Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Block Panggilan Spam dan Nombor Tidak Dikenali

Cara Menyekat Panggilan Nombor Unwanted Spam 

Bagaimana Block Panggilan Spam dan Nombor Tidak Dikenali

Anda benci panggilan spam? apa tidaknya, betul tak! Perkara-perkara ini memang merisaukan, dan seolah-olah masalah tersebut semakin hari semakin buruk pada hari ini. Dalam siaran ini, kita melihat cara untuk πŸ‘‰ menyekat panggilan spam, atau sekurang-kurangnya meminimumkannya. Tetapi sebelum kita lakukan, mari kita lihat tiga jenis panggilan spam yang paling biasa. Semak juga di πŸ‘‰ APB.

Kebiasaan adalah panggilan telemarketing dari syarikat-syarikat sebenar yang cuba menjual barangan mereka kepada anda. Pembawa dan penyedia perkhidmatan internet suka menggunakannya dengan harapan dapat memikat pengguna dari pesaing mereka. Kemudian terdapat robocalls, yang merupakan panggilan telefon automatik dengan mesej jualan pra-rakaman. Mereka juga sering digunakan untuk kempen politik, penyebab amal, dan banyak lagi.

Kenapa anda mendapat banyak panggilan? Selalunya, adalah penipuan panggilan. Inilah yang anda perlu tahu mengenai panggilan yang tidak diingini dan bagaimana untuk menghentikannya. 

Menyekat Panggilan yang Tidak Diingini
Penipu boleh menggunakan internet untuk membuat panggilan dari seluruh dunia. Mereka tidak peduli jika anda berada di Pejabat Pendaftaran Negara Jangan Panggil. Itulah sebabnya pertahanan terbaik anda terhadap panggilan yang tidak diingini adalah menyekat panggilan. Teknologi jenis pemarkatan panggilan atau panggilan-panggilan yang mana yang anda gunakan akan bergantung pada telefon - sama ada ia merupakan saluran mudah alih, talian tetap tradisional atau telefon rumah yang membuat panggilan melalui internet (VoIP).

Robocalls
Sekiranya anda menjawab telefon dan mendengar mesej direkodkan bukan orang yang hidup, ia adalah robocall. Sekiranya anda mendapat banyak panggilan robot yang cuba untuk menjual sesuatu kepada anda, kemungkinannya adalah panggilan penipuan. Pada hari ini mungkin ramai yang telah tertipu dengan panggilan ini.

National Do Not Call Registry
Pejabat Pendaftaran Negara Tidak Panggilan dibuat untuk menghentikan panggilan jualan daripada syarikat-syarikat sebenar. Ia adalah percuma untuk mendaftarkan nombor rumah atau telefon bimbit anda.

Lebih banyak Sumber
Sumber maklumat yang menghalang panggilan:
CTIA: Anda boleh mencari senarai aplikasi menghalang panggilan untuk telefon bimbit di ctia.org, sebuah laman web untuk industri komunikasi tanpa wayar A.S.. Laman ini menyenaraikan aplikasi khusus untuk Android, BlackBerry, iOS (Apple), atau peranti Windows.

Pernahkah anda sampai ke titik di mana anda tidak lagi menjawab telefon anda kerana begitu kerap ia hanya robocalls atau penipuan?

Sudah pasti ada yang pernah menerima panggilan misteri ini.

Robocalls dan penipuan panggilan ini mengganggu, menyerang privasi kita, mengganggu fokus kita dan pada asasnya sangat teruk. Dan sambil menghapuskan robocalls mungkin tidak setanding dengan mencapai kedamaian dunia, kebanyakan kita akan merasa dengan senang hati menganugerahkan Hadiah Keamanan Nobel kepada orang pertama yang dapat memikirkan cara untuk membuatnya berhenti.

1. Anda boleh mencuba Senarai Jangan Panggil, FWIW.
Teknologi membolehkan penjenayah membuat panggilan tanpa had, secara percuma, untuk setiap nombor telefon tunggal di Amerika Utara, termasuk Kanada dan banyak bahagian Caribbean. Dari sana, ia hanyalah permainan nombor untuk orang yang berniat jahat.

Untuk membantu menghentikan panggilan dan teks palsu daripada melewati, orang boleh meletakkan nombor telefon mereka di registri Do Not Call persekutuan melalui laman webnya.

2. Atau anda boleh membalas dendam dengan aplikasi.
Masalahnya dicipta oleh teknologi, dan teknologi wujud untuk menghapuskannya - atau sekurang-kurangnya mengurangkannya. Terdapat aplikasi pihak ketiga yang dapat membantu mengurangkan panggilan.

Nomborobo mendapat pujian yang tinggi dari banyak pengguna, termasuk Laporan Pengguna. Ia adalah perkhidmatan berasaskan awan yang menggantung atau menyekat robocalls haram atau panggilan telemarketer. Dengan pembuat telefon pintar dan pembawa untuk menawarkan perlindungan spam kepada pelanggan mereka. Keselamatan Blok Panggilannya mengenal pasti panggilan yang anda mahu ambil dan menyekat nombor dan teks yang anda ingin elakkan - secara percuma.

Robokiller menjanjikan pengurangan 90 peratus dalam jumlah panggilan yang tidak diingini yang anda dapatkan dalam 30 hari pertama perkhidmatan dan menyegarkan periuk dengan ini: Revenge terhadap mereka yang membuat panggilan ini. Ia menggunakan robot jawapan dengan garis perbualan yang direkodkan secara realistik untuk melibatkan penipu dan mungkin mengikat dan membuang masa penipu. Ia seperti apa yang ingin dilakukan penipu kepada anda, tolak bahagian pemberian wang mereka.

3. Anda boleh menghalang nombor satu pada satu masa.
Nombor menyekat boleh menjadi pilihan yang boleh dilaksanakan jika anda tidak mempunyai rancangan untuk sepanjang hayat anda, kerana ia boleh memakan masa yang cukup. Ia tidak akan berhenti sepenuhnya robocalls, tetapi jika ada nombor tertentu yang terus memanggil iPhone atau telefon Android anda, ia agak mudah untuk menyekatnya selama-lamanya.

Baca juga artikel: Mencari Handphone Hilang Guna Android Manager

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram