Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Membuat Brosur dari Word

Cara Membuat Brosur/Risalah dari Templat Word

Cara Membuat Brosur dari Templat Word

Brosur juga dipanggil booklets, pamphlets, dan leaflets (buku kecil atau risalah). Ada yang trifold, ada yang berbilang, dan selain itu semua brochure dilipat dengan halaman dan bahagian yang ditetapkan.

Untuk membuat Brosur di Word, buka templat dan peribadikannya mengikut keperluan anda. Atau, buka dokumen kosong dan gunakan pilihan susun atur halaman untuk membuat lajur dan reka bentuk template dari awal. 

Berikut adalah cara membuat risalah di Word menggunakan kedua-dua kaedah. Cara paling mudah untuk membuat brosur dalam mana-mana versi Microsoft Word adalah dengan memulakan templat, yang mempunyai lajur dan pemegang tempat dikonfigurasikan. Tukar dokumen dan tambahkan teks dan imej anda.

Dalam Word 2016 tidak ada template brosur trifold, namun mudah untuk membuat dokumen Word anda menjadi risalah.

1. Buka Word 2016 dan buat dokumen kosong baru.

2. Select File > Page Setup.

Cara Membuat Brosur dari Templat Word

3. Pastikan halaman tersebut ditetapkan menjadi A4 dan Landscape dan tekan Ok.

Cara Membuat Brosur dari Templat Word

4. Dalam tab Layout pilih Margin dan pilih Margin Kecil.

Cara Membuat Brosur dari Templat Word

5. Dalam tab Layout pilih Lajur dan pilih 3 Lajur.

Cara Membuat Brosur dari Templat Word

6. Tambah kandungan anda kepada risalah dan anda sudah bersedia untuk pergi! Sila lihat contoh yang dilampirkan, yang boleh anda muat turun sebagai templat.

Cara Membuat Brosur dari Templat Word


Reka bentuk risalah: tips terbaik
Sekarang bahawa anda tahu bagaimana untuk membuat dan membuat risalah, mari pergi strategi dan teknik yang akan membantu risalah anda ke khalayak anda. Inilah yang harus diingat semasa anda membuat risalah anda:

Tahu matlamat anda
Apa gunanya risalah itu? Apa yang anda dan syarikat anda berharap dapat dicapai? Adakah risalah pemasaran? Biarkan itu menjadi daya penggerak di belakang semua keputusan anda. Gambar dan grafik yang anda pilih untuk disertakan hanya perlu dikaitkan dengan objektif. Jangan biarkan kandungan bersiar-siar dan sertakan fakta luaran yang lain tentang betapa hebatnya syarikat anda dan anugerah yang dimenanginya. Itu hanya akan merosakkan risalah dan matlamatnya akan hilang dalam kekeliruan. Tetap fokus pada apa yang anda mahu berkomunikasi.

Ia juga mungkin baik untuk membawa satu lagi mata pada peringkat ini untuk memastikan anda kekal dalam topik. Sediakan mereka mengesan perubahan dalam Word untuk mendapatkan maklum balas mereka tanpa kekeliruan secara kekal dengan pemformatan anda.

Ketahui pembaca anda
Sebagai pereka risalah, anda perlu mengetepikan mana-mana pilihan anda untuk memenuhi keutamaan penonton. Sekiranya anda tahu audiens anda bertindak balas dengan lebih baik kepada warna hijau atau komunikasi imej, walaupun anda secara peribadi bukan penggemar kaedah tersebut, lakukannya. Pemasaran adalah tentang mendapatkan mesej anda, dan anda memerlukan penonton yang berminat untuk melakukannya.

Tidak pasti apa yang dikehendaki oleh khalayak anda? Cuba buat profil pelanggan untuk lebih memahami kehendak dan kehendak mereka.

Sertakan CTA
Risalah anda harus termasuk panggilan untuk tindakan (CTA) yang mendorong pembaca untuk melakukan sesuatu. Ini akan menghubung terus terus ke matlamat anda. Sekiranya brosur anda mempunyai risalah, masukkan pautan untuk mendaftar. 

Matlamat Brosur anda
Semasa anda membuat brosur anda, anda mungkin mahu pereka anda memasukkan fon besar, luar biasa, warna terang dan bentuk kreatif. Seperti sesuatu yang menarik, melainkan anda tahu ia akan merayu kepada penonton dan ia sepadan dengan matlamat anda. Jika tidak, ia boleh menjadi matlamat utama.

Jadi keinginan desainer yang paling menyerlah dan pastikan untuk memeriksa kiraan kata anda. Tetapi jangan risau, anda masih boleh menjadi kreatif. Ia juga mengambil sedikit kreativiti untuk menyampaikan objektif anda dengan cara menarik dalam format risalah.

Brosur dalam Word dibuat mudah
Sekarang anda sudah bersedia untuk mengambil sebarang risalah meminta bos anda menghantar cara anda, sama ada anda memilih untuk menggunakan template Word telah disediakan atau bermula dari awal.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram