Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Dr Azizan Osman: Bisnes Mentor, Entreprenuer dan Digital Marketing

Dr Azizan Osman: Bisnes Mentor, Entreprenuer dan Digital Marketing

Dr Azizan Osman adalah seorang individu yang memulakan karier hidupnya secara sederhana dan kini diiktiraf sebagai jurulatih bertaraf dunia oleh International Coach Guild (ICG) dalam bidang perniagaan, pemasaran, kepimpinan dan penguasaan potensi diri.


Dr Azizan Osman: Bisnes Mentor, Entreprenuer dan Digital Marketing

Beliau memiliki keupayaan luar biasa yang dapat mempengaruhi perubahan positif seseorang individu untuk menghasilkan kerja terbaik serta menjadi team yang efektif dan luar biasa.

Sejak 2008, Dr Azizan Osman telah membantu lebih daripada 700 ribu peserta menerusi program yang dianjurkan secara langsung melalui Richworks International, syarikat yang diterajui beliau sebagai Pengasas & Pengerusi Eksekutif. Beliau telah membantu ribuan usahawan dan jutawan untuk berjaya melalui strategi dan formulanya yang praktikal, mudah dan terbukti berkesan.

Beliau juga telah menulis lebih daripada 10 buku mengenai perniagaan, pemasaran dan penguasaan potensi diri. Buku ‘Beat the Curve’ yang dikarang bersama Brian Tracy antara buku yang berjaya tersenarai sebagai buku terlaris di Amazon. Perkongsian di media sosial beliau juga turut menjangkau puluhan ribu orang setiap minggu, menjadikan beliau influencer selebriti yang dapat membantu ramai orang untuk merealisasikan potensi diri pada tahap tertinggi.

Sejak 2015, menerusi Program High Net Worth Coaching bersama kumpulan Titanium, Dr Azizan Osman telah memberikan bimbingan kepada lebih 300 usahawan cekal dalam perkembangan dan pertumbuhan perniagaan mereka yang luar biasa dan jumlah anggaran jualan tahunan untuk kumpulan usahawan ini mencecah lebih RM500 juta setiap tahun.

Ia sentiasa menjadi masa yang baik bagi pemilik perniagaan untuk memikirkan idea pemasaran perniagaan kecil yang paling berkesan. Mungkin mesej anda sepatutnya tidak mendarat seperti yang telah berlaku pada masa lalu. Atau mungkin perniagaan itu seolah-olah stagnan. Sama ada anda berada dalam perniagaan selama 3 bulan atau 30 tahun, sentiasa ada ruang untuk penambahbaikan. Berikut adalah senarai idea pemasaran dan tips pemasaran kecil untuk memberikan anda daya saing.

Berikut ini adalah merupakan beberapa Marketing tips untuk peniaga keci-kecilan yang boleh membuka minda dan dirasakan perlu untuk mengembangkan perniagaan adalah seperti:

1. Buat semakan dan Pembersihan Data Rutin
Idea pemasaran perniagaan kecil Pembersihan data tidak boleh menjadi tugas sekali setahun. Jika anda telah mengabaikan pangkalan data anda, strategi pemasaran keseluruhan anda mungkin tidak dapat dikesan. Sebenarnya, 72 peratus syarikat merasa bahawa isu kualiti data memberi kesan kepada kepercayaan dan persepsi pengguna.

Mengapa? Kerana pemasaran yang berjaya bergantung pada pembuatan keputusan yang didorong oleh data. Jika data anda tidak tepat, keputusan anda tidak akan menjadi lebih baik. Dalam kajian yang sama, kurang daripada separuh organisasi di seluruh dunia (44%) mempercayai data mereka untuk membuat keputusan perniagaan penting. Bercakap mengenai peluang yang hilang!

Memastikan strategi pemasaran anda adalah seperti yang disasarkan yang mungkin. Buat data untuk membersihkan rutin bulanan yang berulang dan anda dalam perjalanan ke bahagian yang lebih banyak data yang boleh dipercayai.

2. Ketahui Pembaca Anda
Apabila mempertimbangkan idea pemasaran perniagaan kecil, cuba fikirkan tentang penonton anda.

Tanya soalan dalam diri anda sendiri:

Siapakah mereka?
Apa yang mereka lakukan?
Bagaimanakah anda boleh membantu mereka melakukannya dengan lebih baik?
Personil pembeli adalah cara yang baik untuk menentukan penonton anda dari segi demografi, tanggungjawab, dan minat. Individu pembeli yang dilakukan dengan baik akan memberi anda sasaran dan arah. Tambahan lagi, personas ini boleh digunakan untuk menyusun senarai anda dan mempersonalisasikan mesej jualan dan pemasaran anda dengan lebih baik.

Selain itu, jangan lupa untuk mengambil kira ketika membuat personas pembeli. Sebagai contoh, pelanggan yang memerlukan mesej yang berbeza daripada seseorang yang sedia untuk membeli. Anda harus mempunyai pendekatan berbeza pada waktu yang tepat untuk memastikan anda tidak terlambat atau langsung tidak mendapatkanya.

3. Fokuskan Kandungan pada Sasaran
Idea pemasaran perniagaan kecil Apabila anda mengenali pembaca anda, lebih mudah untuk membuat sasaran yang relevan, relevan dan (di atas semua) berharga. Clickbait dan pitch jualan yang tidak banyak adalah cara untuk mendapatkan kepercayaan dari rangkaian anda. Sebaliknya, menjadikan matlamat anda untuk mencapai audiens anda pada tahap yang lebih peribadi. Tunjukkan mereka yang anda faham dan peduli tentang kehendak dan keperluan mereka.

Bagaimana? Daripada menolak produk anda, tumpuan untuk memberikan maklumat, maklumat, dan bahkan hiburan. Percaya atau tidak, pendekatan ini adalah cara yang lebih berkesan untuk membimbing prospek.

Ini juga merupakan konsep utama di sebalik pemasaran kandungan. Ketahui lebih lanjut mengenai bagaimana pemasaran kandungan membantu perniagaan kecil di sini.

4. Optimumkan E-mel Anda
Kebanyakan orang berasa seperti mereka mendapat banyak e-mel. Ada yang mengatakan terlalu banyak, namun 86% pengguna lebih suka e-mel apabila berkomunikasi untuk tujuan perniagaan. Cerita panjang pendek: e-mel tidak akan menunjukkan tanda-tanda perlahan kerana keberkesanannya.

Pemasaran e-mel untuk pemilik perniagaan kecil adalah perniagaan yang penting tetapi rumit. Kandungan yang hebat tidak menjamin bahawa penerima akan membuka e-mel anda. Walau bagaimanapun, terdapat cara untuk meningkatkan keterlibatan mereka, dengan kadar terbuka, dan juga penukaran.

Semak senarai ini:

1. Alamat penghantar. Pastikan e-mel anda berasal dari nama pengirim yang dikenali, sebaiknya alamat perniagaan.
2. Adakah ia memberitahu pembaca apa yang akan datang? Apa yang perlu diklik? 
3. Reka bentuk. Adakah kandungan anda dioptimumkan untuk tontonan mudah alih? Adakah ia menyampaikan janji baris subjek anda? Adakah ia visual menarik dan mudah dibaca?
4. Panggilan untuk bertindak. Apakah panggilan tindakan anda (CTA)? Adakah penerima tahu apa yang anda mahu mereka lakukan? Adakah mudah bagi mereka untuk melakukannya?

5. Meningkatkan Kandungan Media Sosial Anda
Algoritma media sosial sentiasa berkembang. Sering kali, perubahan ini bermakna ia sukar untuk mendapatkan daya tarikan secara organik.

Jika anda memerlukan panduan cepat untuk dunia "pengiklanan", seperti pengiklanan sosial, pautan ini adalah tempat yang tepat untuk bermula:
6. Paparkan untuk memberitahu
Idea pemasaran perniagaan kecilVisual agar kandungan terus berkembang dalam populariti ketika anda sedang bergerak ke masa hadapan. Lagipun, otak manusia memproses imej 60 kali lebih cepat daripada kata-kata. Apabila anda menyumbang idea pemasaran perniagaan kecil, pertimbangkan juga untuk sertakan dalam bentuk video.

Kandungan video (Snapchat, Cerita Instagram, Instagram Live, Cerita Facebook, dan Facebook Live) terus berkembang. Jika anda ingin membuat pemasaran kandungan visual, cuba teruskan berada di hadapan kamera.

Idea hebat untuk video pertama anda ialah mencatat pengenalan ringkas tentang diri anda dan membuatnya bermaklumat dan menarik.

7. Beri tumpuan pada Ulasan
Pengguna mempunyai banyak kuasa dengan ulasan dalam talian, menjadikannya lebih penting daripada sebelumnya. Ini dapat merasakan kehangatan untuk perniagaan, tetapi ulasan dalam talian juga merupakan sumber rujukan yang sangat baik.

Kami telah banyak menulis pada masa lalu tentang bagaimana rujukan adalah rahsia terbaik untuk perniagaan anda, tetapi jika anda tidak mempunyai proses pemantauan ulasan di tempat, sudah tiba masanya untuk melakukannya. Yelp, Facebook, Google, dan banyak lagi adalah semua tempat pelanggan dan pembeli pergi untuk melakukan penyelidikan mereka sebelum melakukan perniagaan atau produk.

Jika anda melihat ulasan negatif, tidak perlu panik. Menjawab yang terbaik yang anda boleh tanpa merangsang pelanggan yang sudah tidak berpuas hati. Sering kali ini bermakna meminta untuk bercakap di luar talian supaya anda boleh bekerja dengan mereka satu-satu bukannya di arena dalam talian awam. Ingat, anda tidak boleh menggembirakan semua orang sepanjang masa, jadi fokus kepada membina kesetiaan. Sekiranya anda melakukan kerja yang baik, akhirnya semakan negatif itu hanya akan menjadi satu kelemahan pada radar semakan positif anda.

8. Memanfaatkan Automasi Pemasaran
Tidak kira betapa keras kita semua cuba, kita tidak boleh melakukannya. Ramai di antara kita yang merasa bosan dan terharu dengan tanggungjawab yang boleh dengan mudah diwakilkan dan diautomatikkan untuk kecekapan. Akibatnya, anda mungkin mula menjatuhkan bola kerana anda cuba melakukan terlalu banyak sekaligus. Apabila perniagaan anda mula menderita, sudah tiba masanya untuk menilai semula rancangan anda.

Anda tidak bersendirian dalam mencari automasi untuk sokongan. Malah, lebih banyak orang menggunakan automasi pemasaran daripada tidak. Kajian Salesforce mendapati bahawa 67% pemimpin pemasaran menggunakan automasi pemasaran. Jumlah itu dijangka meningkat sebanyak 30% menjelang tahun 2019.

Jika anda mencari idea-idea pemasaran perniagaan kecil yang akan menjimatkan masa dan wang, membuat anda terfokus dengan rangkaian anda, dan memaksimumkan arahan rujukan dan pengekalan pelanggan, sukar untuk dilakukan dengan lebih baik daripada automasi pemasaran.

Automasi pemasaran dapat membantu anda memanfaatkan setiap interaksi pelanggan. Ini bermakna mengenal pasti petunjuk hangat, meletakkan petunjuk jualan siap pada landasan pantas untuk penukaran, susulan dengan kecekapan yang tidak pernah berlaku sebelum ini dan lakukan semuanya secara automatik. (Automasi pemasaran PS adalah apa yang dilakukan OutboundEngine.)

Terus bergerak maju
Kami berharap tujuh idea dan tip pemasaran pemasaran kecil ini membantu perniagaan anda berjalan dalam bentuk tip. Senarai ini adalah panduan yang hebat, tetapi jangan menghadkan diri anda hanya dengan idea-idea ini. Terus berfikir tentang perniagaan dan pelanggan kerana kedua-duanya berubah, berkembang, dan berkembang. Anda akan mencari cara baru untuk meningkatkan pengalaman pelanggan anda.

Jika anda ingin memberi tumpuan kepada salah satu idea pemasaran kecil yang terbaik untuk melibatkan diri dengan rangkaian anda, pemasaran e-mel itu. Muat turun Roadmap Pemasaran E-mel untuk membantu anda mencari jalan semasa anda mengemudi strategi pemasaran e-mel anda.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram