Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

5 Tips Cara Mengedit Video di TikTok

Bagaimana Edit Video di TikTok

5 Tips Cara Mengedit Video di TikTok 2023

Jika anda menyiarkan video anda sendiri di πŸ‘‰ TikTok, anda mungkin perlu mengedit video anda pada satu ketika. Walaupun anda boleh mengedit video anda di TikTok, anda sebenarnya tidak terhad kepada apa sahaja alat pengeditan yang ditawarkan oleh TikTok dalam aplikasinya. Semak juga di πŸ‘‰ APB.

   
Dalam panduan ini, bagaimana untuk menyemak pilihan pengeditan video TiKTok anda, menunjukkan kepada anda cara mengedit klip anda dalam apl TikTok dan menjawab beberapa soalan pengeditan video anda tentang apl perkongsian video bentuk pendek yang popular. Semak juga di πŸ‘‰ TikTok Help Center.


Cara mengedit video TikTok

Apabila menyunting video TikTok, anda mempunyai beberapa pilihan. Anda boleh sama ada mengedit video anda dari dalam TikTok menggunakan alat penyuntingan aslinya atau anda boleh memuat turun aplikasi penyuntingan video yang berasingan, mengedit video anda di sana, dan kemudian berkongsi video yang diedit anda ke TikTok. Semak juga di πŸ‘‰ APB.


Alat penyuntingan dalam TikTok

TikTok bukan hanya untuk merakam dan menyiarkan video. Anda boleh menggunakan TikTok untuk melakukan pengeditan video ringan juga. Sebaik sahaja anda telah merakam klip video atau memuat naik satu ke TikTok, anda akan dipaparkan dengan skrin yang menawarkan beberapa pilihan pengeditan. Pada skrin ini, TikTok membolehkan anda melakukan perkara seperti menambah teks, menambah pelekat, menggunakan kesan, menambah penapis dan memangkas video anda.


Mengedit video TikTok dengan aplikasi penyuntingan video pihak ketiga

Anda juga boleh menggunakan apl pihak ketiga untuk mengedit video anda dan kemudian menyiarkannya ke TikTok. Apl ini cenderung mempunyai lebih banyak alat pengeditan yang ditampilkan sepenuhnya tetapi mereka juga cenderung meminta anda membayar untuk mengakses alat yang lebih premium dan melakukan perkara seperti mengalih keluar tera air daripada produk akhir anda.

5 Tips Cara Mengedit Video di TikTok 2023


App manakah yang terbaik untuk menyunting video TikTok?

Ia bergantung pada keperluan pengeditan video TikTok anda. Secara keseluruhan, anda akan menyukai app Funimate. Ia percuma untuk digunakan dan tersedia untuk kedua-dua πŸ‘‰ Android dan πŸ‘‰ iOS. Antara muka Funimate mudah digunakan dan difahami. Ia mempunyai pelbagai jenis kesan, tindanan dan peralihan. Dan apabila ia datang untuk mengedit klip video anda, anda mempunyai lebih banyak pilihan di sini seperti membelah, memangkas, memangkas dan melaraskan kelajuannya. Semak juga di πŸ‘‰ Backstage.

Apabila anda sudah bersedia untuk berkongsi video anda, anda boleh berbuat demikian pada apl lain seperti TikTok, Instagram atau YouTube. Anda juga boleh menukar peleraian eksport anda kepada sehingga 720p secara percuma, sehingga 1080p Full HD jika anda menonton iklan dan sehingga 4K Ultra HD jika anda meningkatkan kepada langganan berbayar. Semak juga di πŸ‘‰ Tiktok Support.


Terdapat kelemahan pada apl ini, walau bagaimanapun: Walaupun ia percuma untuk dimuat turun dan digunakan, Funimate akan menambahkan tera air pada video anda melainkan anda sama ada membayar untuk mengalih keluarnya atau menonton iklan untuk mengalih keluarnya daripada video. Selain itu, banyak kesan dan penapis memerlukan langganan berbayar untuk mengaksesnya atau anda perlu menonton iklan untuk mengaksesnya.
Bolehkah anda mengedit klip dalam TikTok. Semak juga di πŸ‘‰ APB.


Ya, anda boleh mengedit klip video dalam TikTok. Inilah cara untuk melakukannya:

Langkah 1: Buka apl TikTok dan sama ada rakam video dengan TikTok atau muat naik video sedia ada ke apl TikTok.

Langkah 2: Anda kemudiannya akan dibawa ke skrin dengan beberapa ikon putih di sebelah kanan. Ikon ini mewakili pelbagai pilihan penyuntingan dan penyesuaian video. Di sini anda boleh menambah teks, menambah pelekat, menambah kesan, menambah penapis, melaraskan (trim) klip video anda, menambah kapsyen, melaraskan tetapan privasi atau menambah ganti suara atau kesan suara.

5 Tips Cara Mengedit Video di TikTok 2023


Untuk tujuan panduan ini, kami akan menumpukan pada cara memangkas klip video anda.

Langkah 3: Pilih ikon Laraskan klip. Ikon ini kelihatan seperti butang putih dengan menegak.

Langkah 4: Pada skrin Laraskan klip, anda akan melihat pratonton video anda di bahagian atas skrin dan garis masa video anda di bahagian bawah (segi empat tepat yang memaparkan semua bingkai video anda). Garis masa dikelilingi oleh sempadan merah dengan dua pemegang tebal di sebelah kiri dan kanan. Gerakkan pemegang tersebut ke kiri atau kanan untuk melaraskan panjang video TikTok anda.

5 Tips Cara Mengedit Video di TikTok 2023


Langkah 5: Pilih Simpan di penjuru kanan sebelah atas apabila selesai memangkas klip.

😎Nota tentang menambah berbilang klip pada siaran: Anda boleh menambah berbilang video dan foto pada siaran video TikTok — anda hanya akan dibawa ke jenis skrin pengeditan yang berbeza (satu tanpa ikon putih). Pada skrin ini, pilih tab default. Kemudian klik setiap klip video untuk mengeditnya secara berasingan. Gerakkan pemegang merah di kawasan garis masa untuk memangkas klip anda. Kemudian pilih ikon Tanda Semak di bahagian bawah sebelah kanan untuk menyimpan suntingan anda.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram