Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Membuat Akaun Perniagaan WhatsApp (WhatsApp Business)

Muat Turun dan Daftar Aplikasi WhatsApp For Business

Cara Membuat Akaun Perniagaan WhatsApp (WhatsApp Business)

Akaun WhatsApp boleh menjadi sesuatu yang keajaiban jika digunakan dengan cara yang betul. Secara eksplisit membincangkan mengenai akaun perniagaan WhatsApp, kelebihannya, dan cara membuatnya. Aplikasi ini sedia dimuat turun sejak Januari 2019 dengan banyak ciri tersuai. Walau bagaimanapun, mari kita lihat beberapa faedahnya sebelum belajar bagaimana membuat akaun Perniagaan WhatsApp

Pertama, ini adalah platform untuk ahli perniagaan sahaja, yang bermaksud tidak ada perbezaan. Ini adalah platform untuk berjuta-juta pengguna. Anda boleh mengakses alat seperti Mesej Ucapan, Balasan Pantas, atau Mesej. Versi perniagaan WhatsApp menyokong web WhatsApp. Ia membolehkan akses ke perkhidmatan dalam talian tanpa menggunakan telefon bimbit. Sila semak di WhatsApp FAQ.


Bahagian 1: Bagaimana membuat akaun perniagaan WhatsApp?

Mulakan dengan memasang aplikasi perniagaan WhatsApp dari Google Play Store dan Apple App Store. Anda boleh download bila-bila masa kerana tersedia secara percuma.


Langkah 1: Teruskan selepas Muat turun.


Selepas pemasangan, klik butang 'Agree and Continue'.

Cara Membuat Akaun Perniagaan WhatsApp (WhatsApp Business)

Langkah 2: Masukkan maklumat hubungan anda

Cara Membuat Akaun Perniagaan WhatsApp (WhatsApp Business)



Anda perlu memasukkan butiran nombor telefon anda dalam langkah ini. Gunakan nombor perniagaan profesional dan bukan hubungan peribadi.


Langkah 3: Pengesahan melalui OTP.

Cara Membuat Akaun Perniagaan WhatsApp (WhatsApp Business)

Akan ada satu kata laluan yang dihantar untuk mengesahkan kesahihan maklumat hubungan yang diberikan. Masukkan OTP yang diterima untuk mengesahkan.


Langkah 4: Beri nama dan jenis perniagaan.

Cara Membuat Akaun Perniagaan WhatsApp (WhatsApp Business)

Tetingkap 'Buat Profil anda' mahu anda memasukkan nama dan jenis perniagaan. Kemudian, klik butang Seterusnya untuk meneruskan.


Langkah 5: Terokai pelbagai ciri untuk berhubung dengan pelanggan.

Cara Membuat Akaun Perniagaan WhatsApp (WhatsApp Business)

Walaupun tetingkap akan kelihatan sama dengan akaun WhatsApp standard, ia terdiri daripada pelbagai ciri menarik untuk dijelajahi dan mula berhubung dengan bakal pelanggan. Oleh itu, sambung secara global dengan cara yang boleh dipercayai, selamat dan berterus terang.


Itulah cara membuat akaun perniagaan di WhatsApp dengan lima langkah mudah, seperti yang dibincangkan di atas.


Sekarang, kenali API perniagaan WhatsApp berkaitan dengan akaun perniagaan WhatsApp.


Bahagian 2: Cara membuat akaun perniagaan WhatsApp untuk WhatsApp Business API.


WhatsApp Business API memudahkan komunikasi pantas dengan pelanggan global dengan cara yang boleh dipercayai. Facebook bekerjasama dengan WhatsApp untuk penyelesaian perniagaan yang komprehensif dan menawarkan perkhidmatan Pengurus Perniagaan.


Sudahkah anda membuat akaun perniagaan WhatsApp? Jika ya, anda kini boleh mengakses Facebook WhatsApp Manager untuk menggunakan WhatsApp Business API untuk komunikasi langsung dengan bakal pelanggan.


Pertimbangkan langkah berikut sebelum membuat akaun perniagaan WhatsApp dengan Pengurus Perniagaan Facebook.


• Daftar ke Pengurus Perniagaan.

• Langkah Pengesahan Perniagaan diperlukan walaupun anda membuat akaun Perniagaan WhatsApp atas nama perniagaan. Hanya selepas pengesahan, anda akan dapat menghantar mesej.

• Kemudian, sudah tiba masanya untuk meninjau oleh pasukan perniagaan WhatsApp. Setelah akaun anda diluluskan, anda boleh melangkah lebih jauh.


Panduan terperinci langkah demi langkah untuk membuat akaun perniagaan WhatsApp untuk WhatsApp Business API.


Langkah 1: Pergi untuk log masuk Pengurus Perniagaan dan pilih tab Tetapan Perniagaan.


Langkah 2: Pergi ke Akaun> Akaun WhatsApp> Tambah.


Langkah 3: Isi nama dan jenis perniagaan anda di tetingkap Buat akaun WhatsApp.


Langkah 4: Pemesejan ciri menyediakan akses ke dua pilihan seperti berikut.


• Pilih Akaun jika anda sendiri adalah orang bisnes/ perniagaan yang ingin membuat akaun.

• Pilih Akaun Pelanggan jika seseorang membuat akaun atas nama perniagaan anda. Dalam kes ini, anda harus menuju ke Pengaturan Pengurus Perniagaan dan memasukkan ID Pengurus Perniagaan.

• Pilih Zon Waktu untuk iklan.

• Masukkan Mata Wang Tempatan yang sesuai dengan invois yang anda bayar.

• Siapkan kredit semasa untuk pembayaran dan pilih Kaedah Pembayaran anda untuk iklan.

• Nombor PO adalah nombor pesanan pembelian yang akan ditunjukkan pada invois anda.

• Di bawah tab Orang, tambahkan atau cari orang yang ingin anda tambahkan ke Akaun Perniagaan WhatsApp anda.

• Tetapkan peranan seperti akses Pentadbir dan akses Standard.


Seterusnya... Akaun anda akan menjalani semakan dasar terakhir. Dari Status Akaun, anda boleh memeriksa kemajuannya. Namun, anda masih boleh mengakses WhatsApp Manager dalam status akaun yang belum selesai.

Jadi, ini adalah langkah-langkah bagaimana membuat akaun perniagaan di WhatsApp Business API.


😎Kesimpulannya

Diharapkan, anda memahami bagaimana membuat Akaun Perniagaan WhatsApp berkaitan dengan pemasangan aplikasi dan juga Pengurus Perniagaan Facebook. Akhirnya, anda mesti ambil perhatian bahawa status tersebut harus diluluskan apabila anda telah memuat turun sijil mesej yang dihantar atau diterima. Walau bagaimanapun, semua prosesnya cukup senang dengan hanya beberapa langkah mudah. Sekiranya anda ingin masuk dalam talian dengan mudah dan selamat, pertimbangan akaun Perniagaan WhatsApp adalah wajib. Sebab tidak ada yang lebih mudah daripada perkhidmatan ini. Selain itu, integrasi API perniagaan WhatsApp memastikan perkembangan perniagaan melalui Facebook juga.

Comments

  1. Dah takde bisnees ni barulah muncul ni..adeii dulu ada takde plak lagi..hahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. WhatsApp Business untuk org bisnes jer Sis...hehehe...

      Delete

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram