Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Mengedit Kapsyen di TikTok Selepas Membuat Siaran (Post)

Bolehkah anda Mengedit kapsyen TikTok? Bagaimana untuk mengedit kapsyen TikTok selepas menyiarkan?

Cara Mengedit Kapsyen di TikTok Selepas Membuat Siaran (Post)

Ia mungkin sesuatu yang mengecewakan jika siaran TikTok yang anda telah post tanpa menyedari anda telah tertinggal sesuatu daripada kapsyen, atau menaip sesuatu yang salah, tetapi adakah terdapat cara untuk kembali dan mengedit kapsyen anda setelah anda membuat siaran? Ini semua yang anda perlu tahu. Semak juga di πŸ‘‰ TikTok.

Jadi, anda telah membuat video anda dan menyiarkannya di TikTok, tetapi tiba-tiba anda menyedari bahawa anda terlupa untuk meletakkan sesuatu dalam kapsyen, atau menaip sesuatu yang salah dalam description. Baca juga πŸ‘‰ cara edit video TikTok.

Tetapi, ini tidak bermakna tiada apa yang anda boleh lakukan mengenainya. Anda boleh mencuba penyelesaian iaitu dengan mengedit kapsyen TikTok anda atau menambah penerangan baharu selepas ia dimuat naik. Teruskan membaca...


Cara Mengedit Kapsyen di TikTok Selepas Menyiarkan

Apa yang tak seronok dengan TikTok, sebaik sahaja video TikTok anda disiarkan secara langsung dalam talian, tiada butang yang membolehkan anda mengedit atau menukar penerangan di bawah video TikTok, satu-satunya cara untuk mengedit kapsyen TikTok selepas disiarkan adalah dengan memadam dan menyiarkannya semula dengan kadar segera dan pantas. Semak juga di πŸ‘‰TikTok Discover.

Jangan risau...cara ini boleh membantu anda mengekalkan video asal, lengkap dengan semua suntingan, penapis dan kesan tambahannya. Jadi, anda tidak perlu mengedit video TikTok dari awal lagi.

Cara Mengedit Kapsyen di TikTok Selepas Membuat Siaran (Post)

Ikut langkah di bawah untuk mengedit kapsyen TikTok anda dan menyiarkan semula video terakhir anda sebelum sesiapa menyedarinya.

Langkah 1
Lancarkan TikTok pada telefon anda dan klik butang "Profil" di sudut kanan bawah skrin.

Langkah 2
Pilih video TikTok yang anda perlukan untuk mengedit kapsyen, kemudian klik tiga titik, dan pilih "Simpan Video" daripada menu pilihan. (Ia menyimpan video, termasuk kesan, muzik dan segala-galanya terus ke peranti mudah alih anda.)

Langkah 3
Selepas menyimpan video, anda perlu memadamkan video TikTok yang mempunyai ralat dalam kapsyen untuk mengelakkan menyiarkan pertindihan pada TikTok anda. Cuma klik pada titik tiga sekali lagi dan pilih "Delete".

Langkah 4
Kini, tiba masanya untuk menyiarkan semula video dengan kapsyen baharu. Kembali ke profil anda, klik butang "+" dan muat naik video siap dari kamera anda, kemudian teruskan mengklik sehingga anda sampai ke skrin "Post".

Langkah 5
Di sini, anda boleh mengisi medan kapsyen untuk menambah penerangan baharu untuk video TikTok anda dan kemudian klik "Post". Cuma pastikan telah sempurna diedit sebelum anda membuat post semula.


Bonus: Editor TikTok Pihak Ketiga untuk mengedit semula Video Tanpa Kehilangan Kualiti

Walaupun anda harus perasan bahawa apabila anda memuat turun video daripada TikTok, ia kehilangan kualiti, dan terdapat logo dan nama pengguna padanya.

Jadi anda ingin berkongsi editor video TikTok dengan pihak ketiga yang akan membantu anda membuat video TikTok selain membolehkan anda mengedit semula video tersebut pada bila-bila masa tanpa kehilangan sebarang kualiti video.

Editor video dalam talian percuma dan berkuasa yang boleh anda gunakan untuk membuat dan mengedit video dengan mudah untuk tapak sosial yang berbeza, termasuk TikTok, Instagram, YouTube dan banyak lagi dengan ciri lanjutan dan kesan yang menakjubkan.


TikTok mungkin menjadi sukar untuk difahami jika anda pengguna baru. Apl ini sentiasa menambah ciri baharu dan mengubah cara perkara tertentu berfungsi, dan dengan begitu banyak pilihan, memuat naik video yang menjadikannya sangat menyeronokkan.

Klip dengan kapsyen yang panjang adalah perkara biasa di TikTok, dan penting untuk memakukannya pada kali pertama. Tetapi, apakah yang berlaku jika anda membuat ralat ejaan yang mengganggu? Adakah mungkin untuk mengubahnya?

Apa yang tak seronok, ia tidak semudah menekan butang 'edit' seperti Instagram. Prosesnya lebih lama sedikit dan melibatkan pemadaman video anda sebelum menyiarkannya semula. Walau bagaimanapun, hasilnya berbaloi...
Logo TikTok pada latar belakang gelap Unplash: Eyestetix Studio
TikTok adalah platform yang sesuai untuk mengikuti trend viral terkini. 

 

Bagaimana untuk menukar kapsyen anda di TikTok 

Apa yang tak menyeronokkan, sebaik sahaja anda post TikTok anda, satu-satunya cara untuk mengedit kapsyen ialah memadam dan menyiarkan semula dengan pantas. Jangan risau, walaupun begitu. Jika anda telah menambahkan beberapa kesan (Affects), muzik dan suntingan pada video, anda tidak perlu membazir masa.

Di bawah beberapa langkah dan cara sebelum ada post semula:

  •      Klik pada ikon 'Profil' di bahagian bawah sebelah kanan skrin anda.
  •      Sebaik sahaja anda berada di profil anda, pilih video yang ingin anda siarkan semula.
  •      Klik tiga titik di sebelah kanan video anda. Ini akan membuka menu 'pilihan'.
  •      Pilihan 'Simpan Video' hendaklah berada di sebelah kiri skrin. Setelah anda memilihnya, video akan dimuat turun ke peranti anda.
  •      Siarkan semula video yang sudah siap dengan memuat naiknya daripada gulungan kamera anda, menambah kapsyen baharu (dan pastikan anda telah mengedit sebelum anda membuat semula).

😎 Nota: Sekarang apa yang anda perlu lakukan ialah duduk dan tonton lebih banyak LIKE masuk, dan tunggu TikTok menambah pilihan 'edit siaran'.

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram