Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Kemas Kini WhatsApp Sekarang Untuk Mengelakkan Pemasangan Spyware

Kemas Kini WhatsApp Sekarang Untuk Mengelakkan Pemasangan Spyware


Pengguna WhatsApp ada di mana-mana: Kemas kini aplikasi anda sekarang. Kerenggangan keselamatan dalam apl telah membolehkan satu syarikat memasang perisian pengawasan pada kedua-dua iPhone dan telefon Android dengan cara memanggil pengguna pada apl tersebut, tidak kira sama ada mereka menjawab atau tidak. Lebih buruk lagi, selepas panggilan diletakkan dan perisian dipasang, panggilan itu juga boleh dikeluarkan dari log, tanpa bukti bahawa panggilan telah berlaku.

WhatsApp mendesak penggunanya 1.5 bilion untuk mengemaskini aplikasinya berikutan penemuan pepijat keselamatan yang membolehkan penggodam jauh memasang spyware pada telefon pintar pengguna.

Menurut The Guardian, spyware "mampu merayap melalui panggilan, teks dan data lain, mengaktifkan kamera dan mikrofon telefon dan melakukan aktiviti berniat jahat yang lain", dan dipasang melalui panggilan WhatsApp yang dijangkiti.

Jurucakap WhatsApp mengatakan bahawa syarikat itu "menggalakkan pengguna menaik taraf kepada versi terkini aplikasi kami, serta mengekalkan sistem operasi mudah alih mereka sehingga kini, untuk melindungi daripada eksploitasi yang berpotensi disasarkan yang dirancang untuk mengkompromikan maklumat yang disimpan pada peranti mudah alih".

Menurut WhatsApp, aplikasi Facebook yang mempunyai lebih daripada 1.5 bilion pengguna, kini tidak diketahui berapa banyak pengguna telah disasarkan.

Seperti yang dilaporkan oleh Financial Times, penyerang dari syarikat Israel, NSO Group, bertanggungjawab terhadap pelanggaran tersebut. Syarikat itu dikenali kerana malware "Pegasus" yang kononnya terhad kepada penggunaan oleh agensi perisikan dan boleh digunakan untuk mengumpul data termasuk lokasi, e-mel, kenalan, sejarah penyemak imbas, dan keupayaan untuk menghidupkan mikrofon dan kamera pengguna. Kumpulan NSO memasarkan perisian ini untuk keupayaannya untuk menghentikan jenayah dan keganasan.

WhatsApp mengetahui mengenai hack pada awal bulan ini, dan pada hari Isnin, mendesak pengguna untuk mengemaskini aplikasinya sebagai langkah berjaga-jaga. "Kami telah memberi taklimat kepada beberapa pertubuhan hak asasi manusia untuk berkongsi maklumat yang kami dapat, dan bekerjasama dengan mereka untuk memaklumkan masyarakat sivil," kata WhatsApp dalam satu kenyataan.

Berita ini datang selepas peguam yang berpangkalan di United Kingdom yang terlibat dalam kes sivil antara beberapa wartawan Mexico dan pengkritik kerajaan yang menyaman NSO Group di Israel yang melaporkan akan disasarkan kepada perisian ini.

Mengemas kini mudah; pada iPhone, pergi ke App Store dan klik "Kemas Kini" di sebelah WhatsApp (atau "Kemas kini semua" jika anda mahu mengemas kini setiap aplikasi). Anda harus update pada versi 2.19.51.

Pada Android, pergi ke Play Store, klik menu, klik "Apl dan permainan", klik "Kemas Kini," dan klik "Kemas kini" di sebelah WhatsApp. Anda harus berada pada versi 2.19.134.

Jika tidak ada pilihan untuk mengemaskini, anda mungkin menjalankan versi WhatsApp yang paling terkini.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram