Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Pakar SEO Malaysia: Panduan Lengkap 2023

Siapa PAKAR SEO Malaysia, dan Bagaimana Memilih Pakar SEO?

Pakar SEO Malaysia: Panduan Lengkap 2023

Siapakah Pakar SEO Malaysia? Mereka sememangnya memainkan peranan penting dalam membantu kedudukan laman web sesuatu syarikat dalam kedudukan dalam enjin carian (Search Engine) seperti di πŸ‘‰ Google, Bing, Yahoo, Yandex dan lain-lain untuk syarikat kecil dan sederhana di Malaysia membina pemasaran perniagaan mereka. Selain itu anda juga boleh mendapatkan khidmat Pakar SEO seperti specialist dan juga  Servis SEO Malaysia, untuk menarik pelanggan baru melalui trafik web secara online. Semak juga di πŸ‘‰ Google For Small Business

Ketahui juga cara mendapatkan ranking tertinggi dalam carian Google, teknik dan Pakar Google, belajar SEO bersama Expert mengenai "Search Engine Optimization" untuk mengetahui bagaimana untuk menganalisis serta cara untuk mengoptimumkan laman web anda, selain itu juga membuat strategi yang berkesan dalam usaha membaiki ranking dan kedudukan anda di Google Malaysia. Ketahui prinsip asas pengoptimuman enjin carian. Pelaksanaan pengoptimuman teknikal, kandungan dalam dan luar tapak laman web anda. Sila semak di πŸ‘‰ Google Search Central.

Semak juga di πŸ‘‰ Wikipedia.

Ketahui cara menilai dan menganalisis tapak SEO

Cara Mengendali Pakar SEO
Apabila anda ingin menggunakan khidmat Pakar, dan pastikan anda menggunakan sepenuhnya pelaburan anda dengan lebih bijak. Ataupun kemungkinan anda sendiri ingin belajar sendiri untuk menimba ilmu dalam mengoptimumkan enjin carian. So, anda boleh mengikuti Kursus SEO atau Kelas SEO.

Pakar SEO Malaysia: Panduan Lengkap 2023
Berikut adalah cara yang anda perlu ketahui:

1. Membuat ulasan dengan rujukan dan lihat contoh kerja sebelumnya 
Senarai pelanggan terkini dan terdahulu boleh membincangkan jumlah mengenai kemungkinan penyewaan servis mereka. Seperti mana-mana syarikat SEO, sesuatu cadangan adalah cara terbaik untuk menilai apakah perkara yang terbaik patut dilakukan. Terdapat alat SEO Tools yang tersedia dalam talian untuk memeriksa halaman laman web dengan cepat. Jika sekiranya freelancer kurang berfungsi sebelum ini, sepatutnya tiada faktor yang sulit untuk anda mengendalikan penggunaannya.

2. Mengajukan persoalan tentang teknik SEO mereka
Pakar yang betul akan mempunyai keupayaan untuk menerangkan dengan tepat kaedah apa yang akan mereka gunakan untuk meningkatkan kedudukan anda bersama dengan sebut harga tempoh projek. Minta penilaian teknikal awal laman web anda. Ini akan membantu anda memahami dengan tepat apa yang akan mereka ubah, kerana pengoptimuman di tapak akan memerlukan beberapa pelarasan pada kod.

3. Menyemak Aktiviti SEO Black Hat
Cegah pelanggan yang menggunakan kaedah SEO topi hitam seperti spam yang menggunakan teknik dengan pautan, kerana ini akan memberi masalah rank website atau blog anda dalam kedudukan rank dan SERP di Google. Amalan terbaik pereka laman web dalam talian juga mengehadkan teknik SEO tipikal seperti teks rahsia, bahan spam dan penyambung teks yang melampau.

4. Menyemak Aktiviti Freelancer
Apabila anda ingin membuat sewaan dengan freelancer, pastikan untuk berinteraksi dengan kerap dengan freelancer seperti yang anda lakukan dengan pakar lain. Anda boleh menjejaki kejayaan freelancer SEO dengan mengawasi pelbagai pautan dan kuantiti lalu lintas yang kembali ke tapak anda melalui Google Analytics. Profesional menggunakan maklumat ini untuk mengenal pasti dengan tepat apa yang berfungsi dengan baik untuk tapak website anda.

Dengan melihat petunjuk ini menjadi faktor yang perlu dipertimbangkan, begitulah asas dan panduan untuk anda akan menjadi seorang pakar SEO.

KEMAHIRAN SEORANG PAKAR SEO
Adalah penting untuk diperhatikan bahawa pakar SEO mempunyai pelbagai latar belakang dan kemahiran. Sebagai contoh, sesetengah mungkin mempunyai latar belakang pengaturcaraan dan memberi tumpuan lebih kepada pengoptimuman teknikal, sementara yang lain mungkin mempunyai pengalaman yang luas dalam bidang reka bentuk, penulisan, atau pengiklanan. Mereka perlu mengetahui selok-belok bagaimana enjin carian berfungsi.

Kebanyakan pakar SEO akan mengkhususkan diri dalam beberapa bidang yang disebutkan di bawah:
  • Penyelidikan kata kunci mendalam
  • Mempelajari lalu lintas dan analisis
  • Split-testing pages serupa
  • Membina backlink semula jadi
  • Menganalisis pesaing pelanggan
  • Memaksimumkan pendedahan carian tempatan
  • Bekerja dengan penulis dan pereka
  • Pemrograman dalam HTML, PHP, dll.
  • Kepakaran dengan WordPress atau Joomla
  • Mewujudkan strategi kedudukan yang berkesan
  • Meneliti amalan SEO terkini
Memandangkan beratus-ratus aspek boleh menjejaskan keupayaan keseluruhan laman web untuk enjin carian. Seorang pakar SEO juga harus berpengalaman dalam berbagai alat penilaian seperti Google Analytics dan Explorer Open Site Moz untuk mencipta pelan tindakan menyeluruh. 

Begitu juga, mereka juga perlu terus mengkaji kemas kini enjin carian terkini mengenai algoritma peringkat teras, serta memahami bagaimana perubahan tersebut akan memberi kesan kepada pelanggan mereka.

Asas Konsep SEO

Menguasai konsep asas pengoptimuman enjin carian. Pelajari strategi di sebalik SEO yang hebat, termasuk perancangan kata kunci, pengoptimuman kandungan, bangunan pautan, dan SEO untuk e-dagang, carian setempat, dan penonton mudah alih.

SEO: Link Building (2016, 2017, 2018, 2019, 2020,2021,2022,2023)
Menyiasat anatomi pautan, bagaimana pautan menjejaskan kedudukan halaman, dan sifat-sifat yang membuat pautan inbound yang cemerlang.

SEO: Strategi penggunaan Kata Kunci belajar bagaimana untuk meneliti kata kunci dan menerapkannya ke laman web anda, membuat kempen iklan yang berkisar di sekitar kata kunci yang disasarkan. Meningkatkan trafik laman anda dan lebih memahami maksud penggunaan sesuatu kata kunci.

SEO antarabangsa boleh menarik pelawat antarabangsa ke laman web anda dengan mengoptimumkan SEO. Ketahui bagaimana untuk menentukan pasaran serta sasaran dan optimumkan aspek teknikal dan kandungan laman web anda mengikut negara dan juga bahasa di seluruh dunia.

SEO Lokal: SEO Tempatan adalah penting untuk perniagaan tempatan. Belajar untuk mencapai penglihatan maksimum di enjin carian, dan memandu lebih banyak trafik dan lalu lintas ke laman web perniagaan anda.

😎Kesimpulan: Sekiranya anda ingin menggunakan khidmat "Pakar SEO', pastikan pelaburan anda berbaloi dan jangan tersilap memilih pakar yang sebenarnya.


Selamat membaca dan semoga bermanfaat...

Comments

  1. Entri yang sangat berguna untuk blogger belajar SEO. Masih belajar dan banyak benda nak kena hadam. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih, saya pun masih belajar jugak... pengertian SEO itu luas...

      Delete
  2. Kalau di fikir dan di buat kajian sendiri tanpa berguru, adeii boleh biol jem otak hahahaha... sebab bukan pakar, ada yang menjadi, ada yang, mendatar je laaa hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... memang pening...perlu faham apa itu SEO sebenarnya...

      Delete
  3. Masih banyak lagi nak belajar tentang blog. Info yang menarik

    ReplyDelete
  4. info menarik tq share..bgus utk tmbh ilmu

    ReplyDelete
  5. ada pakar seo yg free ke bang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...Masuk tandas pun kena bayar bang...😜😜😜

      Delete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. Topik SEO ni amat complicated tapi tak mustahil untuk dikuasai. Jawapannya adalah dengan keep learning..

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram