukakan soalan-soalan tersebut, tetapi kemungkinan mereka akan memberikan jawapan yang sesuai. Apa yang anda perlukan adalah jawapan di dunia nyata.Anda boleh bertanya kepada mereka apa yang mendorong mereka untuk mengambil tindakan tertentu dalam aplikasi anda, atau apa yang mereka harapkan sebagai hasilnya, tetapi anda tidak mahu mereka terlalu memikirkan soalan.


Buat senarai kemungkinan peningkatan, dan perbaiki item dalam dua kategori berikut:

Betulkan perkara yang jelas adalah kesilapan
Betulkan perkara yang senang diperbaiki
Jangan membuatnya terlalu rumit, ini bukan sains roket! Tingkatkan perkara yang perlu diperbaiki, dan lancarkan versi baru aplikasi anda dengan cepat.
Kunci untuk bekerja dengan maklum balas pengguna adalah bereksperimen dengan tindakan dan hasil. Tidak ada yang tahu yang terbaik sehingga anda mengujinya dan mengukur hasilnya. Semakin cepat masa pergantian percubaan dan penambahbaikannya, semakin cepat aplikasi anda bertambah baik.

Apa lagi...?
Tentang aliran kerja! Jadi apa yang seterusnya?
Pertama, penting bahawa tidak ada karya kreatif yang pernah dilakukan dengan mengikuti templat langkah demi langkah. Anda kini sudah mengetahui langkah-langkahnya, tetapi penerapan langkah-langkah tersebut adalah yang penting dalam membuat aplikasi yang berjaya.

Comments




Subscribe to Our Newsletter

Dapatkan Update Terkini Terus Ke Email Anda...


*Kami Benci Spam!

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Bagaimana Cara Hack "Wifi Password"

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Padam Akaun Instagram

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Membuat Video Montaj