Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

10 Tips Pemasaran Laman Web dan Blog

10 Tips Pemasaran Laman Web dan Blog


Pemasaran Laman Web dan Blog

Anda baru sahaja melancarkan laman web baru dan sedang menunggu longsoran lalu lintas dan jualan yang pasti ditunggu-tunggu. Apabila melihat statistik prestasi laman web anda menerusi Google Analytics hari demi hari, semangat anda tiba-tiba mula jatuh merundum, melihat perkembangan yang kurang memberangsangkan dalam statistik prestasinya.

Hari-hari kerja keras mempromosi mengenai perniagaan anda, memandu lalu lintas trafik ke laman web anda, menyebarkan jenama produk anda dan akhirnya jualan daripada perniagaan anda yang masih juga kurang memberangsangkan  mungkin akan menyebabkan tahap kecemasan anda semakin meningkat.

Sebelum anda melancarkan perniagaan anda langkah pertama dan dari saat ini ke masa depan anda perlu mempertimbangkan untuk pemasaran (Marketing). Oleh itu, jangan sekali-kali refresh akaun Google analitik anda, dan sebaliknya gunakan panduan yang berguna untuk menanda aras pencapaian perniagaan anda.

1. Mengenalpasti audience sasaran 
Ia adalah dunia yang besar di luar sana dan tiada perkara mustahil untuk perniagaan baru atau blog dan merasa risau dan kurang yakin dan tidak diketahui. Berita baiknya ialah anda hanya memerlukan sebahagian kecil perhatian pembaca blog anda, selain membeli produk anda dan seterusnya untuk mencapai kejayaan yang luar biasa.

3 soalan untuk bertanya kepada diri sendiri apabila menentukan khalayak sasaran anda:

1. Siapa yang anda fikirkan semasa anda memulakan?

2. Siapa yang mempunyai keperluan atau keinginan yang tulen untuk pandangan anda, produk, pos, dll.

3. Siapa yang paling mendapat manfaat daripada produk atau perkhidmatan anda? Siapa yang akan membayar apa yang anda sampaikan?

2. Buat senarai 10 teratas
Saya menggalakkan setiap perniagaan baru atau blog untuk membuat apa yang saya panggil senarai "The Top Ten". Ia adalah senarai jenama atau blog yang anda cipta sendiri. Sama ada kerana mereka adalah pesaing, anda berkongsi ruang dengan mereka, atau mereka berada dalam bidang yang sama. 


3. Jenama sendiri
Bagaimana anda mencipta produk jenama sendiri ke dunia luar melalui dalam talian. Begitulah pelawat anda akan menentukan sama ada mereka menyuka kerja anda, siaran dan produk anda. Pengguna, prospek dan pembaca berpotensi membuat andaian mengenai semua yang mereka lihat dan dengar mengenai jenama produk anda. 

Buat gimik gempak. Siarkan di setiap profil sosial, blog anda dan laman web perniagaan anda. Sentiasa konsisten dan mesej terbaru dengan menyebarkan apa yang anda ada untuk berkongsi cerita.

Memberitahu dan berkongsi perkara yang benar dan sahih, mudah difahami, jujur ​​dan cuba untuk membuktikan sesuatu yang sempurna. Kebanyakan semua pembaca dan pelanggan ingin berinteraksi dengan anda dan juga mesej anda.

Bonus: Ambil penjenamaan produk anda ke peringkat seterusnya dengan mencari peluang. Kongsi pengetahuan yang berkaitan dengan berbagai cerita sebelum menawarkan sesuatu bantuan apabila perlu. Ini akan membantu anda dengan cepat membangunkan reputasi sebagai pakar dalam bidang anda.

4. Killer Foto profil 
Letakkan kaki anda ke depan dengan gambar profil yang hebat. Apabila bertemu orang dalam talian, semua yang mereka perlu lakukan ialah gambar anda. Anda mahu mencari dan boleh dipercayai. Ia tidak jauh berbeza daripada laman web temu janji dalam talian untuk mengikuti gambar yang hebat (gambar ada cermin mata hitam, gambar awak di pesta, dll ...)

5. Media sosial
Sediakan profil sosial. Ini mungkin asas, tetapi sebaik sahaja anda memulakan, anda akan melihat siapa yang sebenarnya terlibat. Memilih gambar profil atau avatar untuk setiap laman sosial yang anda akan menjadi ukuran untuk menyesuaikan setiap dimensi tertentu dan upload pelbagai gambar, imej latar belakang dan bios. Selepas anda mencipta akaun untuk setiap beberapa jam dan mula mengisi halaman Facebook, Twitter timeline dan Pinterest. Jika seseorang mengunjungi seolah-olah ianya kelihatan seperti seseorang berada di rumah. 

6. Menjadi visual menarik
Kami hidup dalam dunia visual, jadi perniagaan dalam talian, blog atau jenama ini tidak pernah menjadi lebih kritikal. Gambar anda perlu menjadi kelas pertama. Sama ada ia adalah pakaian harian atau gambar produk, anda perlu memastikan mereka kelihatan hebat dan mewakili jenama anda.

7. Buat kandungan 
Sememangnya 'kandungan adalah raja' atau dalam bahasa inggeris "Content is King". Mewujudkan kandungan yang mempunyai jenama untuk perniagaan anda adalah mengenai menceritakan kisah tentang anda; jenama anda, produk, post, dan juga pendapat anda sendiri. Kandungan juga mempunyai maksud sesuatu yang lain kepada semua orang. Kandungan untuk perniagaan anda juga boleh dijadikan tweet setiap hari bersama video terus ke iPhone anda. 

8. Ketahui penonton sasaran anda
Sekarang anda telah menetapkan peringkat sekarang untuk keluar dan berkongsi kerja anda dengan dunia (baca: khalayak sasaran). Sama seperti anda memerlukan penonton sasaran & pembaca sehingga anda memerlukan khalayak sasaran dan rakan kongsi untuk usaha pemasaran anda. Masa dan sumber yang dibelanjakan dengan lebih baik jika orang yang sudah sedia ada untuk menyukai blog anda atau berada di dalam produk anda. Mulakan spreadsheet dan isikannya dengan laman web, blogger, rakan dan keluarga yang berpotensi untuk berkongsi perniagaan anda.

9. Digital PR
Web telah mencipta medan bermain bertaraf - tidak seperti kaedah PR yang lebih tradisional. Jangan salahkan saya, hubungan peribadi masih lagi diabaikan, tetapi lebih mudah untuk mewujudkan dan membangun hubungan dengan orang yang tidak dikenali. Menjangkau semua follower dalam senarai anda dari tips # 8.

Petua penting:
  • Sentiasa jadikannya peribadi dan jangan sekali-kali menggunakan e-mel masa atau templat.
  • Berikan mereka pujian yang tulen.
  • Jangan meminta apa-apa pada e-mel yang pertama dan sambung sahaja dan jika boleh menambah nilai kepada hubungan itu.
10. Cuba Membina 
Ia boleh menjadi sangat menakutkan untuk menghadapi profil sosial yang kosong di awal perniagaan anda. Melihat 0 pengikut di Twitter tidak menyeronokkan. Kalau begini gayanya bagaimana anda boleh meletakkan jenama dan produk di hadapan pelanggan sasaran anda.

Tips: Cari senarai sepuluh teratas anda di media sosial dan mulakan dengan mengikuti mereka. Kemudian pergi bersiar-siar berikut dengan pengikut mereka (ini berfungsi dengan baik di Twitter, Pinterest dan Instagram). Bertujuan untuk mengikuti kira-kira 100 orang di setiap platform dan dengan serta-merta anda akan mula melihat daya tarikan apabila orang mula mengikuti anda kembali. 


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram