Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

5 Cara Mengurangkan Blogger Page Load Time

Cara Mengurangkan Blogger Page Load Time

5 Cara Mengurangkan Blogger Page Load Time
Pepatah mengatakan "kesabaran adalah separuh daripada iman" tetapi ia tidak berlaku dalam talian internet. Walaupun kelewatan satu saat secara drastik dapat mengurangkan paparan halaman, kepuasan pelanggan. Masa beban Halaman telah lama memainkan peranan dalam kedudukan enjin carian. Sejak 2010, Google telah merangkumi kelajuan laman web dalam algoritma untuk ranking. Cuba uji kelajuan halaman blog anda di Google PageSpeed Insights.

Jadi apakah faktor terbesar yang menyumbang kepada kelajuan halaman anda? - Ia mengambil masa pelayar untuk memuat turun kod sumber yang membuat halaman anda. Ia harus memuat turun HTML anda, stylesheet anda, skrip dan imej. 

Penyelidikan juga menunjukkan bahawa 47% pembaca menjangkakan bahawa laman web perlu loading dalam masa 2 saat sementara kelewatan lebih daripada 3 saat dapat menjadikan 40% pembaca untuk meninggalkan laman web anda dan saya tahu anda tak nak kehilangan prospek atau pelanggan anda - itulah sebabnya anda di sini.

Sudah tentu, carian cepat tentang bagaimana untuk meningkatkan masa beban halaman menjadi begitu banyak teknik. Kurangkan CSS? JavaScript di bawah? tetapi tiada arahan khusus untuk blog blogger TETAPI jangan bimbang, saya telah menyediakan senarai cara untuk pengguna blogspot, melaksanakan perubahan ini dengan dramatik memperbaiki masa beban halaman anda, walaupun anda bukan pengaturcara teknikal total. 

Dalam artikel ini, kami akan menggunakan kedua-dua teknik asas dan canggih yang anda boleh gunakan untuk mengoptimumkan masa beban halaman blogger anda.

Cara Meningkatkan Masa Beban Halaman Blogger

# 1 - Optimumkan Imej Anda
Cara lain boleh membantu anda untuk mengurangkan saiz halaman dalam bait, tetapi saiz imej secara mendadak dapat meningkatkan atau menurunkan saiz halaman anda dalam kilobytes (KB) dan kami telah membincangkan saiz Halaman Lebih Lanjut = Lebih banyak masa muat halaman. Oleh itu Saiz imej adalah faktor yang paling penting dalam masa beban halaman. 

Banyak kali kita memuat naik imej untuk meningkatkan tarikan visual siaran, oleh itu menjadi penting untuk mengoptimumkan imej. Sebagai Blogger secara lalai tidak mengoptimumkan imej yang kita muat naik, jadi kita perlu mengoptimumkan imej sebelum dimuat naik.

Gunakan alat pemampat imej dalam talian seperti ImageOptimizer.net untuk mengoptimumkan imej tanpa menjejaskan kualiti imej.

Tanamkan imej anda ke saiz yang betul. Untuk Contoh: Jika lebar halaman utama anda ialah 600px, ubah saiz imej ke lebar itu. Jangan hanya memuat naik imej 2000px dan tetapkan parameter lebar (lebar = "600"). Ini melambatkan masa beban halaman anda dan mencipta pengalaman pengguna yang tidak baik.

Disyorkan: Gunakan format JPEG atau PNG Image, walaupun semua pelayar menyokongnya sepenuhnya.

# 2 - Kurangkan Bilangan Catatan Pada Laman Web Anda
Halaman utama adalah halaman paling penting dalam blog, itu seperti kesan pertama dan kita tahu "Perkara penting pertama". Laman web sendiri bercakap tentang blog anda, kebanyakan pengguna menggunakan halaman utama anda untuk tujuan navigasi. Menurut satu kajian, 90% pengunjung menganggap laman utama sebagai faktor penting untuk kualiti blog. Jika halaman utama anda kelihatan menarik tetapi lambat dalam memuatkan, 55% pengguna boleh menyunting blog anda. Walaupun kandungan kualiti penulisan anda. Oleh itu, dengan mengurangkan bilangan jawatan bagi setiap halaman, kami dapat meningkatkan masa laman utama blogspot blog kami secara dramatik.

- Tetapan > Pos, komen dan perkongsian> Tukar nilai "Tunjukkan paling banyak".
- Klik Simpan.

Disyorkan: tunjukkan paling banyak 6-8 catatan di laman utama.

Baca: Kotak Carian Bergaya dengan jumlah jawatan yang terhad setiap halaman.

# 3 - Kurangkan Bilangan Widget
Menambah widget adalah ciri di blogger membolehkan anda menambah seberapa banyak widget yang anda inginkan. Tetapi ingat, menambah terlalu banyak widget boleh meningkatkan permintaan HTTP yang memberi kesan kepada masa beban halaman anda dengan sangat teruk. Oleh itu sentiasa gunakan beberapa widget terhad pada blog anda.

Keluarkan widget yang tidak diingini dan tidak penting.
Gunakan pada max 5 widget pada halaman.
Buat halaman bukan widget (harus relevan). Untuk Contoh: Anda boleh membuat halaman kenalan dan bukan menambah widget kenalan.
Tunjukkan atau Sembunyikan widget pada halaman Spesifik.

# 4 - Memampatkan JavaScript dan CSS
Memampatkan (Mengurangkan) kod anda juga berguna untuk bahasa ditafsirkan yang berjalan di Internet, seperti CSS dan JavaScript. Ia mengurangkan saiz fail (kod) tanpa merosakkan kod anda. SORRY untuk mengatakan sekali lagi bahawa "Lebih banyak saiz halaman = Lebih masa beban halaman".

Sebelum kita bergerak lebih jauh, penting untuk mengetahui lebih lanjut mengenai manfaat kod sumber Luaran. Sekiranya kod itu Luaran, ia lebih mudah di-cache oleh penyemak imbas. (Cached bermakna: Fail anda akan dimuat turun sekali dan boleh dilaksanakan banyak masa, melalui blog tanpa memuat turun lagi dan lagi). Sudah tentu ini akan mengoptimumkan masa muat halaman anda.

# 5-Tukar JavaScript sebaris ke JavaScript 
Luaran, kemudian buatkan mereka dan letakkan di akhir.

Tukar CSS dalam baris ke fail luaran, kemudian kompres kod tersebut.

Untuk memperkecil CSS, cuba CSScompressor.com
Untuk meminimumkan Javascript, cuba JavascriptCompressor.com.

Cara Mengurangkan CSS Dan JavaScript:
1. Salin dan tampal CSS atau JaCara Mengurangkan CSS Dan JavaScript:
1. Salin dan tampal CSS atau JavaScript anda kosong, medan input.
2. Klik Compress.
3. Sekali lagi salin dan tampal kod output anda dalam fail anda, dan simpan fail itu. Nota: Jangan pindahkan fail CSS di hujung tubuh. (Pilihan) Anda boleh meletakkan fail CSS di atas </ head> tag. # 5 - Pindah JavaScript di Halaman Bawah yang selalu dimuat dari atas ke bawah dan kod yang diletakkan terlebih dahulu dalam dokumen HTML, berjalan pertama dan sebagainya.

JavaScript mengambil masa beberapa saat untuk dilaksanakan sepenuhnya dan dengan itu meningkatkan masa beban halaman, Oleh itu, JavaScript perlu diletakkan di hujung badan supaya kod penting boleh memuatkan terlebih dahulu untuk memaparkan halaman lebih cepat. Nota: Jangan pindahkan blogger JavaScript. Penting! Backup templat anda sebelum memohon pilihan ini (Jika ada yang salah, anda boleh kembali dengan mudah). Pilihan ini hanya untuk ciri tersuai.

Sebagai contoh
Peti Carian Custom, kotak langganan Custom, Lightbox Custom untuk blogger dan lain-lain.

Pindahkan Kod JavaScript dalam huruf di atas </ body> tag. Untuk Contoh: <skrip> Kod </ script> atau <skrip jenis = "teks / javascript"> Kod </ script> - Juga Masukkan JavaScript luaran pada akhir. Untuk Contoh: <script src = "http: //javascript.js" /> atau <script src = "http: //javascript.js"> </ script> atau <script type = "text / javascript" src = http: //javascript.js "/> atau <script type =" text / javascript "src =" http: //javascript.js "> </ script> 

Langkah-langkah: Untuk Memindahkan JavaScript Di Bawah.

1. Salin kod JavaScript anda dengan tag <script> ... </ script>.
2. Masuk ke blogger, kemudian navigasi ke Papan Pemuka> Templat> Edit HTML.
3. Gunakan ctrl + f dan cari kod </ body>.
4. Di atasnya letakkan JavaScript anda.
5. Klik Simpan.

Ok..selesai...

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram