Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Untuk Membuat Drop Down List di Word 2019

Cara Buat Drop Down List di Word

Bagaimana untuk membuat Senarai Drop Down di Word 2019

Terdapat banyak orang yang tidak tahu bahawa perkataan Microsoft® mempunyai beberapa pilihan lanjutan yang belum diterokai. Mereka akhirnya melakukan penyumberan luar penciptaan beberapa perkara ini daripada sebenarnya melakukannya sendiri. Anda sentiasa boleh menambah kotak drop-down dalam perkataan jika anda tahu langkah-langkah yang betul. Mujurlah, sekiranya anda telah mengetahui cara membuat senarai drop-down dalam Word tidaklah sukar. Artikel ini akan menunjukkan langkah-langkah dalam penciptaan senarai drop down perkataan serta pilihan lain untuk dokumen Word.

Bahagian 1: Langkah-langkah untuk Buat Senarai Drop Down Word
Bahagian 2: Kelebihan Format PDF
Bahagian 3: Langkah-langkah untuk Membuat Senarai Drop Down dalam PDF

Langkah-langkah untuk Buat Senarai Drop Down Word
Kebenaran yang mudah ialah adalah mustahil untuk hanya menyalin dan menampal sel yang telah menurunkan senarai dari dokumen excel ke dalam dokumen perkataan anda. Ia tidak berfungsi seperti itu. Sebaliknya, anda perlu menambah senarai drop down perkataan dari medan borang dalam perkataan. 

Berikut adalah langkah-langkah untuk membuat Drop Down List Word.

Langkah 1: Mula-mula buka dokumen perkataan anda dan pergi ke "File" dan kemudian klik pada "Options".

Langkah 2: Tukar ke "Customized Ribbon". Pergi ke "Choose command from" dan pilih "Commands not in the ribbon" dan kemudian "Insert form field".


Bagaimana untuk membuat Senarai Drop Down di Word 2019


Langkah 3: Kemudian pergi ke sebelah kanan tetingkap dan kemudian klik pada "New Group" dan kemudian "Add". Anda boleh memasukkan butang "Insert form field" dan kemudian klik OK.


Bagaimana untuk membuat Senarai Drop Down di Word 2019


Langkah 4: Dengan kursor anda, pergi ke tempat yang anda ingin masukkan senarai drop-down dan kemudian klik pada "Insert form field"yang telah ditambah.

Langkah 5: Kemudian di bawah  "Type" choose "Drop Down" dan simpan dengan mengklik OK.


Bagaimana untuk membuat Senarai Drop Down di Word 2019


Langkah 6: Kembali ke halaman Word dan edit medan yang dimasukkan. Dari "Drop down Form Field Options" masukkan item menu drop-down dan klik Add. Item ini akan dimasukkan di bawah "Items in Drop down List". Klik drop down membolehkan kotak dan kemudian klik OK.


Bagaimana untuk membuat Senarai Drop Down di Word 2019


Tidak ada keraguan bahawa ada saat-saat senarai drop-down sangat penting untuk sebuah dokumen tidak kira formatnya. Ia menjadikan dokumen itu teratur dan mudah dinavigasi. Langkah-langkah di atas hanya menunjukkan cara membuat senarai drop-down dalam perkataan tetapi bagaimana dengan melakukan perkara yang sama dalam PDF? Adakah mungkin? Ya betul.

Kelebihan Format PDF
PDF adalah salah satu format fail yang paling popular jika bukan yang paling popular. Ia digunakan oleh banyak orang dari organisasi besar, agensi kerajaan dan individu kerana hakikat bahawa ia menawarkan lebih banyak daripada format dokumen lain seperti perkataan. Contohnya, Perkhidmatan Hasil Dalam Negeri Amerika Syarikat menggunakan PDF untuk borang cukai mereka dan banyak institusi lain menggunakan PDF untuk berkongsi maklumat dalam talian. 

Jadi mengapa kebanyakan mereka menggunakan PDF? Sebabnya boleh dilihat di bawah Sokongan Penyulitan: PDF menawarkan sokongan penyulitan data tahap tinggi dan ini kerana ia menawarkan keselamatan data melalui internet. Sebenarnya, jika ada keperluan, anda sentiasa boleh mengehadkan akses pengguna ke mana-mana dokumen PDF dengan cara memasukkan kata laluan ke dokumen sedemikian rupa sehingga menghalang akses tanpa izin. Dengan PDF, peluang kehilangan data anda kepada pencuri data menjadi sangat rendah kerana terdapat tahap perlindungan dan malware yang tinggi dan virus tidak dapat mengalahkan atau mengatasi ciri keselamatan dokumen tersebut.

Fungsi Interaktif disokong: Format PDF menyokong banyak format interaktif dan mereka termasuk filem, tanda, lampiran fail, hyperlink dan banyak yang lain disokong dengan baik.

Satu perkara yang mesti difahami mengenai PDF adalah bahawa ia hanya boleh disunting dengan penggunaan editor PDF. Editor PDF adalah platform yang direka untuk berfungsi pada format fail PDF seperti mengedit, menukarkan dan banyak tugas lain pada PDF. Terdapat banyak editor yang tersedia tetapi yang terbaik adalah PDFelement.

Sebab mengapa editor ini dianggap sebagai yang terbaik adalah mudah. Ia memberikan nilai terbaik untuk wang dengan gabungan ciri-ciri dan kos teratas. Ciri-ciri ini berkualiti dan mereka termasuk ciri-ciri untuk mengedit, memaparkan, menukar, menandatangani dan mengisi borang PDF seperti tidak pernah sebelum ini.

Langkah-langkah untuk Membuat Senarai Drop Down dalam PDF

Langkah 1. Buka PDF
Buka dokumen borang dalam PDFelement tetapi anda perlu menggunakan butang "Open File" untuk memuat naiknya ke PDFelement.


Bagaimana untuk membuat Senarai Drop Down di Word 2019


Langkah 2. Buat Senarai Drop Down
Klik pilihan "List Box" dan klik pada mana-mana tempat dalam dokumen di mana anda ingin menambah senarai drop-down.


Bagaimana untuk membuat Senarai Drop Down di Word 2019


Langkah 3. Tukar Properties
Ubah sifat dengan mengklik dua kali pada Kotak Senarai untuk membuka kotak dialog. Ubah sifat di bawah tab "General" dan tambahkan nama dan tukar warna dan fon di bawah tab "Appearance". Lebih banyak langkah untuk membuat borang dalam PDF.


Bagaimana untuk membuat Senarai Drop Down di Word 2019



Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram