Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Bertukar dari Blogger Ke WordPress

Cara Bertukar dari Blogger Ke WordPress

Berpindah Dari Blogger Ke Wordpress


Blog kita (inibelogsaya.blogspot.com) dihoskan di Blogger dan sekarang anda ingin berhasrat untuk memindahkan blog dari Blogger ke WordPress (Peribadi) dengan nama domain peribadi seperti blogsaya.com. Apakah cara yang paling mudah untuk bertukar dari Blogger ke WordPress tanpa kehilangan trafik carian Google, kedudukan laman dan pelanggan suapan anda yang sedia ada?

"WordPress menyediakan pilihan satu klik mudah untuk mengimport posting blog dan komen pembaca dari Blogger ke WordPress blog baru tetapi masih ada lagi penghijrahan daripada kandungan yang dipindahkan".


Cara Tukar Blogger Ke WordPress

Misalnya: sebahagian artikel anda di blog blogspot lama boleh menjadi kedudukan yang sangat tinggi dalam enjin carian untuk kata kunci tertentu tetapi apabila anda bergerak artikel ini ke blog WordPress yang baru, anda akan kehilangan trafik carian organik sejak pautan kekal (atau URL) catatan blog anda akan berubah.

Pelawat datang ke blog anda melalui enjin carian, selain dari rujukan daripada laman-laman web lain yang berkaitan dengan laman blog anda. Jika anda berhijrah ke WordPress, Blogger tidak akan mengarahkan pengunjung ini secara automatik ke laman web baru anda.

Apabila anda bertukar dari Blogger ke WordPress, pembaca sedia ada yang melanggan Blogger RSS Feed anda mungkin hilang selama-lamanya jika mereka tidak melanggan secara manual untuk suapan alamat WordPress baru anda.

Alat Pengimport terdapat di dalam WordPress hanya akan memindahkan kandungan dari Blogger ke WordPress tetapi jika ingin memastikan berdepan masalah pelbagai isu yang disenaraikan di atas, ikut tutorial ini langkah demi langkah. Ia mengambil masa kurang dari 5 minit untuk selesai dan anda juga akan dapat untuk memindahkan semua karya anda dalam Google dari alamat blogspot.com lama untuk blog WordPress baru anda.
Bagaimana untuk Pindah Blog anda dari Blogger ke WordPress.

Cara Tukar Blogger Ke WordPress


Sebelum anda memulakan penghijrahan, ia boleh menjadi idea yang baik untuk membuat sandaran (backup blogger templat) blog Blogger anda termasuk template XML, posting blog dan komen supaya berada dalam keadaan selamat.


Mendaftar domain web baru, membeli web hosting dan memasang WordPress pada domain baru anda.Buka WordPress anda Admin Dashboard dan di bawah Tools -> Import, pilih Blogger * Pilihan. Kuasa kepada WordPress mengakses Akaun Blogger anda, pilih blogspot.com blog dan dalam beberapa minit, semua siaran blog Blogger anda dan komen boleh didapati di laman web WordPress yang baru.

Cara Bertukar dari Blogger Ke WordPress

Buka editor tema WordPress bawah appearance-> Editor dan membuka fail functions.php untuk mengedit. Kebanyakan tema WordPress termasuk fail functions.php atau anda boleh memuat naik secara manual ke dalam tema WordPress anda folder melalui cPanel atau FTP. Salinan copy paste coretan kod berikut di dalam fail functions.php anda (pada awal fail) dan klik butang "Update File" untuk menyimpan perubahan anda.

<? php


    
akupakarblogger_blogger_query_vars_filter function ($ Vars) {

      
$ Vars [] = "blogger";

      
back $ Vars;

    
}


    
add_filter ( 'query_vars', 'akupakarblogger_blogger_query_vars_filter');


    
akupakarblogger_blogger_template_redirect function () {

      
$ WP_Query global;

      
$ Blogger = $ wp_query-> query_vars [ 'database'];

      
if (isset ($ database)) {

        
wp_redirect (labnol_get_wordpress_url ($ database), 301);

        
out;

      
}

    
}


    
ADD_ACTION ( 'template_redirect', 'akupakarblogger_blogger_template_redirect');


    
akupakarblogger_get_wordpress_url function ($ database) {

      
if (preg_match ( '@ ^ (: https: ??. //) ([^ /] +) (*) @i', $ database, $ url_parts)) {

        
$ Query = new WP_Query (

          
array ( "META_KEY" => "blogger_permalink", "meta_value" => $ url_parts [2]));

        
if ($ query-> have_posts ()) {

          
$ Query-> the_post ();

          
$ Url = get_permalink ();

        
}

        
wp_reset_postdata ();

      
}

      
return $ url? $ Url: HOME_URL ();

    
}

     
?> 1


Login masuk Dashboard Blogger anda dan memilih Templat. Skroll ke bawah halaman template dan pilih pilihan "Berbalik kepada Templates Classic" untuk beralih dari template Blogger berasaskan XML kepada template klasik.

Copy-paste coretan berikut ke dalam editor template Blogger anda tetapi sebelum anda berbuat demikian, menggantikan semua kejadian akupakarblogger.blogspot.com dengan URL laman web WordPress baru anda. Sebagai contoh, jika laman web WordPress anda terletak di example.com, dengan menggantikan akupakarblogger.blogspot.com dengan example.com dan tampal coretan yang diubah suai dalam editor template Blogger. Kemudian Save.

Kita hampir selesai. Buka mana-mana halaman di blog Blogger lama anda dan ia perlu mengarahkan anda ke laman WordPress yang sepadan. "Kita menggunakan 301 tetap mengarahkan pada sebelah WordPress dan oleh itu semua tidak mengganggu blog anda dalam senarai Google dan PageRank perlu lulus ke laman WordPress baru anda".

Kaedah di atas berfungsi untuk domain Blogger biasa blogspot.com URL dan juga khusus negara seperti blogspot.co.uk, blogspot.com.au atau blogspot.my.

Blogger Import akan bergerak hanya bersama catatan dan ulasan daripada Blogger ke WordPress tetapi tiada imej. Dan harus denda kerana URL imej dalam post WordPress anda yang diimport masih menunjuk ke blogspot.com (di mana imej-imej pada asalnya menjadi tuan rumah) dan oleh itu tiada apa yang akan hilang atau tertinggal.

Tukar RSS Feed dari Blogger ke WordPress 

Apabila anda bergerak dari Blogger ke WordPress, URL suapan RSS anda akan berubah juga. Pergi ke Blogger -> Tetapan -> Lain dan pilih Suapan Catatan Redirect URL di bawah Feed Site. Di sini anda boleh menaip alamat web WordPress baru anda RSS makan di sini dan RSS pelanggan yang sedia ada secara automatik akan beralih kepada RSS baru anda.

Jika anda menggunakan FeedBurner, hanya menggantikan sumber daripada suapan Blogger RSS suapan WordPress baru anda.


Penghijrahan ke WordPress Lengkap - Apa Seterusnya?
Sekarang bahawa laman web WordPress baru anda dan berjalan dengan semua post Blogger lama, berikut adalah beberapa perkara penting yang perlu dilakukan:

Tambah laman WordPress baru anda ke Google Webmaster, mengesahkan pemilikan tapak dan dan juga mengemukakan Sitemap XML menyenaraikan URL di laman web baru anda.
Ikuti tips pengoptimuman WordPress, memasang beberapa yang tiada plug-in dan memberi perhatian khas kepada meningkatkan keselamatan laman WordPress anda.

Ikuti tips blog dan langkah-langkah seterusnya semasa memindahkan blog anda ke tahap yang seterusnya.

Nota: Google telah berhenti menyokong OAuth 1.0 dan oleh Blogger pengimport plugin yang sedia ada di WordPress telah berhenti berfungsi. Pemaju plugin telah menyatakan ketidakupayaan untuk mengemaskini plugin menggunakan Blogger 3 API dan OAuth 2.0 dan dengan itu kita akan menghadapi masalah pada masa itu.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram