Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

10 Tips Membuat Kandungan Laman Web Yang Bagus dan Menarik

Laman Web Killer, Salinan Pantas, Reka Bentuk Intuitif dan Fungsi Mesra Pengguna (kunci)

10 Tips untuk Membuat Kandungan Laman Web Yang Bagus dan Menarik

Ringkasan Pantas (Quick Summary)
  • Mulakan dengan navigasi yang jelas.
  • Gunakan bahasa Inggeris perbualan.
  • Memohon amalan terbaik SEO dalam fikiran.
  • Sediakan semua maklumat yang berkaitan.
  • Buat halaman home pages anda ringkasan to-the-point.
  • Buat halaman landing page unik untuk topik tertentu.
  • Biarkan gambar membantu menceritakan isi kandungan laman web anda.
  • Termasuk membangun kandungan kepercayaan.
  • Pastikan laman web anda sentiasa terkini.
  • Gunakan susun atur yang mudah.
  • Jadikannya mudah untuk pengunjung menghubungi anda.
  • Menggunakan design mudah.
  • Sertakan panduan untuk bertindak pada hampir setiap halaman.
  • Jadikannya sempurna atau lebih dekat dengannya seperti yang anda inginkan.
  • Perlu pembantu mewujudkan kandungan berkualiti? Bekerjasama dengan seorang penyalin profesional.
Jika anda adalah jenis DIY, bacalah untuk tips copywriting yang berguna.

Copypaste dalam Minda Pelanggan Anda 
Inilah bilangan laman web yang dibangunkan. Para pembuat keputusan berkumpul di meja persidangan dan mula membuat brainstorming. "Laman web yang sepatutnya menyertakan kenyataan misi supaya pelawat tahu apa yang akan membimbing mereka," kata seorang eksekutif.


10 Tips untuk Membuat Kandungan Laman Web Yang Bagus dan Menarik


"Ia sepatutnya kelihatan profesional, gunakan gambar stok dan perlu menulis salinan kerana dia adalah major di kolej Inggeris.Sepatutnya mempunyai halaman dengan semua produk. Tapi jangan biarkan terlalu banyak butiran atau harga kerana anda mahu pengunjung menghubungi anda.

Seseorang dari jabatan jualan menambah, "Pada halaman Hubungi Kami, gunakan borang dengan soalan yang akan membantu membuat jualan. Mempunyai pengunjung memberitahu belanjawan mereka dan berapa lama mereka berhasrat untuk membuat pembelian. Dan mari kita pastikan nama penuh mereka, alamat surat dan nombor telefon supaya kita dapat menghubungi mereka. "

Adakah anda ada perasaan ingin mengkritik ketika membaca cadangan laman web ini? Jika tidak, itu sepatutnya. Sebab anda berada di luar untuk melihat kehendak maklumat yang pelawat sepatutnya dapat daripada laman web ini.

Pengunjung menjadi keutamaan
Walaupun semua idea ini mempunyai merit untuk syarikat, mereka tidak masuk akal untuk pelawat. Dan itulah kesalahan besar. Jika anda tidak meletakkan pelawat anda terlebih dahulu, laman web anda tidak akan berkesan. Intinya...


10 Tips untuk Membuat Kandungan Laman Web Yang Bagus dan Menarik


Laman web yang terbaik adalah pelanggan-sentris. Mereka direka bentuk untuk memberikan maklumat pengunjung mencari maklumat dalam gaya yang menarik dan teratur. Mereka membiarkan pelanggan melihat sebenar anda, yang kemudian membina kepercayaan.

Mereka memudahkan pengunjung melengkapkan apa sahaja tindakan yang mereka fikirkan, sama ada untuk membeli produk, melanggan surat berita, atau menghubungi anda untuk maklumat lanjut.


10 Tips untuk Membuat Kandungan Laman Web Yang Bagus dan Menarik

Dalam artikel tentang prinsip kebolehgunaan laman web, Sabina Idler berkata, "Jika anda mengalihkan perhatian atau mengelirukan pengunjung anda, mereka akan memerlukan lebih banyak masa untuk mencari apa yang mereka datangi, atau mereka mungkin lupa tujuan awal mereka bersama-sama. Sama ada cara, mereka tidak akan mengalami laman web anda sebagai pengguna mesra dan peluangnya adalah bahawa mereka tidak berpuas hati dan tidak berniat untuk kembali. "

Pelawat datang ke laman web anda dengan tujuan tertentu dalam fikiran. Tugas anda adalah untuk membantu mereka mencapai matlamat ini secepat mungkin, memastikan mereka mempunyai pengalaman pengguna yang positif.

Pelawat anda tidak mahu comel atau pandai. Mereka tidak akan mengambil masa untuk menguraikan maksud anda. Mereka hanya ingin tahu bagaimana anda akan menyelesaikan masalah mereka. Atau, letakkan cara lain, apa yang anda jual dan kenapa saya betul-betulkan SEKARANG?

Berikut adalah 15 tip terbukti dan dibuktikan untuk membantu membuat laman web anda berjaya:

1. Mulakan dengan navigasi yang jelas.
Atur halaman anda ke kategori yang diberi nama secara logik dan gunakan istilah standard pada menu anda. Pelawat tidak mahu meneka ke mana hendak pergi. Mereka tidak mahu menganalisis apa yang anda maksudkan. Dan mereka tidak mempunyai kesabaran untuk memburu pemburu mencari fakta.

2. Gunakan Bahasa Inggeris (perbualan).
Walaupun apa yang difikirkan oleh guru bahasa Inggeris sekolah tinggi anda, tiada siapa yang mahu membaca teks yang seperti kertas istilah. Menguap. Tulis salinan seolah-olah anda bercakap terus kepada pelawat.

Gunakan orang kedua seperti "anda" dan "kami." Nada mesra dan tidak rasmi adalah lebih baik daripada tegar, bercakap korporat. Penguncupan seperti "awak" dan "kami" adalah baik-baik saja. Perjumpaan industri yang pelawat anda tidak dapat memahami tidak.

3. Memohon amalan terbaik SEO.
Laman web terbaik di dunia adalah kurang baik jika tiada siapa yang dapat menemuinya. Jika Google meletakkan kedudukan laman web anda tinggi melalui penggunaan salinan yang dioptimumkan, anda segera mendapat pendedahan hebat kepada prospek yang mencari produk atau perkhidmatan anda. (SECARA PERCUMA). Panduan SEO Pengoptimuman enjin carian yang dilakukan dengan betul (teknik topi putih sahaja) memberikan pulangan besar ke atas pelaburan.

4. Menyediakan semua maklumat yang berkaitan.
Apabila orang mencari web, mereka mencari jawapan. Jika tapak anda tidak memberikan fakta, pengunjung akan beralih ke yang seterusnya dalam hasil carian.

Jangan takut untuk berkongsi sebanyak mungkin, dan juga termasuk harga (Ketelusan). Kajian menunjukkan laman web yang kaya dengan maklumat adalah yang paling berkesan dalam mengubah pengunjung menjadi prospek yang serius.

5. Sertakan keyakinan dan harapan.
Pelawat tak nak sebarang permasalahan. Mereka ingikan dan mengharapkan kejujuran dan ketelusan. Mereka mendambakan fakta supaya mereka boleh membuat keputusan yang berpendidikan. Paparkan semua servis dan perkhidmatan anda dan biarkan pengunjung membuat kesimpulan mereka sendiri.

6. Buat halaman rumah anda ringkasan to-the-point.
Oleh kerana laman utama anda adalah pintu masuk yang paling biasa di tapak web anda, ia harus menerangkan bagaimana pelanggan akan mendapat manfaat daripada kandungan, produk, atau perkhidmatan anda. Sekiranya pelawat tidak dapat dengan cepat memikirkan apa yang ada padanya, mereka akan mengklik butang belakang itu. Poof, pergi!

7. Buat halaman landing page yang unik untuk topik tertentu.
Walaupun anda mungkin mahu semua orang datang melalui pintu depan, laman utama laman web anda, yang mungkin bukan strategi terbaik. Pendekatan yang lebih disasarkan adalah untuk membuat halaman pendaratan yang bercakap dengan subjek tertentu.

Sekiranya seseorang sedang mencari maklumat mengenai aplikasi ketenteraan produk anda, dia harus mendarat di halaman anda yang didedikasikan untuk subjek itu. Halaman pendaratan menukar pada kadar yang lebih tinggi daripada laman rumah.

8. Gunakan gambar untuk membantu menceritakan kisah anda.
Foto stok cantik, tetapi adakah mereka memberitahu pengunjung tentang real anda? Tidak, mereka sering terlalu generik. Anda boleh menggunakannya di beberapa tempat di laman web anda untuk membantu memecahkan apa yang sebaliknya akan menjadi halaman salinan berat, tetapi apabila datang kepada produk dan orang, foto sebenar berfungsi dengan baik.

Pelawat mahu melihat apa yang mereka beli dan siapa yang membelinya. Mengikut 10 Peraturan Ringkas Penglihatan Visual, "kisah dalam teks membosankan, cerita diberitahu secara visual - dan menjual."

Menurut Word of Mouth, firma reka bentuk web Australia, "Satu trend reka bentuk web moden yang anda mula lihat dalam susunan adalah kemasukan bukan sahaja gambar tetapi juga video." Menggunakan pelbagai media menambah keseronokan pada halaman anda!

9. Termasuk membanguankan kandungan (Paling Dipercayai).
Terangkan mengapa syarikat anda memenuhi syarat untuk menyediakan produk atau perkhidmatannya. Termasuk beberapa butiran mengenai sejarah dan pencapaian syarikat anda, terutamanya pada halaman Mengenai Mengenai Kami. Tambah gambar pengasas jika ia berkaitan.

Pertimbangkan untuk mendedikasikan halaman untuk testimonial atau kajian kes dan juga pautan ke ulasan anda di Google atau Yelp. Ini sokongan pihak ketiga memegang berat badan. Pelanggan membeli dari syarikat yang mereka percayai.

10. Pastikan laman web anda sentiasa dikemaskini.
Jika pengunjung mendapati bahawa kandungan anda tidak semasa, maka laman web anda akan kehilangan semua kredibiliti. Mengemas kini laman web anda secara berterusan, menambah dan mengalih keluar sebarang maklumat yang sudah usang.

Bahagian terakhir ayat itu adalah kritikal, jadi saya harap anda tidak merindukannya. Anda bukan sahaja harus menambah kandungan. Anda perlu memadamkan apa-apa yang tidak lagi relevan. Sekiranya maklumat yang baik dibiarkan bersawang, maka pelawat anda tidak akan dapat semua yang diperlukan.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram