Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Padam Akaun Facebook

Delete atau Padam Akaun Facebook - Apa Bezanya? 

Cara Padam Akaun Facebook

Cara Padam atau Delete Akaun Facebook & Fan Page?
Untuk memadam Facebook dan Fan Page anda, anda perlu menjadi pentadbir (Admin) kepada Halaman tersebut. Jika anda seorang pentadbir (Admin) sila log masuk ke akaun facebook anda:

1. Klik Setting di bahagian atas Page.
Daripada Public, klik Remove Page.
Klik "Delete" [Nama Halaman]
Klik "Delete Page", kemudian klik OK

Sila semak cara-cara delete, tutup atau padam akaun Facebook anda di Facebook Help.

Cara Padam Akaun Facebook


Halaman Facebook anda tidak akan dipadam secara kekal sehingga 14 hari, tetapi anda boleh menyahterbitkan Halaman anda pada bila-bila masa.


Cara membatalkan pemadaman Halaman anda:
Pergi ke Halaman anda dalam masa 14 hari penjadualan untuk memadam Halaman.
Klik Cancel Pemadaman di bahagian atas Halaman.
Klik Sahkan, kemudian klik OK.


Anda juga boleh memadam akaun peribadi anda.


Nota: Jika anda tidak melihat pilihan untuk memadam Halaman anda, pastikan anda adalah pentadbir Halaman tersebut. Ketahui bagaimana untuk melihat apakah peranan anda pada Halaman.

Terdapat dua cara yang berbeza untuk mendapatkan akaun Facebook anda di luar talian.
Pertama menyahaktifkan yang bermaksud:
  • Anda boleh mengaktifkan semula akaun anda setiap kali anda mahu
  • Orang tidak dapat melihat Timeline Facebook anda, atau mencari anda
  • Sesetengah maklumat mungkin kekal kelihatan (seperti mesej yang anda hantar)
  • Facebook menjimatkan maklumat akaun anda (seperti rakan-rakan dan minat) dalam kes anda mengaktifkan semula.

Bagaimana saya boleh memadam akaun saya secara kekal?
Jika anda merasakan bahawa anda tidak mahu lagi menggunakan Facebook, anda boleh meminta agar akaun anda dipadamkan secara kekal. 


Harap sentiasa ingat bahawa anda tidak boleh mengaktifkan akaun anda atau mendapatkan kembali sebarang perkara yang anda telah tambah. Sebelum anda melakukannya, anda mungkin mahu memuat turun salinan maklumat anda daripada Facebook.


Cara Nak Padam Akaun Facebook
LANGKAH 2


Seterusnya, jika anda inginkan akaun anda dipadamkan secara kekal tanpa pilihan untuk mendapatkan akaun kembali, log masuk ke dalam Akaun Facebook

Apabila anda memadam akaun anda, orang lain tidak akan dapat melihatnya di Facebook. Ia mungkin mengambil masa sehingga 90 hari daripada permulaan proses memadam semua perkara yang anda telah kirimkan, seperti foto anda, kemaskini status atau data lain yang disimpan dalam sistem sandaran. 


Sementara facebook sedang memadam maklumat ini, akaun tidak dapat diakses kepada orang lain yang menggunakan Facebook.


Cara Padam Akaun Facebook


Beberapa perkara yang anda lakukan di Facebook tidak disimpan dalam akaun anda. Sebagai contoh, seorang rakan mungkin masih mempunyai mesej daripada anda walaupun selepas anda memadam akaun anda. Maklumat tersebut kekal selepas anda memadam akaun anda.



Cara Padam Akaun Facebook

Melawat halaman "Padam Akaun". Laman ini, yang membolehkan anda memadam akaun anda secara kekal, tidak mudah untuk mencari. Ia tidak boleh diakses melalui Facebook normal - anda perlu untuk mencari ia di enjin carian atau melihat ia pada halaman bantuan Facebook, Facebook.com/help. Anda juga boleh mengikuti pautan ini. 

Klik butang "Padam Akaun saya" untuk memulakan proses penghapusan akaun.

Tunggu 14 hari. Sebaik sahaja anda melengkapkan proses pemadaman akaun, akaun anda segera dinyahaktifkan. Ini bermakna bahawa garis masa anda dengan serta-merta hilang dari laman web ini dan pengguna lain tidak lagi dapat mencari anda.

Walau bagaimanapun, akaun anda tidak dipadamkan secara kekal selama 14 hari. Pada masa ini, jika anda log masuk ke akaun anda, anda akan mempunyai pilihan untuk mengembalikannya. Selepas 14 hari telah berlalu, akaun anda akan dipadamkan secara kekal dan tidak boleh didapatkan melalui apa-apa cara, jadi jika anda mempunyai keraguan kedua, bertindak dengan pantas.

Nota: Memahami bahawa mesej peribadi tidak boleh dipadamkan. Manakala penghapusan tetap akan memadamkan hampir segala-galanya tentang akaun anda, perkara-perkara tertentu akan kekal walaupun selepas akaun anda dipadamkan. Yang paling penting, memadam akaun anda tidak akan memadamkan mesej peribadi yang anda telah dihantar kepada pengguna lain. Walaupun pengguna ini tidak akan dapat mencari anda, jika mereka secara manual menatal mesej dalam peti masuk mereka, mereka masih boleh melihat mesej yang anda hantar.

Comments

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram