Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Youtube: Sistem Strike Baharu Memberi Amaran Kepada Pemilik Video Sekiranya Mereka Melanggar Peraturan

Sistem Strike YouTube 'mengingatkan' untuk memberi amaran kepada pencipta terlebih dahulu apabila kandungan mereka melanggar peraturan.

Sistem Strike YouTube Memberi Amaran Kepada Pencipta Sekiranya Mereka Melanggar Peraturan


Sistem penalti yang dikemaskini telah dilancarkan pada 25 Februari 2019, dan termasuk lebih banyak ketelusan mengenai pelanggaran dasar.

YouTube sedang mengemaskini sistem penalti untuk pencipta yang melanggar dasar kandungan. Bermula pada 25 Februari, pencipta yang melanggar peraturan kandungan akan terlebih dahulu menerima amaran - sebelum menerima pemogokan - dan kandungan yang menyinggung akan dikeluarkan, tanpa penalti lain di saluran tersebut.

Mengapa anda perlu mengambil perhatian
YouTube melaporkan bahawa 94 peratus pencipta yang menerima mogok pertama untuk melanggar dasar kandungan tidak akan mendapat mogok kedua. Dengan sistem amaran baru, pemasar video yang secara tidak sengaja melanggar dasar kandungan tidak lagi mempunyai "Strike Pertama" pada rekod mereka - sebaliknya, mereka hanya akan menerima amaran sekali sahaja kali pertama mereka menyiarkan kandungan yang bertentangan dengan Panduan Komuniti YouTube. 

Kandungan yang memecahkan peraturan akan dialih keluar dan saluran itu tidak akan menerima apa-apa denda yang lain. 

Bagi pencipta yang melanggar dasar selepas menerima amaran, sistem penalti tiga hala YouTube berkuat kuasa:

Gagasan pertama akan termasuk membekukan satu minggu keupayaan untuk memuat naik kandungan YouTube baru. Pemberhentian kedua dalam mana-mana tempoh 90 hari melibatkan pembekuan selama dua minggu untuk memuat naik kandungan. Selepas Strike ketiga dalam tempoh 90 hari, saluran pencipta akan ditamatkan.

Untuk amaran, tidak ada set semula 90 hari. Satu amaran adalah semua pencipta dapat, dan, sebagai laporan YouTube, majoriti pencipta tidak melanggar garis panduan komuniti untuk kali kedua.

Lebih banyak peluang untuk mempelajari dasar YouTube
Walaupun 98% daripada anda tidak pernah melanggar Garis Panduan Komuniti kami, mereka adalah penting untuk menjadikan YouTube sebuah komuniti yang kuat dan mengimbangi kebebasan bersuara dengan kebebasan untuk dimiliki. Itulah sebabnya - dari zaman terdahulu kita-kita bergantung kepada sistem tiga serangan dan notis e-mel untuk memberi peluang kepada setiap orang untuk mengkaji dan memahami apa yang berlaku sebelum mereka menghadapi akibat yang lebih teruk. Dan ia berfungsi: 94% daripada mereka yang menerima serangan pertama tidak akan mendapat yang kedua.

Mereka ingin memberi anda lebih banyak peluang untuk belajar mengenai dasar dan privasi, sehingga bermula 25 Februari 2019 yang lalu, semua saluran akan menerima amaran satu kali pada kali pertama mereka menyiarkan kandungan yang melintasi garisan, tanpa penalti ke saluran mereka kecuali untuk penyingkiran kandungan itu. Ini adalah untuk memastikan semua orang mengambil masa untuk mempelajari Garis Panduan Komuniti mereka, kemudian dengan cepat dapat menghasilkan kandungan yang hebat dan melibatkan diri dengan cara yang mematuhi peraturan mereka.

Bersama dengan amaran baru ini, mereka juga memperluaskan sumber dasar yang terdapat di pusat bantuan untuk memberi lebih banyak maklumat mengenai tingkah laku yang akan menghasilkan Strike. Ini termasuk contoh baru dan terperinci mengenai jenis kandungan yang biasanya kita lihat yang melanggar peraturan dan privasi Youtube.

Serangan konsisten merentasi semua YouTube
Kami juga membuat penalti kerana melanggar Garis Panduan Komuniti kami di mana sahaja ia berlaku. Walaupun kebanyakan pemogokan hasil daripada video, Garis Panduan Komuniti kami meliputi semua kandungan di YouTube, termasuk cerita, lakaran kecil tersuai, atau pautan ke tapak web lain yang termasuk dalam perihalan atau infocard video.

Sebelum ini, tidak semua serangan mempunyai penalti yang sama di saluran anda. Sebagai contoh, serangan pertama pada video akan mencetuskan pembekuan selama 90 hari pada strim secara langsung, dan serangan kedua akan menyebabkan pembekuan dua minggu pada muat naik video baru. Mereka telah mendengar komen orang ramai bahawa perkara ini membingungkan dan penalti tidak sepadan dengan punca Strike. 

Sekarang, berdasarkan maklum balas anda, semua serangan Garis Panduan Komuniti akan dikenakan penalti yang sama: Seperti yang disebutkan, semua orang yang memuat naik kandungan ke YouTube kini akan menerima amaran pertama kali kandungan mereka melintasi garisan. Walaupun kandungan akan dikeluarkan, tidak akan ada penalti lain di saluran tersebut. Terdapat hanya satu amaran dan tidak seperti serangan, amaran tidak akan ditetapkan semula selepas 90 hari.

Pemberitahuan pertama akan menghasilkan satu minggu membekukan keupayaan untuk memuat naik sebarang kandungan baru ke YouTube, termasuk streaming langsung, dan aktiviti saluran lain. Strike Penalti akan luput/tamat selepas 90 hari.

Pemberitahuan kedua dalam mana-mana tempoh 90 hari akan menyebabkan pembekuan dua minggu keupayaan untuk memuat naik sebarang kandungan baru ke YouTube.

Pemberitahuan ketiga dalam mana-mana tempoh 90 hari akan mengakibatkan penamatan saluran. 

Ketelusan mengenai status saluran anda
Akhirnya, pasukan Youtube sentiasa ingin menjelaskan mengapa Strike berlaku, itu yang dimaksudkan mengapa ianya berlaku dalam saluran anda, dan langkah-langkah seterusnya yang tersedia-termasuk menarik keputusan jika anda menganggapnya adalah kesilapan. Untuk itu, mereka membuat pemberitahuan e-mel dan desktop dengan lebih jelas, dan mereka akan memberikan lebih banyak maklumat mengenai dasar yang dilanggar. 

Kemas kini ini adalah sebahagian daripada kerja yang sedang dijalankan untuk memastikan bahawa YouTube adalah tempat terbaik untuk menonton, mendengar, berkongsi, dan membina komuniti melalui cerita dan video anda.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram