Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Untuk Menetapkan Amaran Ads.txt dalam Akaun Google AdSense

Bagaimana Untuk Menetapkan Amaran Ads.txt dalam Akaun Google AdSense

Bagaimana Untuk Menetapkan Amaran Ads.txt dalam Akaun Google AdSense

Adoiii...apabila pagi-pagi saya log masuk ke akaun Google AdSense saya, saya melihat amaran merah mengatakan bahawa satu atau lebih laman web saya tidak mempunyai fail ads.txt. Pendapatan yang berisiko ***(Earnings at risk - You need to fix some ads.txt file issues to avoid severe impact to your revenue). Satu atau lebih laman web anda tidak mempunyai fail iklan.txt. Betulkannya sekarang untuk mengelakkan kesan pada Earning anda.


Bagaimana Untuk Menetapkan Amaran Ads.txt dalam Akaun Google AdSense

Dalam tutorial ini, anda akan belajar bagaimana untuk menyelesaikan masalah ini. Nota: Arahan ini menerangkan cara membuat fail ads.txt untuk publisher Google. Publisher bukan Google harus menghubungi SSP atau pertukaran yang mereka ingin lakukan.

Cari ID penerbit anda
ID penerbit anda adalah pengenal unik untuk akaun AdSense anda. Untuk melindungi keselamatan akaun anda dan memudahkan kami mencari butiran khusus akaun, anda mungkin diminta memberikan ID ini apabila anda berkomunikasi dengan Google. ID penerbit anda kelihatan seperti ini: pub-1234567891234567.

Terdapat beberapa cara untuk mencari Publisher ID anda:

"Sekiranya anda belum log masuk, log masuk ke Akaun Google yang anda gunakan untuk mengakses AdSense.Cari ID publisher anda dalam medan "This email is associated to the AdSense account".Dalam e-mel yang anda terima dari AdSense.Cari peti masuk anda untuk e-mel dari Google AdSense, sebagai contoh, e-mel "Selamat datang ke AdSense". Anda boleh mencari ID publisher anda di bahagian atas e-mel".


Masuk ke akaun AdSense anda.
Klik Account.
Dalam bahagian "Account information", lihat medan "Publisher ID".
Di halaman My AdSense di Pusat Bantuan AdSense untuk blogger.
Lawati halaman MY AdSense di Pusat Bantuan AdSense.

LANGKAH 1



Dalam kes saya, mesej di atas muncul secara spontan pada 6 Disember yang lalu. Mesej ini adalah penjelasan untuk pemilik akaun Adsense. Ini bermakna anda tidak menambahkan fail iklan.txt ke satu atau lebih laman web anda. Google amat mengesyorkan agar kita menggunakan fail iklan.txt. Ia boleh membantu pembeli mengenal pasti inventori palsu dan membantu anda menerima lebih banyak budget pengiklan yang mungkin telah masuk ke inventori palsu tersebut.


Bagaimana Untuk Menetapkan Amaran Ads.txt dalam Akaun Google AdSense
LANGKAH 2


«Penjual Digital Dibenarkan», atau «ads.txt», adalah inisiatif IAB untuk meningkatkan ketelusan dalam pengiklanan programatik. Publisher boleh membuat fail iklan.txt sendiri untuk mengenal pasti siapa yang diberi kuasa untuk menjual inventori mereka. Fail-fail ini tersedia secara awam (cloud) dan boleh crawlable oleh pembeli, vendor pihak ketiga dan pertukaran.


Bagaimana Untuk Menetapkan Amaran Ads.txt dalam Akaun Google AdSense
LANGKAH 3


Untuk menyelesaikan masalah ini, anda perlu menambah fail ads.txt ke peringkat root level domain anda (sebagai contoh, https://example.com/ads.txt). Sekarang, panduan langkah demi langkah.

LANGKAH 4


Buat fail teks (.txt) bernama ads.txt pada komputer anda (memindahkan fail ini kemudian) dengan menggunakan sebarang editor teks.

Nota! Jika anda mempunyai komputer Mac maka hanya gunakan aplikasi TextEdit yang mengangkut setiap macOS untuk membuat fail ini. Simpan fail dalam format .txt.
Sertakan baris berikut dalam fail ads.txt yang telah anda buat:

LANGKAH 5

Penting! Pastikan anda menggantikan pub-0000000000000000 dengan ID publisher anda sendiri.

Letakkan fail ads.txt anda ke direktori root tapak web anda. Pastikan anda menyimpan fail tersebut.

Anda boleh melakukan ini dengan menggunakan cPanel atau mengakses pelayan anda melalui FTP atau SFTP. Jika anda tidak pasti bagaimana biasanya penyedia hosting web akan mempunyai arahan di suatu tempat di laman web mereka.

Akhirnya, anda boleh melawat tapak web anda dan mengesahkan bahawa anda mempunyai fail ads.txt sekarang. Sebagai contoh, https://example.com/ads.txt.

Dalam kod iklan AdSense anda
Sebagai alternatif, anda boleh mencari ID publisher anda dalam kod iklan di laman web anda:

Dalam penyemak imbas anda, buka halaman yang anda tampilkan iklan.
Lihat kod sumber halaman anda (mis., Dalam Chrome, klik Lihat, Pembangun, dan kemudian Lihat Sumber).
Dalam kod sumber HTML anda, cari kod iklan. Sebagai contoh, cari istilah "adsbygoogle".
Dalam kod iklan, cari baris yang mengandungi ID publisher anda:


Bagaimana Untuk Menetapkan Amaran Ads.txt dalam Akaun Google AdSense

Kesimpulannya:
Perubahan memerlukan sedikit masa dan tidak berkuatkuasa serta merta. Secara sabar menunggu Google AdSense untuk memeriksa sama ada fail ads.txt ditambah dengan betul. Dalam kes saya, ia mengambil masa 6 hari.

Sekiranya anda menghadapi masalah menyelesaikan masalah ini dengan arahan di atas, tetapi dapat menyelesaikan masalah ini dengan cara lain, sila terangkan di bahagian komen di bawah.  Itu sahaja, anda sudah selesai.

Terima kasih kerana singgah...

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram