Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

22 Blog Teknologi Terbaik

 22 Blog Teknologi Berpengaruh di Dunia (Blogger Teknologi)

22 Blog Teknologi Terbaik



1. Mashable

https://mashable.com/

Mashable adalah syarikat media dan hiburan global, pelbagai platform. Dikuasakan oleh teknologi eksklusifnya sendiri, Mashable adalah sumber utama untuk kandungan teknologi, budaya digital dan hiburan untuk pembaca serta khalayaknya yang berdedikasi dan berpengaruh di seluruh dunia.


2. The Verge

https://www.theverge.com/

The Verge adalah usaha multimedia yang bercita-cita tinggi yang didirikan sembilan tahun yang lalu untuk mengkaji bagaimana teknologi akan mengubah kehidupan di masa depan untuk penonton arus perdana yang besar.


3. Engadget

https://www.engadget.com/

Rumah asal untuk berita dan ulasan teknologi, Engadget menghasilkan video, ulasan, ciri dan berita terkini yang paling menarik mengenai orang, produk dan idea yang membentuk dunia kita.


4. Wired

https://www.wired.com/

Wired.com memfokuskan pada bagaimana teknologi yang muncul mempengaruhi budaya, ekonomi, dan politik. Laman web ini memberikan liputan mendalam mengenai trend semasa dan masa depan dalam teknologi.


5. TechCrunch

https://techcrunch.com/

Diasaskan oleh Michael Arrington dan kemudian dijual kepada AOL, TechCrunch kekal sebagai salah satu pemimpin yang merangkumi berita industri teknologi.


6. Gizmodo

https://gizmodo.com/

Awalnya dilancarkan sebagai bahagian dari Gawker Media Network, Gizmodo adalah laman web reka bentuk, teknologi, sains dan fiksyen sains yang juga memuatkan artikel mengenai politik.


7. CNET

https://www.cnet.com/news/

CNET mengesan semua kejayaan teknologi pengguna terkini dan menunjukkan kepada anda apa yang baru, yang penting dan bagaimana teknologi dapat memperkayakan hidup anda. CNet juga memberikan maklumat, alat dan nasihat yang membantu ketika memutuskan apa yang akan dibeli.


8. ZDNet

http://www.zdnet.com/

Ditubuhkan hampir 30 tahun yang lalu, Zdnet adalah laman web berita teknologi perniagaan yang menyediakan berita, analisis, dan penyelidikan mengenai trend, isu dan peristiwa IT terkini untuk para profesional teknologi.


9. Ars Technica

https://arstechnica.com/

Diasaskan oleh Ken Fisher lebih dari 20 tahun yang lalu, Arstechnica (Seni Teknologi) menumpukan pada teknologi terkini yang dapat memenuhi apa yang disebutnya "alpha geeks": teknolog dan profesional IT.


10. VentureBeat

https://venturebeat.com/

Ditubuhkan 14 tahun yang lalu, VentureBeat adalah sumber utama untuk berita, acara, penyelidikan inovatif dan perspektif inovasi teknologi. Kandungan dan acara yang diliput memberikan konteks yang mendalam untuk membantu eksekutif, usahawan, dan peminat teknologi membuat keputusan yang bijak.


11. The Next Web

https://thenextweb.com/

TheNextWeb membawa pandangan ke dunia teknologi, internet mengenai perkara, pengembangan, pengekodan, infrastruktur, keselamatan, awan. Laman web ini juga berkaitan dengan persidangan dan acara TNW dan platform risikan pasaran.


12. Android Authority

https://www.androidauthority.com/

Dengan lebih daripada 7 juta pengikut di laman sosial, AndroidAuthority adalah penerbitan terbesar yang dikhaskan untuk sistem operasi yang paling banyak digunakan di dunia. Laman web ini mempunyai minat terhadap teknologi mudah alih dan tekad untuk menyampaikan kandungan terbaik.


13. Trend Digital

https://www.digitaltrends.com/

Digital Trends adalah laman web berita teknologi, gaya hidup, & maklumat yang menerbitkan berita, ulasan, petunjuk, video & podcast mengenai teknologi & produk elektronik pengguna.


14. Android Central

https://www.androidcentral.com/

AndroidCentral dipimpin oleh sekumpulan pakar dan disokong oleh komuniti penggemar teknologi dan pembuat citarasa, Android Central menavigasi dunia Android yang kompetitif dan sering membingungkan.


15. How To Geek

https://www.howtogeek.com/

How-To Geek adalah majalah teknologi dalam talian dan dibuat lebih dari satu dekad yang lalu, 10,000+ artikel mendalam laman web ini telah dibaca lebih dari 1 bilion kali dengan lebih daripada 15 juta orang membaca artikel mereka setiap bulan.


16. Computer World (Dunia Komputer)

https://www.computerworld.com/

Computerworld memberi tumpuan kepada pemberdayaan pengguna perusahaan dan pengurus mereka, membantu mereka membuat kelebihan perniagaan dengan memanfaatkan aplikasi web, mudah alih, dan desktop yang hebat sekarang ini.


17. Trusted Reviews

http://www.trustedreviews.com/

TrustedReviews memberikan ulasan pakar mengenai produk elektronik, IT dan pengkomputeran pengguna terkini. Serta berita, analisis dan pelancaran produk industri teknologi.


18. TechSpot

https://www.techspot.com/

Ditubuhkan lebih dari 20 tahun yang lalu dengan lebih dari 6 juta pembaca setiap bulan, TechSpot adalah penerbitan komputer dan teknologi terkemuka yang dilihat oleh pengguna kuasa, peminat teknologi, pembuat keputusan IT dan pemain permainan.


19. Read Write

https://readwrite.com/

Generasi teknologi media seterusnya, ReadWrite mengumpulkan komuniti profesional yang dikhaskan untuk subjek minat tertentu seperti kereta bersambung, rumah pintar, AR / VR, fintech dan API.


20. Tech in Asia

https://www.techinasia.com/

Tech in Asia adalah media, acara, dan platform pekerjaan dalam misi membangun dan melayani komuniti teknologi dan permulaan Asia. Di laman web pengguna dapat mengikuti berita terkini, berkongsi pendapat anda sendiri, dan mencari bakat atau pekerjaan yang paling sesuai dengan keperluan mereka.


21. TechNewsWorld

https://www.technewsworld.com/

Technewsworld memberikan berita, perkembangan dan trend teknologi penting dengan analisis dan komen yang mendalam. Liputan merangkumi perkakasan, perisian, rangkaian, pengkomputeran tanpa wayar, teknologi peribadi, keselamatan.


22. Global Tech Gadgets

https://globaltechgadgets.com/

Laman web ini menyediakan kemas kini berita teknologi terkini, ulasan alat, dan sorotan. Serta mempamerkan maklumat tren dan nasihat teknologi penjimatan wang.

Comments

  1. Tak pernah dengar dan tak tau nama-nama di atas...waaaa meluas ekkk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senarai blog yg saya tahu setakat ni Sis... itu adalah Tech Blogger yg hebat...

      Delete
  2. simple tapi terasa gah nama² dia. try singgah sebarang dua jap. :)

    ReplyDelete
  3. iAwani merupakan blog teknologi dalam Bahasa Melayu memfokus kepada perkembanagn teknologi terkini di dalam negara juga di luar negara. Jemput ke blog iAwani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih daun keladi ada masa singgah lagi...

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram