Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Untuk Mengambil Tangkapan Skrin Pada Samsung Galaxy S5

Cara Membuat Screenshot di Samsung Galaxy Note5 Smartphone

Cara Membuat Screenshot di Samsung Galaxy S5

"Bagaimana membuat Screenshot" di Samsung Galaxy S5 ini sama juga seperti telefon Samsung Galaxy yang lain, walaupun dari siri versi yang lama tetapi masih lagi baik. Smartphone seperti itu pastinya yang anda mahu gunakan. Bagi anda yang ingin guna Samsung Galaxy seperti Galaxy Note, Galaxy Tab, Galaxy S, Galaxy A tetapi tak tahu apakah dan bagaimana cara mengambil Screenshot (tangkapan skrin) pada Galaxy S5 pun adalah sama. Sila semak cara-cara membuat screenshot di laman web Samsung.com

Tetapi berbeza bagi mereka yang menggunakan iPhone, ia adalah prosedur yang sedikit berbeza. Dan Samsung mendapat satu trik yang sangat hebat. (Perhatikan cara kaedah mengendalikannya juga berfungsi pada Galaxy S5 Active yang sedikit berbeza dan lebih lasak.)


"Dan pastikan anda membaca ulasan penuh untuk Samsung Galaxy S5 yang lengkap"


Cara Menyimpan Tangkapan Skrin Galaxy S5 - Kaedah 1
Mungkin cara paling mudah untuk mengambil tangkapan skrin pada Galaxy S5 adalah menggunakan kombinasi butang fizikal sahaja. Dan itu sebenarnya kaedah yang sama dengan iPhone - hanya butang yang ada di lokasi yang berbeza. (Rujuk screen dibawah)

Cara Membuat Screenshot di Samsung Galaxy S5
Samsung Galaxy S5
Inilah caranya:
Skrin yang anda ingin capture bersedia untuk diambil.
Pada masa yang sama tekan πŸ‘‰"butang Power" dan "butang Home". Ia menjadi sedikit panjang pada telefon yang lebih besar, tetapi ia berfungsi. Anda akan mendengar bunyi pengatup kamera flash, bermakna screenshot tersebut telah berjaya diambil (Capture/snap).
Anda kini boleh melihat tangkapan skrin tersebut dalam apl galeri, atau dalam pelayar fail "My Fail" di telefon Samsung anda.

Sekiranya anda perlu mencari tangkapan skrin dari baris arahan atau melalui alat Pemindahan Fail Android, mereka akan berada dalam / gambar / tangkapan skrin.

Screenshot Galaxy S5 - Kaedah 2.

Cara Membuat Screenshot di Samsung Galaxy S5

Sekarang ini... perkara tersebut bukan baru kepada Samsung, tetapi ia masih kool, dan walaupun ia diaktifkan secara lalai (default). Miringkan tangan anda ke sisi, dengan ada warna kemerahan menghadap ke bawah. Sekarang cuba leretkannya melintasi skrin, dan pastikan tangan anda betul-betul menyentuh skrin.

Screenshot Galaxy S5 Memang kool kann !!!
Jika anda tidak mahu mengaktifkan ciri ini atau mendapati bahawa anda mengambil tangkapan skrin secara tidak sengaja, berikut ialah cara mematikannya:
  • Pergi ke menu tetapan.
  • Skrol ke "Motion" dan pilih "Motions and gestures."
  • Klik "Palm swipe to capture."
  • Tekan butang untuk matikan.
  • Itu sahaja. Sebaik sahaja anda telah mengambil tangkapan skrin (Screenshot) Galaxy S5, dan seterusnya boleh berkongsi di Facebook, Twitter, e-mel atau Google+ - atau di tempat lain, untuk perkara yang anda ingin kongsikan.

Sekian, Selamat mencuba dan semoga bermanfaat...

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram