Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Link Button WhatsApp ke Facebook

Bagaimana Menambah Link Button WhatsApp ke Facebook

Cara Link Button WhatsApp ke Facebook

WhatsApp adalah salah satu aplikasi yang paling kerap digunakan di komuniti kita. Aplikasi WhatsApp ini telah membawa gelombang aksesibiliti dan komunikasi baru di kalangan pengguna telefon pintar, dengan semudah itu jer...aplikasi ini dapat digunakan dengan mudah sebagai platform pengurusan komuniti terbaik untuk jenama anda. Kerana dengan pengenalan WhatsApp For Business, kini anda menjadi lebih mudah bagi mempromosi sesuatu jenama anda untuk membuat profil perniagaan di aplikasi ini untuk berhubung dengan pelanggan.

Sila semak juga artikel:- Cara link whatsapp ke facebook page.

Mengapa WhatsApp penting untuk jenama anda?
Salah satu sebab utama mengapa pemasaran digital menjadi lebih berkembang dan kuat seperti yang ada ketika ini adalah kerana ia mudah. Anda boleh menjangkau mana-mana jenama pada bila-bila masa saja dan di mana sahaja anda berada. Dan kerana pertumbuhannya yang sangat pesat, jenama anda harus mempunyai titik sentuh di mana mereka dapat berhubung dengan pelanggan mereka.

Memandangkan semua faktor ini, menjadi lebih penting untuk hadir di semua titik penting perniagaan untuk memudahkan penonton anda berhubung dengan anda. Menyiapkan "WhatsApp For Business" untuk jenama anda bukan sahaja dapat membantu anda melakukannya, tetapi juga membolehkan anda membuat profil perniagaan di mana kenalan anda dapat memperoleh semua perincian jenama anda di satu tempat. Selain itu, kerana WhatsApp sangat mudah diakses, ia dapat mendekatkan pelanggan anda dengan jenama anda dan mewujudkan komunikasi yang lebih baik dalam perjalanan, tanpa memerlukan aplikasi yang terpisah - seperti Facebook Messenger. Sila semak di WhatsApp FAQ.

Langkah 1: Sediakan WhatsApp For Business (Perniagaan)
Perkara pertama yang perlu anda lakukan ialah menyediakan profil perniagaan di telefon pintar Android WhatsApp. Ini dapat dilakukan melalui aplikasi perniagaan mereka. Sebab saya mengatakan Android hanya kerana aplikasi ini hanya tersedia untuk sistem operasi khusus ini buat masa ini. Mengapa aplikasi berasingan, anda bertanya? Aplikasi ini akan membolehkan anda menambahkan butang WhatsApp CTA di halaman anda, dan aplikasi ini juga akan memberikan pandangan berharga mengenai mesej yang dikirim, diterima, dibaca dan dibalas, membantu anda menilai dan menilai kembali strategi komunikasi anda dengan pelanggan anda melalui aplikasi ini.

Langkah 2: Tambahkan nombor WhatsApp anda ke halaman Facebook
Kunjungi tetapan halaman anda dan di tab WhatsApp, tambahkan nombor anda dan setelah proses pengesahan, nombor anda akan ditambahkan ke halaman anda.

Cara Link Button WhatsApp ke Facebook

Sekiranya anda tidak melihat tab WhatsApp, cuba hubungi pentadbir halaman anda untuk mengetahui apakah tab tersebut tidak dapat dilihat oleh anda kerana kebenaran halaman. Sekiranya masih tidak berfungsi, baca panduan kami tentang cara membuat iklan WhatsApp jika anda tidak mempunyai aplikasi perniagaan. Walaupun, ada satu catch: Facebook tidak menambahkan nombor anda ke bahagian Perihal anda melainkan disahkan oleh mereka. Nasib baik saya boleh akses.

Langkah 3: Jalankan iklan Klik-untuk-WhatsApp
Satu perkara yang perlu anda ketahui semasa menjalankan iklan semacam ini ialah anda tidak dapat menambahkan butang WhatsApp di iklan anda di Ad Manager. Sebagai gantinya, anda boleh menyiarkan iklan ini melalui pilihan Boost Post / Promosi yang terdapat di halaman anda.
Ini akan mengemas kini catatan anda secara automatik dan menambah butang Kirim Mesej dengan ikon WhatsApp pada siaran anda.

Cara Link Button WhatsApp ke Facebook

Tidak mempunyai WhatsApp For Business?
Sekiranya anda menggunakan nombor peribadi anda sebagai WhatsApp jenama anda, atau tidak ingin bersusah payah membuat profil perniagaan yang berasingan di aplikasi ini, anda masih boleh mengubah arah di mana pelanggan anda boleh memulakan perbualan WhatsApp dengan anda.

Sekiranya anda menggunakan Ad Manager, anda akan mengetahui learn more button yang membolehkan anda menambahkan URL laman web dalam iklan anda. Dengan cara ini, anda boleh menambahkan URL sembang WhatsApp anda dengan mudah dan membiarkan pelanggan berhubung dengan anda sama ada di web WhatsApp atau melalui aplikasi WhatsApp di telefon pintar mereka.

Untuk membuat pautan sembang anda, gunakan URL berikut: https://wa.me/ <number> di mana <number> adalah nombor telefon penuh dalam format antarabangsa, menghilangkan angka nol, tanda kurung atau tanda hubung, seperti ini: https: / /wa.me/60131234567.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram