Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

10 Alat Bantu Mengajar ABM Digital Online Untuk Guru dan Pelajar

Alat Bantu Mengajar (ABM) yang Berasaskan Teknologi Digital Untuk Guru dan Murid di dalam Kelas (Digital Tools For Classroom)

10 Alat Bantu Mengajar Online Untuk Guru dan Pelajar

Apakah itu Alat Bantu Mengajar?

Penggunaan Alat Bantu Mengajar (ABM) secara online sebagai "teknologi bilik darjah" kini telah menjadi satu trend. Ia kini menjadi suatu bentuk usaha alternatif dan juga keperluan, selain penggunaan teknologi bilik darjah seperti Google Classroom. Semak juga di πŸ‘‰ APB.
 
Disini ada 10 jenis teknologi bilik darjah yang berlainan dan telah diakui keberkesanan penggunannya untuk memacu dalam keputusan pelajar. Tetapi, jika mana-mana profesional pendidikan yang sangat kompeten akan lebih cepat menunjukkan hasil yang memberangsangkan dan memberi kesan positif apabila mereka menggunakan peralatan yang betul dan sesuai mengikut keperluan. Semak juga di πŸ‘‰ StudySmarter.

Dengan pasaran berasaskan teknologi yang telah dinaikkan kepada satu teras baharu pada tahun lalu, pilihan untuk alat teknologi yang digunakan dalam kelas. Alat ini juga akan membantu memberi nilai tambah kepada guru dalam kaedah baharu dalam pengajaran mereka dengan penggunaan alat yang terbaru ini yang sesuai dan sangat berkesan untuk digunakan sebagai bilik darjah. Oleh yang demikian, sila rujuk di bawah ada beberapa senarai alat bantuan mengajar terbaru. Semak juga di πŸ‘‰ APB.


Teknologi Kelas yang hebat akan membantu anda adalah seperti dibawah:


1. Sila layari (klik) πŸ‘‰Screencastify
Ok, anda mungkin pernah mendengar tentangnya, tetapi menarik beberapa rentetan untuk dimasukkan ke dalam senarai ini. Perakam skrin mudah ini juga membantu memberikan guru kemampuan untuk mengklon diri mereka, memberikan maklum balas kepada pelajar dan juga menilai pemahaman pelajar. Jika anda sedang mencari alat untuk membuat video sendiri untuk melipatgandakan pengajaran dalam kelas anda. Sila semak video Youtube dibawah:



2. Sila layari (klik) πŸ‘‰Google Travel Creator (Pencipta Pelancongan Google)

Pencipta Google Travel Creator membolehkan anda untuk memimpin penonton melalui tempat menarik yang anda pilih atau lokasi yang terkenal seperti London Museum, Menara Eiffel dan Patung Liberty. Dengan menggunakan alat ini, perjalanan secara maya akan memberi pengalaman baru kepada pelajar. Cuba aturkan pelajar yang terlibat dengan membawa mereka melalui salah satu tempat menarik kegemaran mereka. Ini akan menjadi latihan yang sangat mengagumkan. Sila semak video Youtube dibawah:


3. Sila layari (klik) πŸ‘‰ ViewPure
Jika anda ingin menggunakan video dalam talian di dalam bilik darjah anda? Kemungkinan anda lebih suka menyampaikan maklumat ini kepada pelajar anda tanpa iklan. ViewPure membolehkan anda memasukkan url yang dikehendaki dan keluar menjana pautan untuk anda berkongsi dengan pelajar (iklan percuma). Sudah tentu, ada alat lain yang akan membolehkan anda berbuat lebih banyak dengan video YouTube seperti EdPuzzle. Tetapi, jika matlamat anda adalah semata-mata untuk membuat video "tulen", tonton lagi daripada ViewPure. Sila s
emak video dibawah:


4. Sila layari (klik) πŸ‘‰ AutoDraw
AutoDraw menambah dimensi baru kepada aplikasi papan putih klasik! (Itu bukan secara teknikal aplikasi video. Tetapi, aplikasi papan putih jauh lebih baik apabila berubah menjadi video seperti yang di atas). Mula melukis dan mencuba alat ini untuk menentukan apa yang anda lukis. Sebaik sahaja anda membuat sesuatu yang berbentuk lukisan secara automatik aplikasi ini akan meneka dan memberi beberapa cadangan dan contoh dengan betul, dan anda secara automatik boleh menukar lukisan tersebut yang mereka bina sebelum ini dengan sempurna. Sila semak video Youtube dibawah:




Tips Bonus: Rekod proses lukisan anda di Screencastify supaya pelajar anda dapat memahami penyampaian anda sepanjang kelas anda berlangsung.




Teknologi Kelas Untuk Mengorganisasikan Kandungan.


5. Sila layari πŸ‘‰ Wakelet
Wakelet adalah alat yang hebat untuk pengurasan dan kerjasama. Guru (atau pelajar) boleh membuat "Develop" penuh dengan maklumat dari artikel, blog, tweet, dan banyak lagi! Sebagai bonus tambahan, anda juga boleh menyimpan video Screencastify ke dalam koleksi di komputer anda.

6. Sila layari πŸ‘‰ Feedly
Feedly membolehkan anda melihat semua berita setiap hari dalam satu tempat dengan mudah. Sebaik sahaja mendaftar, anda boleh mengikuti sub-set suapan berita atau maklumat. Anda juga boleh mencari perkara yang anda buat dalam feed. Ini sesuai untuk kemas kini paling cepat untuk anda atau pelajar anda. Sebagai penghubung, anda juga boleh menggalakkan pelajar untuk berkongsi suapan (feed) mereka dengan anda.

7. Sila layari πŸ‘‰ Live Binders
Mari kita lihat: pelajar mengumpulkan satu tan bahan rujukan sepanjang tahun sekolah. Live Binders bertujuan untuk menjejaki sumber-sumber tersebut lebih mudah berbanding sebelum ini. Pelajar boleh membuat dan menyusun pengikat dalam talian mereka sendiri untuk rujukan mudah. Sebagai guru, anda boleh membuat pengikat anda sendiri untuk berkongsi dengan pelajar atau rakan sekerja juga.

8. Sila layari πŸ‘‰ Tes Mengajar (Teaching Test)
Tes membolehkan anda membuat pengajaran digital cepat. Selepas anda melengkapkan kandungan, tambahkan aktiviti untuk membantu memastikan pelajar anda terlibat dan memahami bahan tersebut. Akhirnya selesai dengan menilai pelajar.
Sebagai bonus, tambahkan video Screencastify anda ke dalam Tes Teach untuk membolehkan pelajar anda belajar melalui Teaching Test, walaupun anda tidak hadir secara fizikal.

9. Sila layari πŸ‘‰ Memex WorldBrain
Pernah melihat sesuatu yang menakjubkan di web di mana anda melihatnya? So, Memex WorldBrain ingin memastikan bahawa tidak pernah berlaku kepada anda lagi. Dengan pelanjutan Chrome mereka, anda boleh memberi catatan halaman seperti yang anda baca. Kemudian, kembali ke carian kemudian berdasarkan waktu atau kata kunci. Ini sangat sesuai untuk menghubung kandungan untuk pelan pengajaran atau menggalakkan pelajar untuk merancang untuk projek lebih besar.

10. Sila layari πŸ‘‰ ProWritingAid
ProWritingAid adalah sambungan Chrome yang melampaui pemeriksaan ejaan mudah. Ia menganalisis penulisan anda untuk kesilapan dalam tatabahasa dan gaya. Lebih baik lagi, ia membandingkan penulisan anda kepada beberapa gaya penulisan untuk melihat di mana anda berada. Mempunyai pelajar yang menjadi penulis blog hebat seterusnya, dengan menyediakan mereka analisis tulisan mereka untuk blogger yang telah berjaya dan melihat kembali di manakah kedudukan mereka sepatutnya.


😎 Selamat membaca dan semoga bermanfaat...

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram