Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Download Aplikasi My Sejahtera dan Cara Penggunaannya

Cara Download Aplikasi My Sejahtera

Download Aplikasi My Sejahtera dan Cara Penggunaannya

Assalamualaikum dan salam sejahtera, hahaha... walaupun telah 3 bulan telah berlalu, pandemik covid-19 ketika ini telah pun berada dalam fasa PKPP atau Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan. Bermula dengan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) dan kini Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP).

Tetapi sehingga kini rakyat Malaysia masih di saran untuk terus mengikuti SOP yang telah ditetapkan oleh kerajaan menerusi MKN (Majlis Keselamatan Negara) dan juga KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia). Ketika ini ke arah menjayakan PKPP kerajaan juga menggalakan agar rakyat Malaysia terus menjaga keselamatan kendiri, dengan penjarakkan sosial, kerap membasuh tangan dengan sabun dan Hand Sanitizer. 

Selain itu rakyat juga digalakkan untuk membantu kerajaan untuk membendung sekaligus memutuskan rantaian Covid-19 dengan penggunakan teknologi digital dengan download Aplikasi  "MY SEJAHTERA" yang telah dibangunkan oleh MKN.

Download Aplikasi My Sejahtera dan Cara Penggunaannya

 
Orang ramai boleh download Aplikasi My Sejahtera dengan klik link dibawah:

1. Google Play Store: Klik Sini
2. Apple Apps Store: Klik Sini 

Download Aplikasi My Sejahtera dan Cara Penggunaannya


Soalan Lazim Aplikasi MySejahtera
Apa itu MySejahtera?

MySejahtera adalah aplikasi yang dikembangkan oleh Kerajaan Malaysia untuk membantu menguruskan wabak COVID-19 di negara ini. Ini membolehkan pengguna melakukan penilaian kesihatan diri terhadap diri dan keluarga mereka. Pengguna juga dapat memantau kemajuan kesihatan mereka sepanjang wabak COVID-19. Sebagai tambahan, MySejahtera memungkinkan Kementerian Kesihatan (KKM) memantau keadaan kesihatan pengguna dan mengambil tindakan segera dalam menyediakan rawatan yang diperlukan.

Aplikasi MySejahtera dibangunkan untuk:

Membantu Kerajaan dalam mengurus dan mengurangkan wabak COVID-19
Membantu pengguna dalam memantau kesihatan mereka sepanjang wabak COVID-19
Membantu pengguna mendapatkan rawatan sekiranya mereka dijangkiti COVID-19
Cari hospital dan klinik terdekat untuk pemeriksaan dan rawatan COVID-19
Siapa yang membangunkan MySejahtera?

MySejahtera dikembangkan melalui kerjasama strategik antara Majlis Keselamatan Negara (NSC), Kementerian Kesihatan (KKM), Unit Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Pengurusan Malaysia (MAMPU) dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dan Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI).

Siapa yang boleh menggunakan MySejahtera?

MySejahtera digunakan oleh:

Warganegara Malaysia dan penduduk Malaysia
Pentadbir sistem di KKM
Apa undang-undang yang berkaitan dengan pelaksanaan MySejahtera?

MySejahtera dikembangkan untuk menyokong pelaksanaan Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988 [Akta 342].

Memberi maklumat palsu adalah suatu kesalahan di bawah Seksyen 22 Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988 [Akta 342] dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 [Akta 588.]

Bagaimanakah maklumat yang saya kirimkan melalui aplikasi dapat membantu Pemerintah menguruskan wabak Covid-19 di Malaysia?

Pada asasnya, maklumat anda akan digunakan oleh KKM untuk membantu mereka merancang sumber dan tindakan mereka yang perlu mereka lakukan dengan cekap. Oleh itu, harap bersikap jujur ​​semasa menghantar maklumat anda. Kejujuran akan membantu melengkung lekukan.

Apa syarat peranti mudah alih minimum untuk menggunakan MySejahtera?

Telefon pintar yang menjalankan Android 4.0 ke atas atau iOS 10 ke atas
sambungan internet
Mampu menerima SMS untuk sistem menghantar One-Time-Pin (OTP) untuk proses pengesahan.
Di mana saya boleh memuat turun aplikasi MySejahtera?

MySejahtera tersedia di Galeri Aplikasi Mudah Alih Kerajaan Malaysia (GAMMA), Apple App Store, Google Play Store dan Huawei AppGallery.

Adakah saya perlu membayar untuk memuat turun aplikasi MySejahtera?

Tidak, MySejahtera adalah PERCUMA untuk digunakan.

Bagaimana saya mendaftar di MySejahtera?

Untuk mendaftar, anda perlu mengikuti langkah-langkah berikut:

Langkah 1: Muat turun dan pasang MySejahtera dari Galeri Aplikasi Mudah Alih Kerajaan Malaysia (GAMMA), Apple AppStore, Google Play Store atau Huawei AppGallery
Langkah 2: Klik "Daftar Di Sini" untuk mendaftarkan akaun baru
Langkah 3: Masukkan nombor telefon bimbit anda dan klik "Daftar" atau klik pada pautan "Saya ingin menggunakan E-mel untuk Mendaftar" (jika anda ingin mendaftar menggunakan alamat e-mel)
Langkah 4: Anda akan menerima OTP melalui SMS dari 63839 (jika anda mendaftar menggunakan nombor telefon) atau pautan pengesahan melalui e-mel anda (jika anda mendaftar menggunakan alamat e-mel)
Langkah 5: Masukkan OTP dan klik 'Kirim' (jika anda mendaftar menggunakan nombor telefon) atau klik pada pautan pengesahan yang dihantar ke e-mel anda (jika anda mendaftar menggunakan alamat e-mel)
Langkah 6: Isi maklumat pendaftaran anda dan klik 'Sahkan'
Langkah 7: Anda akan menerima mesej "Pendaftaran Berjaya". Klik "Tutup" di bahagian bawah skrin untuk kembali ke skrin log masuk
Langkah 8: Masukkan ID Pengguna anda (nombor telefon atau alamat e-mel) dan kata laluan anda dan klik "Log masuk".
Langkah 9: Tahniah! Anda mungkin mula menggunakan aplikasi.
Bolehkah saya mendaftarkan ahli keluarga saya atau individu lain yang tinggal bersama saya?

Ya, anda boleh mendaftar untuk mereka yang tidak mempunyai nombor telefon atau akses ke telefon pintar dengan menggunakan fungsi "Urus Tanggungan" dalam aplikasi ini. Aplikasi ini juga akan membantu anda untuk memantau kesihatan mereka.
Apakah pengelasan pengguna di MySejahtera?

Setelah anda membuat penilaian kesihatan diri, status anda akan diklasifikasikan sebagai salah satu daripada yang berikut:

Di mana saya boleh mendapatkan bantuan untuk masalah teknikal?

Pengguna dapat mengemukakan aduan melalui fungsi 'Sokongan Teknikal' dalam aplikasi.

Adakah maklumat peribadi saya yang dikongsi dalam aplikasi ini selamat?

MySejahtera dimiliki dan dikendalikan oleh Kerajaan Malaysia. Ia ditadbir oleh KKM dan dibantu oleh NSC dan MAMPU. Kerajaan memastikan bahawa maklumat peribadi anda hanya akan digunakan untuk tujuan mengurus dan mengurangkan wabak COVID-19. Ia tidak akan dikongsi kepada pihak lain.

Sekiranya saya dikenal pasti sebagai pesakit COVID-19, adakah identiti saya akan dilindungi?

YA, maklumat semua pesakit COVID-19 dilindungi di bawah kerahsiaan rekod perubatan.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram