Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menyekat Nombor Peribadi di iOS dan Android

Bagaimana Block Private Number di Smartphone


Cara Menyekat Nombor Peribadi di iOS dan Android

Jika dibayangkan, itu bukan imaginasi anda. Terdapat tsunami maya robocall yang melanda telefon smartphone di serata dunia ketika ini, dengan 26.3 bilion panggilan yang tidak dikenali pada tahun 2018 sahaja. Sila semakl di Android Help.


Oleh kerana banyak dari panggilan ini tiba sebagai panggilan peribadi - dengan itu Caller ID ditandai sebagai "Unknown" dan anda boleh mengurangkan jumlah panggilan yang anda terima dengan menyekatnya secara dramatik. Semak juga di Samsung.com.


Terdapat beberapa perkara yang lebih mengecewakan daripada panggilan spam yang tidak pernah berakhir. Walaupun FCC melakukan yang terbaik untuk mengekang mereka, mereka pun menghadapi permasalahan tidak dapat mencegah setiap panggilan spam. Anda tidak dapat menjamin mereka tidak akan menghubungi anda kerana mereka mungkin menggunakan nombor yang berbeza. Tetapi anda pasti dapat menyekat satu nombor pada satu masa - jika anda mengenal pasti nombor sebagai spam atau seseorang yang anda tidak mahu dengar lagi, ada cara mudah untuk menyekatnya. Semak juga di Apple Support.


Sama ada anda menggunakan iPhone atau telefon Android, anda dapat melindungi diri anda dari gangguan panggilan yang tidak diingini. Anda akan dibimbing  bagaimana melakukannya pada peranti peribadi anda.


Menyekat panggilan pada iPhone

Apple menjadikan sekatan panggilan pada iPhone adalah proses yang cukup mudah. Selagi anda menggunakan iOS 7 atau lebih baru (dan mungkin), anda boleh mengikuti langkah-langkah ini untuk menyekat panggilan suara, teks, dan FaceTime.

Cara Menyekat Nombor Peribadi di iOS dan Android


Navigasikan ke Tetapan dari laman utama anda dan klik Telefon jika anda menggunakan iOS 13, atau Umum> Telefon pada versi sebelumnya. Pilih Kenalan yang Disekat. Anda kemudian boleh menyekat panggilan dari sesiapa sahaja dalam senarai kenalan anda. Anda boleh mengedit senarai atau skrol ke bawah untuk menambahkan nombor baru dengan klik Blok Contact.


Sekiranya nombor yang ingin anda sekat bukan kenalan yang diketahui, ada pilihan lain yang tersedia. Cukup buka aplikasi Telefon dan klik Terkini. Dari sini, klik ikon i di sebelah nombor yang ingin anda sekat, skrol ke bawah, dan klik Blok Pemanggil. Ini berguna untuk segera menyekat telemarketer yang baru sahaja menghubungi anda.


Menyekat panggilan pada telefon Android

Kedua-dua iOS dan Android menawarkan pilihan mudah untuk menghentikan panggilan yang tidak diingini, tetapi kerana setiap pengeluar telefon pintar Android mempunyai pilihan untuk membuat kulit uniknya sendiri untuk OS Android, langkah-langkah untuk menyekat nombor sedikit berbeza bergantung pada telefon individu.

Cara Menyekat Nombor Peribadi di iOS dan Android

Cara Menyekat Nombor Peribadi di iOS dan Android


Nota: Untuk membuatnya, seterusnya, klik Urus Ciri Telefon. Cari Blok Pemanggil Tidak Diingini, dan aktifkan dengan klik +. Di medan yang dipaparkan, masukkan nombor telefon yang ingin anda sekat, dan klik Tambah ke Blok Daftar Pemanggil yang Tidak Diingini.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram