Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Menjadi Seorang Blogger Pakar?

Bagaimana anda menjadi seorang blogger pakar?

Bagaimana Menjadi Seorang Blogger Pakar?

Mulakan Perjalanan Anda Menjadi Pakar Blogger
Walaupun jalan tidak mudah, menggunakan 10 strategi ini pasti akan membantu anda dalam perjalanan anda menjadi seorang blogger pakar.


Ini adalah soalan yang ditanyakan oleh banyak pencipta kandungan yang bercita-cita.

Dan itu yang baik. Lagipun, blogging dan pemasaran kandungan lebih kuat daripada yang pernah mereka lakukan.

91% daripada perniagaan hari ini menyertai pemasaran kandungan (Content Marketing).

Di samping itu, terdapat banyak cara untuk membuat blogging wang di dunia moden. Sebagai contoh, kami menggunakan blog untuk memperoleh 99% petunjuk dan pendapatan kami di sini di Express Writers.

Dan kami bukan satu-satunya yang membawa bacon melalui blog kami. Michelle di makingsenseofcents.com adalah blogger yang saya ikuti yang mengembara dunia dan membuat bulanan enam angka melalui blogging afiliasi. Dan Jon Morrow di SmartBlogger adalah seorang pemasar pintar yang menggunakan blognya untuk memperoleh lebih dari $ 100k / bulan.

Oleh itu, sama ada anda cuba memulakan blog anda sendiri atau ingin mencipta kandungan untuk perniagaan lain, peluangnya ada.

Sementara ada sedikit persaingan dalam ruang ini, menjadi seorang blogger pakar adalah sesuatu yang dapat membuat Anda terpisah dari lapangan.

Sekiranya anda dapat mencetuskan strategi yang digariskan di bawah, anda akan berada dalam perjalanan anda untuk menjadi pakar dalam dunia blog. 


Mari kita mulakan...


10 Strategi Menjadi Pakar Blogger

1. Belajar Bagaimana Menulis Blog Berstruktur
Boleh dikatakan, penulisan adalah 80-95% dari blog yang sangat berjaya.

Lihat saja beberapa contoh artikel blog yang paling berpandangan tinggi, terperinci, dan perbualan:

Cara Menjadi Penulis Bebas dan Dapatkan Dibayar $ 200 - $ 1K setiap Pos 
3 Tabiat Kreatif Itu Akan Membuat Anda Lebih Terinspirasi dan Produktif Semua Tahun
Cara Cari Faktor Pembezaan Kandungan Unik Jenama Anda dan Gunakannya untuk Kelebihan Anda.

Struktur dan pembacaan blog ini adalah contoh kritis. Ini adalah gaya yang perlu anda ikuti apabila anda menulis blog. 

Contohnya, lihat struktur mudah dibaca dan pendek, yang berkaitan dengan blog, dikaitkan dengan di atas.

Belajar bagaimana menulis blog yang hebat adalah seni dan sains.

Tetapi sebaik sahaja anda mempelajari seni menulis blog yang hebat, semua yang berikut. Kami mempunyai panduan percuma tentang cara menulis blog SEO hebat yang mungkin membantu. Dan buku beliau, So You Think You Can Write, adalah buku asas yang sangat baik untuk mempelajari piawaian penulisan kandungan dalam talian.

2. Cipta Kandungan Audience-Centric
Memahami konsep ini adalah langkah terpenting dalam perjalanan anda menjadi seorang blogger pakar.

Nasib baik, ia juga mudah untuk diikuti.

Pada dasarnya terdapat dua jenis kandungan; kandungan centric dan audience-centric.

Seperti yang dapat anda lihat dalam imej di atas, blog yang berorientasikan kandungan adalah di mana penulis membuat kandungan dan kemudian cuba mencari penonton yang akan membaca dan menghargainya.

Penulis blog yang berpusatkan penonton, sebaliknya, menubuhkan penonton yang mereka menulis dan bekerja untuk membuat kandungan yang direka khusus untuk mereka.

Walau bagaimanapun, titik yang lebih penting untuk diambil dari imej di atas adalah bahawa kandungan yang menumpukan perhatian membolehkan anda mencapai khalayak maksimum anda.

Dengan mengenal pasti siapa yang anda tulis, dan apa yang mereka ingin dengar, anda memberi peluang kepada anda kandungan terbaik untuk mendapatkan minat pembaca dan berjaya.

Dan bukan matlamat anda?

Kenal pasti penonton anda dan buat kandungan berdasarkan apa yang mereka mahu dengar.

3. Sentiasa Tetap Up-to-Date 
Dengan Industri Andah tahun yang lalu, tidak ramai yang biasa dengan pemasaran kandungan.

Walau bagaimanapun, apabila industri telah berkembang dan berkembang ke tahap di mana Pemasaran Mag mempamerkan bahawa pemasaran kandungan akan menjadi industri $ 300 bilion menjelang 2019.

Jadi, bagaimanakah industri pemasaran kandungan berkembang begitu banyak dalam tempoh masa yang singkat?

Kerana orang luar biasa yang membantu mewujudkan industri, dan mereka yang telah menyertai sejak itu, telah berusaha untuk terus memperbaikinya.

Blog hari moden adalah banyak berlainan daripada 10 tahun yang lalu.

Sebenarnya, ia jauh berbeza daripada hanya 3 tahun yang lalu.

Dan kerana industri sentiasa berkembang dan bertambah baik, penting bagi anda untuk sentiasa up-to-date.

Bagaimanakah Saya Boleh Mengendali Sehingga Dengan Industri?
Anda boleh mula dengan memberi perhatian kepada penggerak.

4. Penyelidikan adalah Segalanya
Di sebelah tulisan dengan baik adalah penyelidikan.

Seperti kemahiran menulis adalah penting untuk menstrukturkan postingan blog yang hebat, penyelidikan adalah segala-galanya untuk blog yang dibaca dengan baik, bermaklumat dan tepat.

Dia terus berkata:

"Penyelidikan adalah langkah pertama dan paling penting apabila membangun dan melaksanakan strategi kandungan. Tanpa penyelidikan yang lengkap, langkah-langkah Idea / Perancangan, Penciptaan, Sambungan, dan Pengukuran akan berdasarkan data yang tidak mencukupi. "

Jadi, anda tahu bahawa penyelidikan adalah penting. Tetapi bagaimana anda sebenarnya melakukannya dengan berkesan?

Apakah Cara Terbaik untuk Penyelidikan Berkesan?
Di sinilah perkara boleh menjadi sedikit rumit.

Kerana, walaupun terdapat banyak cara untuk menjalankan penyelidikan, anda perlu meluangkan masa untuk menentukan strategi yang paling sesuai untuk anda.

Meneliti dan mencipta garis besar boleh memakan masa. Tetapi dengan menulis idea dan meneliti mereka kerana mereka datang kepada anda, anda boleh mengurangkan sebahagian daripada proses penciptaan ini dengan ketara.

Bekerja untuk membangunkan pendekatan untuk penyelidikan yang berfungsi untuk anda dan memastikan anda dapat secara konsisten membuat kandungan berguna dan relevan untuk penonton anda.

5. Membangunkan Faktor Pembezaan Kandungan (CDF)
Walaupun benar bahawa menjadi seorang blogger pakar mempunyai banyak kaitan dengan mendapatkan pengetahuan dari orang lain, itu tidak bermakna anda hanya perlu mengikuti jejak mereka.

Keupayaan untuk mengukir laluan anda sendiri, dan membezakan diri anda dari pek, sama pentingnya dengan usaha anda untuk menjadi ahli dalam bidang anda.

Tetapi untuk benar-benar memisahkan diri anda, anda perlu memberi alasan yang menarik untuk seseorang membaca dan memakan kandungan ANDA dan bukan pesaing.

Sekiranya pembaca atau pelanggan berpotensi bertanya,

"Mengapa saya harus membaca kandungan anda terhadap pesaing anda?"

Apa jawapan anda?

Mewujudkan Kelebihan Kompetitif dengan Membangunkan Faktor Difference Content (CDF)
Jika matlamat anda adalah untuk membangunkan kelebihan daya saing, dan memberi pembaca berpotensi menjadi alasan untuk memilih kandungan anda, maka pentinglah anda mengembangkan Faktor Pembeza Kandungan.

Semasa menubuhkan CDF anda boleh menjadi proses yang kompleks dan memakan masa, ia amat diperlukan jika anda ingin berjaya dalam dunia pemasaran kandungan.

Untuk membuat CDF anda, anda perlu menjawab soalan dengan jelas:

"Apakah perspektif unik anda, dalam niche kandungan anda yang menjadikan anda pakar yang perlu didengar?"

Oleh sebab topik ini agak terlalu mendalam untuk diliputi dalam jawatan ini, saya menggalakkan anda untuk menyemak artikel saya mengenai Cara Cari Faktor Difference Content Unique Brand dan Menggunakannya untuk Kelebihan Anda untuk sumber yang lebih terperinci untuk membangunkan CDF anda.

Takeaway: Meluangkan masa untuk membangunkan Faktor Pembeza Kandungan anda supaya anda dapat memberikan pembaca berpotensi dengan alasan yang menarik untuk melihat kandungan anda berbanding pesaing anda.

6. Buat Kebolehbacaan dan Kebolehgunaan Kandungan Sebagai Titik Fokal

Semasa anda mula belajar blogger pakar lain, anda akan mendapati bahawa hampir semua daripada mereka bercakap banyak tentang rentang perhatian pendek pengguna internet hari ini.

Dan itu benar. Rentang perhatian zaman moden tidak diragukan lagi lebih pendek daripada yang pernah mereka lakukan.

Tetapi itu tidak bermakna anda TIDAK BOLEH menarik perhatian mereka.

Dalam banyak cara, memang betul. Jika anda menghasilkan kandungan berkualiti tinggi yang menarik perhatian khalayak, orang akan membacanya.

Untuk memastikan mereka membacanya, bagaimanapun, anda perlu menumpukan kebolehbacaan dan kegunaan.

Memperhatikan dalam Kebolehbacaan
Membuat kandungan anda boleh dibaca tidak sukar, walaupun anda bukan seorang penulis yang hebat.

Mari kita lihat beberapa tips yang boleh membantu anda dengan ini:

Tulis ayat pendek, tidak lebih daripada 2-4 ayat dalam setiap perenggan
Pecahkan kandungan anda dengan imej, sub judul, dan senarai peluru
Jika anda sedang mencari alat yang dapat membantu anda mengetahui kebolehbacaan kandungan anda, Readable.io adalah pilihan percuma yang hebat.

Seperti yang anda dapat lihat, ia memberi kami gred keseluruhan sambil memberikan statistik lebih terperinci mengenai perkara seperti kepadatan kata kunci, penggunaan suku kata, tahap bacaan, dan banyak lagi.

Yoast SEO, yang merupakan plugin WordPress SEO, adalah satu lagi alat pembacaan yang hebat jika anda mencari sesuatu yang lebih maju.

Membuat Kandungan Anda Bermanfaat
Membuat kandungan anda berguna adalah mudah jika anda sudah komited untuk menghasilkan kandungan yang menumpukan perhatian.

Selagi anda memberi tumpuan kepada apa yang dikehendaki oleh khalayak anda, dan pastikan kandungan anda berfungsi sebagai sumber berguna dan boleh bertindak, anda tidak sepatutnya mempunyai masalah dengan ini.

Takeaway: Rentang perhatian hanya pendek apabila kandungan anda tidak boleh dibaca atau berguna.

7. Tetap Konsisten
Ketekalan dan kegigihan adalah penting dalam setiap bahagian kehidupan.

Tetapi ini benar-benar penting dalam dunia blog.

Dan ada banyak sebab untuk ini.

Untuk satu, sebagaimana Forbes memberitahu kami:

"Tanpa konsistensi, sukar untuk membina kesetiaan jenama."

Sekiranya anda tidak dapat membangunkan penonton teras yang sering membaca kandungan anda, anda akan mempunyai masa yang sangat sukar untuk berjaya dalam dunia blog.

Dan, melainkan jika anda menyiarkan kandungan secara konsisten, tidak mustahil untuk membangunkan penonton inti dan kesetiaan jenama.

Konsistensi juga penting untuk sebab-sebab SEO.

Walaupun ada faktor-faktor lain, seperti kualiti kandungan dan promosi, yang akan memberi kesan positif terhadap SEO dan lalu lintas, membuat dan menyiarkan secara konsisten menawarkan peluang yang jelas untuk maju.

Tetapi jika anda tidak mempunyai masa atau sumber untuk menerbitkan 4x seminggu, itu tidak bermakna anda tidak boleh berjaya sebagai seorang blogger.

Blogging, selepas semua, adalah permainan jangka panjang.

Oleh kerana DeMers juga memberitahu kami:

"Mengemukakan sekurang-kurangnya sekali seminggu biasanya mencukupi untuk menubuhkan teras pembaca biasa, dan pembaca ini biasanya orang-orang yang akan membentuk teras komuniti jenama anda."

Sekali teras komuniti jenama anda dibangunkan, anda boleh mula memberi tumpuan untuk membangunkan lebih banyak kandungan dalam usaha untuk meningkatkan lalu lintas dan membina profil SEO yang lebih kukuh.

Dan, ketika sumber daya Anda berkembang, Anda dapat mulai menyewa agen freelancer atau agensi penciptaan konten untuk menulis beberapa konten Anda untuk Anda.

Takeaway: Tahu bahawa blogging adalah permainan jangka panjang dan keupayaan anda untuk tetap konsisten akan memberi kesan besar kepada kejayaan anda.

8. Buat Promosi sebagai Keutamaan
Dari semua cara yang blog dan pemasaran kandungan telah berkembang selama bertahun-tahun, mungkin perubahan terbesar telah dengan peningkatan yang luar biasa dalam jumlah kandungan yang dicipta.

Pada tahun 2015, Marketing Profs melaporkan bahawa terdapat lebih daripada 2 juta jawatan blog ditulis dan diterbitkan setiap hari.

Walau bagaimanapun, tidak hairanlah, kebanyakan kandungan itu tidak disedari.

Kerana sementara pencipta kandungan menulis dan menerbitkan banyak catatan blog, ramai daripada mereka gagal menyedari betapa pentingnya mempromosikan kandungan itu.

Bagaimana Mempromosikan Kandungan Anda
Ini adalah topik yang FAR terlalu mendalam untuk diliputi dalam jawatan ini. Tetapi, seperti yang telah kami sebutkan, pemahaman bagaimana untuk melakukannya akan sangat penting untuk kejayaan anda.

Oleh itu, bukannya memberi anda ringkasan ringkas, berikut adalah beberapa sumber hebat yang dapat membantu:

CoSchedule - Cara Mempromosikan Blog Anda Dengan 107 Taktik Promosi Kandungan
Metrics - 17 Kaedah Lanjutan untuk Mempromosikan Piece Baru Kandungan Anda
Penampan - 6 Strategi Terbukti Berjaya Menggalakkan Kandungan Melalui Media Sosial
Jika anda mahukan pembaca, penting untuk anda mengembangkan strategi untuk mempromosikan kandungan anda.

9. Leverage Media Sosial Membina Pihak Berkuasa
Menjadi pakar adalah sukar. Tetapi menjadi terkenal sebagai pakar adalah lebih sukar.

Mujurlah, kuasa media sosial membolehkan sesiapa sahaja untuk menjadikannya realiti.

Anda hanya perlu meletakkan kerja untuk melakukannya.

Sujan Patel, pemasar pertumbuhan yang menggunakan media sosial dan kandungan untuk membina jenama peribadinya, merupakan salah satu pakar utama dalam topik ini.

Dalam satu artikel yang beliau tulis untuk Forbes mengenai 9 Cara Menggunakan Media Sosial untuk Membangunkan Jenama Peribadi Anda dan menawarkan beberapa cadangan untuk membina otoriti. 

Mereka termasuk:

Cari Kumpulan Kanan. Cari rangkaian sosial dan kumpulan di mana khalayak sasaran anda aktif. Facebook dan LinkedIn kedua-duanya menawarkan peluang hebat untuk ini.
Simpan Imej Anda Secara konsisten. Walaupun penting untuk memenuhi kandungan anda ke platform media sosial yang sedang diposting, ia juga penting untuk mengawal persepsi penonton anda dengan mengekalkan konsistensi dengan cara anda mewakili diri anda di seluruh web.

Terlibat Sering Kemungkinan. Buat jadual penyiaran yang konsisten dan pastikan anda komunikasi dengan penonton anda sesering mungkin.

Buat sambungan peribadi dengan penonton anda dan tanyakan kepada mereka apa yang boleh anda lakukan untuk mereka. Dan, di atas semua, elakkan jualan dan promosi.

Menjadi Terlibat dalam Perbincangan. Tunjukkan bahawa anda manusia dan berhubung dengan orang lain dengan terlibat dalam perbincangan. Bukan sahaja ini hebat untuk penglihatan, tetapi ia adalah satu peluang untuk menawarkan pandangan unik anda pada topik.

Takeaway: Media sosial dan pemasaran kandungan membentuk pasukan yang kuat. Leverage kombinasi ini untuk membina otoritas dalam industri anda.

10. Jangan Lupakan Mengenai SEO
Walaupun benar bahawa mewujudkan kandungan yang menumpukan perhatian memainkan peranan penting dalam menjadi blogger pakar, anda masih perlu memahami cara menulis kandungan untuk SEO.

Dengan berbuat demikian, anda membolehkan kandungan anda ditemui melalui enjin carian dan oleh itu mencapai potensi penonton maksimum.

Dan sementara terdapat beberapa aspek teknikal SEO yang dapat menyumbang kepada kejayaan dengan SERPs, kebanyakan strategi yang diperlukan cukup berjaya untuk mendalaminya.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram