Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Google My Business: Daftar Percuma Perniagaan Anda

Daftar Perniagaan Anda di Google My Business

Google My Business: Daftar Percuma Perniagaan Anda

Google My Business dahulunya dikenali sebagai Google Places, merupakan platform Perniagaan di Google untuk membuat pemetaan tapak perniagaan anda. Anda layak mendapatkannya dan anda mudah ditemui dalam enjin carian. Itulah, tugas Google untuk memastikan orang ramai mudah mencari apa yang mereka cari. Ini adalah satu kemudahan untuk orang ramai mencari berbagai jenis perniagaan dan juga organisasi tempatan di Internet.

Apabila seseorang menggunakan Google untuk melakukan carian berasaskan geografi, Google akan memaparkan hasil perniagaan tempatan yang sepadan dengan niat permintaan carian mereka.

Apabila anda memulakan perniagaan baru, enjin carian Google mempunyai maklumat yang sangat terhad untuk dikongsi di internet.

Antara lain, ia mempunyai masalah untuk menentukan sama ada laman web atau syarikat anda ada. Itulah sebabnya pengesahan merupakan bahagian penting dalam pemasaran dalam talian yang membolehkan anda membuat kehadiran web.

Jika anda ingin mengesahkan perniagaan, tempat terbaik untuk bermula ialah Google Maps (sebelum ini dikenali sebagai Google Places).

Daftar Perniagaan Anda di Google My Business.


Perkhidmatan percuma ini adalah sebahagian daripada Perniagaan Saya di Google dan ia akan membantu organisasi mendapatkan disenaraikan melalui pelbagai platform Google.


Baca siaran langkah demi langkah ini untuk mengetahui cara menambah perniagaan ke Peta Google.

Daftar Perniagaan Anda di Google My Business.

Log masuk ke Akaun Gmail anda
Sebelum perniagaan kecil boleh mencapai penyenaraian perniagaan, perlu membuat akaun Gmail. Akaun ini akan digunakan untuk Perniagaan Saya di Google kemudian. Ini adalah langkah pertama yang perlu anda ikuti untuk mendaftarkan perniagaan ke Google Maps.

Buka Halaman Perniagaan Anda di Google
Perkara seterusnya yang perlu anda lakukan ialah sampai ke laman web. Anda boleh melakukan ini jika anda pergi ke www.google.com/business. Setelah itu anda perlu memasukkan alamat dan nama perniagaan. Kini anda boleh menyemak peta di Google untuk melihat apakah organisasi itu wujud. Perlu diingat mungkin terdapat syarikat dengan nama yang sama dengan anda. Sekiranya, semak nombor telefon dan lokasi untuk melihat apakah ini organisasi anda.

Daftar Perniagaan
Jika anda berjaya mencari tapak perniagaan anda, sila klik untuk melihatnya. Jika tapak perniagaan anda tidak disenaraikan, so...bolehlah menambahnya. Terdapat pelbagai kategori untuk dipilih dan selepas itu anda juga boleh menambah data kenalan.

Pengesahan Data
Selepas anda memasukkan semua maklumat klik pada butang Teruskan. Dengan berbuat demikian, anda juga menerima Terma dan Syarat Google. Ini akan menghantar mesej kepada Google bahawa anda pemilik undang-undang sebuah organisasi. Sekarang anda mempunyai dua pilihan: Hubungi saya sekarang atau Sahkan dengan email. Sebaik sahaja anda berhubung dengan Google, mereka akan menyediakan kod enam digit yang perlu dimasukkan untuk tujuan pengesahan.

Google+
Walaupun Google+ bukan platform media sosial teratas, ia masih sangat penting untuk perniagaan. Di dalam Dashboard anda, anda boleh mengedit maklumat organisasi. Setelah anda didaftarkan Google dengan mudah mencari anda di peta setempat, langkah ini adalah penting kerana ia memberikan lebih banyak data tentang syarikat anda.

Google+ membolehkan anda menambah jam perniagaan, perkhidmatan yang anda berikan, berkongsi berita terkini dan sebagainya. Memandangkan ia disambungkan kepada platform Google yang lain, ia akan menghubungkan semuanya bersama-sama dan juga akan membantu SEO anda ke tahap kecil.

Petua sebelum anda menambahkan perniagaan ke Peta Google
Tidak ada yang lebih mengecewakan untuk pengguna web daripada mencari tempat atau perniagaan hanya untuk mencari alamat yang salah letak atau tidak dikemas kini.


Saya sangat mengesyorkan untuk mendaftar butiran anda seperti:

Nama perniagaan
Alamat fizikal (versi yang dikemaskini dalam kes pindah atau menukar lokasi)
Ikon Kecil menggambarkan sifat perniagaan anda (beg untuk perniagaan, kaca untuk bar, dan lain-lain)
Jam buka, maklumat hubungan (telefon, e-mel)
Pengangkutan awam bagaimana untuk sampai ke sana
Apa-apa sahaja yang dibenarkan atau bernilai menambah / berkongsi secara terbuka

Kesimpulan:
Menambah perniagaan ke Peta Google adalah proses yang mudah. Apa yang perlu anda lakukan ialah ikut arahan dan tambah butiran. Hanya pastikan untuk membuat akaun Gmail dan Google+ terlebih dahulu dan kemudian pergi ke Google My Business untuk arahan selanjutnya. Ini adalah langkah yang sangat penting untuk mana-mana pemilik perniagaan kerana ia membantu mewujudkan kehadiran dalam talian awal. Data yang anda kemukakan kemudian akan digunakan oleh bakal pelanggan.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram