Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

6 Cara Terbukti untuk Meningkatkan CPC AdSense

Ingin meningkatkan CPC AdSense dan menjana lebih banyak wang?

6 Cara Terbukti untuk Meningkatkan CPC AdSense

 


Pengoptimuman AdSense adalah penyelesaian untuk ini. Anda boleh sama ada menggunakan alat percuma seperti Ezoic untuk menyiarkan iklan anda atau juga boleh melakukan kerja manual dengan mengikuti tip ini. Semak juga di πŸ‘‰ Google Adsense.

Apabila kita bercakap tentang pengoptimuman Adsense, terdapat banyak perkara, tetapi sasaran utama adalah untuk mendapatkan eCPM yang tinggi dan mendapatkan lebih banyak kos setiap klik. Jika tidak, walaupun CTR AdSense yang baik, anda mungkin tidak menjana wang yang baik. Ini adalah sesuatu yang biasa tentang blog bukan Inggeris.

Jika anda termasuk dalam kategori penerbit AdSense tersebut, yang mendapat trafik yang besar tetapi pendapatan Adsense masih rendah, sudah tiba masanya untuk memahami mata yang dinyatakan di bawah, dan ini pasti akan membantu meningkatkan CPC Adsense dan hasil keseluruhan. Baca juga di πŸ‘‰ Google Ads Help.


Apakah itu CPC AdSense?


Tingkatkan CPC AdSense


Mari mulakan dengan menjawab soalan asas dahulu dan kemudian kita akan beralih kepada beberapa petua yang berkesan untuk meningkatkan CPC AdSense. CPC bermaksud kos per klik, secara ringkasnya wang yang anda buat/klik ialah CPC.

Sekarang, anda mungkin perasan penerbit Adsense bercakap lebih banyak tentang CTR dan kurang tentang CPC. Jika anda benar-benar serius tentang hasil Adsense anda, gunakan lebih pada CPC daripada CTR.

Mendapat beribu-ribu tera pada iklan anda tidak akan banyak membantu, tetapi blog dengan CPC yang baik dengan CTR yang baik boleh mencipta perbezaan yang besar.


CPC tiada kaitan langsung dengan trafik anda. Jika anda menyedari dan melihat blog niche mikro, anda mungkin menyedari walaupun trafik yang kurang, tapak sedemikian menghasilkan lebih banyak wang daripada Adsense.

Alasannya mudah, dan itu adalah eCPM untuk blog sedemikian adalah sangat tinggi sehingga anda mendapat bayaran yang sangat baik untuk CPC dan kemudian terdapat faktor lain seperti Persaingan iklan, kata kunci dan banyak lagi.


Cara Meningkatkan CPC AdSense:


1. Niche


Pertama sekali, memilih niche yang sesuai untuk blog atau laman web anda adalah sangat penting.

Kos Setiap Klik atau CPC iklan secara langsung bergantung pada topik yang anda tulis di blog anda.

Nah! Biar saya jelaskan satu perkara di sini bahawa anda akan memilih niche namun terdapat niche yang boleh membayar anda CPC tinggi.

Ya...

Berikut adalah senarai niche yang boleh memberi anda pulangan yang tinggi, saya telah menyusunnya dalam susunan CPC yang menurun.

  •      Alat – Alat Teknologi seperti produk Apple
  •      Google – Produk Google
  •      Microsoft – MS Office
  •      Cryptocurrency
  •      Perbankan
  •      kereta
  •      Kesihatan
  •      Hartanah
  •      Pinjaman Rumah
  •      Pekerjaan
  •      Dating & Romantik – Ia membayar CPC terendah.


2. Kandungan

Perkara kedua ialah kandungan, anda mesti menulis kandungan yang sepatutnya menjawab pertanyaan pembaca.

Jadi sebelum menulis blog cuba cari apa yang pembaca anda cari di Internet dan kemudian cuba berikan penyelesaian kepada mereka.

Ingat, anda harus sentiasa melibatkan diri secara langsung dengan pembaca anda.

Kandungan anda mesti disesuaikan mengikut niche anda supaya lebih ramai pembaca boleh membaca blog anda.

Oleh itu kandungan yang baik pastinya akan memastikan kadar CPC Adsense yang lebih tinggi. Selain itu, kandungan berkualiti tinggi adalah perkara yang digemari oleh enjin carian, justeru lebih banyak klik dan lebih banyak hasil jika iklan anda sangat disasarkan dan trafik anda adalah dari negara seperti U.S.A, U.K.


3. Sekat kategori Iklan CPC rendah

Dalam Google AdSense, anda akan menemui Benarkan iklan sekat. Anda boleh pergi ke sana dan melihat sendiri jumlah bayaran setiap kategori iklan kepada anda.

Ini akan menunjukkan kepada anda kategori iklan yang berbeza yang dipaparkan di tapak web anda.

Jika anda mendapati bahawa mana-mana kategori iklan tidak membayar banyak, maka sekat kategori tersebut.


Cuba sekat kategori yang sama sekali tidak berkaitan dengan kandungan atau niche blog anda. Katakan blog adalah mengenai teknologi kemudian sekat kategori iklan untuk dating, politik, agama, dll. Ini mungkin membantu dalam meningkatkan CPC AdSense anda.


4. Negara Sasaran

Salah satu faktor terpenting yang boleh meningkatkan CPC ialah negara yang anda sasarkan.

Contohnya, satu klik pada iklan dari Amerika Syarikat boleh membayar anda sehingga $2 hingga $3, dan klik pada iklan yang sama dari India boleh membayar hanya 20 hingga 30 sen.

Oleh itu, sentiasa sesuaikan blog anda dan kandungannya kepada khalayak di negara berbahasa Inggeris.


5. Peletakan Iklan

Jangan sekali-kali mengabaikan peletakan iklan anda di halaman web kerana ia berkadar terus dengan hasil Adsense anda.

Jadi di manakah untuk meletakkan iklan untuk CPC maksimum?

Jawapannya mudah.

Letakkan 2 iklan di dalam catatan blog anda dan 1 di luar siaran. Setakat meletakkan di dalam kemudian letakkan satu iklan segi empat tepat 336 X 280 di bahagian atas blog betul-betul di bawah tajuk dan letakkan iklan 468 X 60 kedua di antara catatan blog. Tinggal satu iklan anda boleh letak di sebelah kanan anda yang berada di luar siaran anda.


Walau bagaimanapun, pada tahun 2022, anda boleh menggunakan teknologi buatan untuk menentukan peletakan iklan terbaik. Anda boleh menggunakan alat pendamping AdSense yang dipanggil "Ezoic" untuk mengautomasikan peletakan iklan AdSense untuk hasil maksimum.


Walaupun ia harus menjadi pilihan anda dan bergantung pada alasan anda untuk menulis blog. Sebagai contoh, jika anda seorang blogger profesional dan bergantung kepada Adsense, anda tidak sepatutnya melepaskan peluang untuk mengoptimumkan iklan dan menggunakan unit iklan maksimum pada satu halaman. Walaupun jika anda seorang blogger hobi atau blogging di blog peribadi, sasaran pertama anda harus memberikan kandungan yang berkualiti dan lebih sedikit iklan, kerana pembaca tidak menyukai iklan yang mengganggu mereka daripada membaca.


6. Teruskan Eksperimen

Sentiasa terus mencuba sesuatu yang baru. Bereksperimen benar-benar boleh memberi anda dividen yang tinggi. Anda boleh mencuba untuk niche yang berbeza, memilih peletakan iklan yang berbeza, dan akhirnya mengambil banyak nasihat daripada pusat Google Adsense. Tidak pernah terikat dengan satu gaya, sentiasa mencuba sesuatu yang baru.


😎 Kesimpulan: Tingkatkan CPC AdSense untuk mencapai matlamat kewangan blog anda.

Kesimpulannya, saya hanya akan mengatakan jika anda mengikuti dan melaksanakan 6 petua ini, maka anda pasti boleh meningkatkan pendapatan AdSense anda daripada 30% kepada 40%. Ia adalah cara yang benar-benar sah dan tulen untuk meningkatkan pendapatan anda dalam masa yang singkat. Anda juga boleh mencari Kata Kunci AdSense CPC tertinggi dan menyusun satu-dua siaran di sekelilingnya.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram