Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Pencarian Kata Kunci dalam Google Trends

Carian di Google Trends 

Pencarian Kata Kunci dalam Google Trends

"Google Trends" adalah laman web oleh Google Malaysia yang menganalisis populariti pertanyaan carian teratas dalam Carian Google Trends di pelbagai negara, wilayah dan bahasa. Laman web menggunakan grafik untuk membandingkan jumlah carian pelbagai pertanyaan dan isu-isu terkini dari masa ke masa. Sila semak di Wikipedia

Pada 5 Ogos 2008, Google melancarkan Google Insights for Search, perkhidmatan yang lebih canggih dan maju yang memaparkan data trend carian. Pada 27 September 2012, Google menggabungkan Google Insights for Search ke dalam Google Trends. Google Trends juga membolehkan pengguna membandingkan jumlah carian relatif carian antara dua atau lebih istilah.
Pencarian Kata Kunci dalam Google Trends

Pada asalnya, Google mengabaikan mengemas kini Google Trends secara berkala. Pada bulan Mac 2007, blogger internet menyedari bahawa Google tidak menambahkan data baru sejak November 2006, dan Trends dikemas kini dalam seminggu. Google tidak mengemas kini Trends dari bulan Mac hingga 30 Julai, dan hanya selepas blog itu direview lagi. Google kini memberitahu tentang "mengemas kini maklumat yang diberikan oleh Google Trends setiap hari; Trend Panas (Hot) dikemas kini setiap jam."

Pada 6 Ogos 2008, Google telah melancarkan perkhidmatan percuma bernama Insights for Search. Wawasan dan misi untuk pencarian adalah berpanjangan dari Google Trends dan walaupun alat ini dikhaskan untuk pemasar, alat ini dapat digunakan oleh mana-mana pun oleh pengguna pada bila-bila masa. Alat ini memungkinkan untuk mengesan pelbagai kata dan frasa yang ditaip ke dalam kotak carian Google. Peranti penjejakan memberikan analisis hasil yang lebih mendalam. Ia juga memiliki kemampuan untuk mengkategorikan dan mengatur data, dengan perhatian khusus diberikan pada pemecahan maklumat berdasarkan wilayah geografi.

Pencarian Kata Kunci dalam Google Trends

Pada tahun 2012, Wawasan untuk Pencarian telah digabungkan ke dalam Google Trends interface baru. Kumpulan itu juga telah meneliti kemungkinan implikasi terhadap pasaran kewangan dan mencadangkan kemungkinan cara untuk menggabungkan pandangan dari Google Trends dengan konsep lain dalam analisis teknikal.

Penyelidikan juga menunjukkan bahawa Google Trends dapat digunakan untuk meramalkan pulangan stok dan turun naik dalam jangka masa pendek. Penyelidikan lain menunjukkan bahawa Google Trends mempunyai kekuatan ramalan yang kuat untuk siri makroekonomi. Untuk makalah yang diterbitkan pada tahun 2020 menunjukkan bahawa panel besar peramal Google Trends dapat meramalkan pertumbuhan pekerjaan di peringkat nasional dan negeri dengan tahap ketepatan yang agak tinggi bahkan setahun lebih awal.

Para penyelidik telah menggunakan data Google Trends untuk menyelidiki sejumlah pertanyaan, dari menjelajahi perjalanan wabak influenza hingga meramalkan petunjuk ekonomi. Dalam kes Pew Research Center, Google melihat kekerapan dan tingkah laku carian oleh pengguna Google, dengan tujuan untuk memahami apa perilaku carian agregat yang dapat memberitahu Google tentang bagaimana minat orang ramai beralih ketika cerita panas dan hangat telah diungkapkan sedang berlaku dalam masyarakat.

Apakah jenis persoalan kajian yang dapat dijawab oleh data Google?
Data carian Google mengumpulkan berbilion kejadian setiap hari di mana seseorang menaip pertanyaan ke dalam kotak carian. Penting untuk diingat bahawa setiap carian ini dilakukan atas alasannya sendiri (meneroka topik, menjelaskan istilah, mencari bukti untuk menyokong argumen), dan tidak menjawab soalan penyelidik. Namun, data agregat dapat berguna untuk menjelaskan persoalan kajian tertentu. Khususnya, jenis carian yang dilakukan pengguna boleh menjadi proksi yang baik untuk minat, perhatian atau niat orang ramai, tetapi carian ini tidak semestinya mewakili pendapat pengguna.

Sebagai contoh, jumlah pencarian yang tinggi untuk "kos tembok sempadan imigrasi" menunjukkan bahawa terdapat minat yang tinggi dalam topik itu, tetapi kita tidak dapat mengetahui apakah minat itu mencerminkan sokongan, penentangan atau rasa ingin tahu yang sederhana. Selain itu, orang melakukan carian ketika mereka ingin mencari lebih banyak maklumat, menunjukkan bahawa hasil carian mungkin menggemari peristiwa atau isu yang baru di mata umum. Sebagai contoh, dalam kajian kami mengenai krisis air Flint, kami mendapati bahawa sebahagian besar kes peningkatan aktiviti pencarian bertepatan dengan peristiwa besar dalam cerita dan perhatian yang meningkat dari media berita atau tokoh politik.

Alat Google manakah yang terbaik untuk menjawab persoalan saya?
Terdapat beberapa alat yang berbeza untuk meneroka data carian Google: laman web Google Trends awam, API Google Trends dan API Kesihatan Google. Semua ini membolehkan penyelidik melakukan fungsi asas yang sama, seperti menawarkan hasil berdasarkan lokasi geografi dan jangka masa yang berbeza, tetapi mereka mempunyai beberapa perbezaan besar. Trends API tersedia untuk wartawan dan penyelidik akademik, sementara Health API hanya tersedia untuk penyelidik akademik.

Kedua-dua API memerlukan aplikasi sebelum mendapatkan akses, yang hanya terbatas pada kes penggunaan tertentu. Penyelidik harus mempertimbangkan faedah dan batasan setiap sumber berdasarkan projek mereka. Mereka juga harus mempertimbangkan untuk menyesuaikan projek agar dapat menggunakan alat yang tersedia dengan sebaik-baiknya, menggunakan laman web awam, mengajukan permohonan akses ke Trends API swasta, atau mempertimbangkan pendekatan lain sama sekali.

Terokai topik anda sendiri
Sebagai tambahan kepada apa yang anda lihat di laman utama, anda dapat meneroka dan mengukur minat dalam hampir semua topik. Apabila anda mencari istilah di Trends, anda akan melihat grafik yang menunjukkan populariti istilah dari masa ke masa. Dengan mengarahkan tetikus anda ke atas grafik, terdapat angka yang menunjukkan minat carian yang diindeks - berapa banyak carian yang telah dilakukan untuk istilah tertentu berbanding jumlah carian yang dilakukan di Google. Membandingkan istilah carian. Anda boleh menambahkan topik untuk perbandingan serentak dengan mengklik + Bandingkan dan menaip istilah carian anda.

Kes penggunaan: Katakan anda adalah pemohon untuk "Bantuan Sara Hidup" atau "Bantuan Prihatin Nasional" yang ingin mengetahui status dan kelayakan anda dan apa yang perkara dan maklumat yang diperlukan ketika mendaftar semasa situasi sukar ketika penularan wabak coronavirus (Covid-19) telah mengubah cara hidup dan rutin seharian anda dalam Norma Baru (New Norma). Dengan menggunakan ciri perbandingan Google Trends, anda dapat menunjukkan minat pencarian yang meningkat dalam "Bantuan Sara Hidup", sementara pencarian untuk "Bantuan Prihatin Nasional" tetap stabil.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram