Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Add Link Komen di Blogger

Cara Buat atau Menambah Komen di Blog dengan Link

 
 
Mengapa anda perlu menambah komen/ ulasan dengan pautan (Link) dalam blog?
 
Komen bermakna anda menerbitkan fikiran, idea dan perasaan anda dalam kandungan web (artikel, imej, video, audio, dll...), apabila anda ingin publish konten dalam blog dan kemudian berhasrat untuk mempromosikan siaran yang diterbitkan ini dengan blog lain yang serupa siarannya maka anda mempunyai beberapa pilihan seperti komen di blog dan juga blog tetamu (Guest Blogging), memilih mengulas blog kerana ia adalah percuma, jadi anda menerbitkan beberapa komen dalam catatan blog yang serupa untuk mempromosikan catatan yang baru diterbitkan. Semak juga di πŸ‘‰ Blogger Help.
 
Menambah pautan siaran di bahagian komen atau membuat hiperpautan dalam kotak komen untuk mempromosikan catatan blog dan membuat beberapa pautan balik, tetapi mempunyai masalah di sini beberapa kotak komen blog membenarkan anda menambah URL atau pautan di bahagian komen. Baca juga di πŸ‘‰ Qora.


✅Step 1. Baca catatan blog dengan teliti. Baca perkara yang boleh dan tidak boleh dilakukan untuk menghantar komen di blog.
 
Bagaimana Add Link Komen di Blogger

 
✅Step 2. Semak untuk melihat sama ada kotak ulasan menerima teg HTML. Secara amnya, sama ada blogger atau pemilik laman web menyiarkan arahan di sana untuk memberitahu pengulas apa yang diterima dan apa yang TIDAK diterima.
 
Bagaimana Add Link Komen di Blogger

 
✅Step 3. Mulakan draf respons anda dan siarkan sebagai komen.
 
Bagaimana Add Link Komen di Blogger


 ✅Step 4.  Masukkan URL web anda ke dalam comment box.
 
Bagaimana Add Link Komen di Blogger
 
✅Step 5. Gunakan kod HTML ini, untuk masukkan URL laman web atau blog pilihan anda. Ia seperti dalam kurungan (<a href="URL">Link Text</a>).
 

Bagaimana Add Link Komen di Blogger

 
✅Step 6. Edit dengan teliti. Semak kesalahan tatabahasa. Teliti dan semak ejaan dan akhir sekali, Preview sebelum Publish. 


😎 Selamat mencuba, semoga berjaya...
 

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram