Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Halang/ Sekat/ Block Panggilan Nombor Tak Dikenali dari Handphone

Cara Elak/ Mengatasi Panggilan Nombor Telefon tak kenal di HandPhone

Bagaimana Halang/ Sekat/ Block Panggilan Nombor Tak Dikenali dari Handphone

Bagaimana cara block atau menghalang panggilan dari nombor tak diketahui?

Bagaimana Halang/ Sekat/ Block Panggilan Nombor Tak Dikenali dari Handphone
 

Adakah anda rasa terkesan dan bosan dengan robocalls dan panggilan spam dari nombor telefon tak dikenali atau Scammer yang anda dapat di landline atau telefon bimbit anda? Penggubal undang-undang sedang berusaha untuk meluluskan undang-undang yang akan menangani masalah itu, tetapi sehingga itu terdapat beberapa tindakan yang anda boleh ambil sendiri-melangkaui mendaftarkan nombor telefon anda dengan FTC's Do Not Call Registry (yang tidak menghentikan penipu dan telemarketer yang tidak dapat dihentikan daripada menelefon anda). Sila rujuk di Google Android Support. Semak juga di Apple iPhone Support.

Robocall pada IPhone dan telefon Android Apple dilengkapi dengan ciri terbina dalam untuk menyekat nombor telefon tertentu, dan operator mudah alih juga menawarkan alat menyekat mereka sendiri. Beberapa aplikasi pihak ketiga seperti Nomborobo, Hiya Caller ID dan Block, RoboKiller, dan Truecaller-berusaha untuk menyekat panggilan telemarketing. 

Mari kita lihat selanjutnya... Sila rujuk laman web CNET


Bagaimana Halang/ Sekat/ Block Panggilan Nombor Tak Dikenali/ Spam/ Robocall di Telefon Bimbit

Menggunakan Blok Nombor Tertentu pada iPhone
Kitaran robot melalui ribuan nombor telefon, dan banyak termasuk awalan telefon yang sama dengan nombor telefon anda sendiri. Untuk menyekat mereka semasa mereka masuk pada iPhone, buka aplikasi Telefon dan klik Recents. Klik pada ikon Maklumat () di sebelah nombor yang anda hendak bloki. Klik Blok Pemanggil ini> Blok Kenalan. Nombor itu kini disekat. Semak juga di APB.

Menggunakan Klik Nombor pada Android
Satu lagi contoh untuk telefon Android: Dari aplikasi Telefon, klik Lagi> Settings> Blocked Numbers. Jika perlu, tambah nombor. Taip nombor telefon yang anda nak blok tersebut dan klik + atau Blok untuk menyekatnya.

Menggunakan RoboKiller
RoboKiller bukan sahaja cuba menyekat panggilan spam tetapi juga berusaha untuk menghalang spammer. Bots Answer app boleh secara automatik menjawab panggilan spam dengan perbualan yang direkodkan direka untuk menggagalkan seterusnya membuang masa mereka. Aplikasi ini cuba menyekat panggilan berdasarkan pangkalan data spammer yang diketahui, tetapi anda juga boleh menambah nombor khusus yang anda mahu disekat.

Jika pembekal tidak menawarkan aplikasi atau perkhidmatan untuk menghalang semula robocalls, atau perkhidmatan yang disediakan terlalu mahal, terdapat banyak aplikasi pihak ketiga lain yang tersedia dalam talian. Anda ingin mencari aplikasi yang berfungsi pada peranti anda, menawarkan penyekatan panggilan automatik dan isyarat spam untuk panggilan yang mencurigakan dan dengan mudah boleh melaporkan nombor jika panggilan tidak dikenali.


Pada Android dan iOS untuk pada masa kini. Ia adalah syarikat yang sama yang menguasai aplikasi AT & T Call Protect, serta blok panggilan terbina dalam Samsung dan perkhidmatan perlindungan spam. Pengguna Samsung Galaxy boleh mendayakan perkhidmatan terbina dalam aplikasi Telefon di bawah Settings> Caller ID and Spam Protection (Settings > Caller ID and Spam Protection).
Bagaimana Halang/ Sekat/ Block Panggilan Nombor Tak Dikenali/ Spam/ Robocall di Telefon Bimbit
Menggunakan Lindungi  Call AT & T
AT & T menyediakan halaman sokongan dengan arahan untuk menghalang panggilan pada pelbagai jenis telefon. Syarikat itu juga menyediakan aplikasi menyekat dan perkhidmatan yang dipanggil Call Protect untuk iOS dan Android, dan perkhidmatan yang dikenali sebagai Had Smart. Pada awal bulan Julai, AT & T berkata ia akan menawarkan versi pelindung Call Protection kepada semua pelanggan secara percuma pada bulan-bulan yang akan datang, yang akan menambah penggera penipuan automatik dan isyarat panggilan spam yang disyaki. Ciri-ciri Pelindung Premium Premium, seperti menghantar kategori tertentu panggilan terus ke voicemail atau reverse lookup nombor, harganya $ 4 / bulan.

Menggunakan ID Scam T-Mobile dan Blok Penipuan
T-Mobile kini menawarkan ciri Scam ID dan Scam Block percuma untuk semua pascabayar T-Mobile dan Metro oleh pelanggan T-Mobile. ID Scam akan mengenal pasti panggilan masuk yang berasal dari penipu yang mungkin, tetapi Scam Block akan membiarkan anda menghalang semua penipu yang mungkin sebelum panggilan masuk. Untuk $ 4 / bulan, ciri ID Nama akan mengenal pasti nama dan lokasi pemanggil, menyekat panggilan, dan hantar kategori panggilan langsung ke mel suara.

Menggunakan Nomborobo
Pelbagai aplikasi mudah alih pihak ketiga cuba menyekat robocalls dan panggilan spam berdasarkan senarai pesalah yang diketahui.

Bagaimana Halang/ Sekat/ Block Panggilan Nombor Tak Dikenali/ Spam/ Robocall di Telefon Bimbit

Tersedia untuk iOS dan Android, Nomborobo berusaha untuk mengatasi robocalls dan panggilan telemarketing lain dengan mengimbas senarai hitam nombor telefon yang diketahui. Aplikasi ini boleh menghalang panggilan spam dan menghantarnya ke mel suara atau membenarkannya melalui dan mengenal pasti sebagai spam telefon. Nomorobo juga boleh melindungi anda daripada mesej teks spam, berfungsi sebagai penghalang iklan di web, dan membantu anda melaporkan panggilan robocall atau spam. Kos Nomborobo adalah $ 1,99 sebulan, walaupun anda boleh mengambilnya untuk putaran melalui percubaan dua minggu percuma.

Menggunakan ID Pemanggil Hiya dan Blok
Direka untuk iPhone dan telefon Android, Hiya Caller ID dan Blok boleh menghalang atau memberi amaran kepada anda tentang robocalls dan panggilan penipuan berdasarkan pangkalan data penipu yang diketahui.

Bagaimana Halang/ Sekat/ Block Panggilan Nombor Tak Dikenali/ Spam/ Robocall di Telefon Bimbit

Aplikasi ini menangani panggilan telefon yang berkaitan dengan penipuan dan aktiviti haram, serta yang berkaitan dengan telemarketer. Hiya dapat mengesan panggilan palsu yang menggunakan digit awal yang sama dengan nombor anda sendiri. Anda juga boleh menaip nombor telefon ke dalam aplikasi, dan Hiya akan mendedahkan sumbernya dan memberitahu anda jika ia adalah nombor spam yang disyaki.

Aplikasi asas adalah percuma. Edisi premium dengan lebih banyak ciri tersedia sebagai percubaan tujuh hari, dan kemudian kos $ 2.99 sebulan atau $ 14.99 setahun.

Menggunakan Truecaller
Dibuat untuk iOS dan Android, Truecaller berusaha untuk menghalang panggilan telefon spam dan mesej teks. Aplikasi ini cuba untuk mengenal pasti setiap panggilan masuk, terutama dari nombor yang tidak diketahui, jadi anda tahu jika ia sah atau tidak.

Bagaimana Halang/ Sekat/ Block Panggilan Nombor Tak Dikenali/ Spam/ Robocall di Telefon Bimbit

Truecaller secara automatik boleh menyekat panggilan yang tidak diingini berdasarkan spammer yang diketahui, serta nombor yang anda tambah secara manual. Anda juga boleh mencari nama dan nombor telefon khusus untuk mendapatkan maklumat mengenai mereka. Anda juga boleh membuat panggilan telefon terus dari aplikasi untuk mengenal pasti dan menghubungi rakan dan kenalan lain.

Menggunakan Penapis Panggilan Verizon
Verizon Wireless kini menawarkan versi percuma perkhidmatan Penapis Panggilan untuk pelanggan dengan telefon serasi dan pelan pascabayar. Versi percuma cuba mengesan dan menyaring panggilan spam. Ia memberi isyarat kepada anda apabila panggilan masuk mungkin spam, membolehkan anda melaporkan nombor yang tidak diminta, dan secara automatik boleh menyekat robocalls berdasarkan tahap risiko yang anda tetapkan.

Untuk $ 2.99 sebulan bagi setiap baris, versi Penapis Panggilan yang dibayar akan didatangkan dalam ID Pemanggil, senarai spam peribadi, dan ciri-ciri lain.

😎 Nota: Pengguna iPhone boleh memuat turun aplikasi Penapis Panggilan dari Apple App Store. Apl itu perlu dimuatkan sebelum dipasang pada peranti Android, boleh didapati di Google Play Store.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram