Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

7 Tips Penulisan SEO Profesional

7 Rahsia Penulisan SEO Profesional

7 Rahsia Penulisan SEO Profesional

Sekiranya anda sudah mempunyai laman web untuk perniagaan anda, maka adalah penting untuk memastikan kandungan laman web tersebut berada dalam senarai index enjin carian yang telah dioptimumkan (SEO). Kandungan mesra SEO adalah penting kerana ia mempengaruhi kedudukan ranking laman web anda pada enjin carian.

Jika tapak web anda muncul di halaman utama, anda akan mendapat lebih banyak klik, dikongsi, disukai kerana ramai yang berkunjung. Sekiranya tiada sesiapa yang melawati laman web anda, maka artikel-artikel ditulis tidak cukup bagus. Tetapi penulisan kandungan SEO yang dipertingkat bukanlah tugas yang mudah. Terdapat banyak pemikiran serta pandangan ke hadapan yang perlu dimasukkan ke dalam untuk menguatkan  kandungan SEO tersebut. Disini ada beberapa petua untuk membantu anda menulis kandungan yang menarik dan relevan dengan laman web anda, selain menarik perhatian dan akan muncul dalam enjin carian hasil dari pertanyaan pengguna.

Gunakan tajuk utama dan sub tajuk
Menggunakan tajuk dan sub-tajuk melakukan beberapa perkara untuk pengoptimuman SEO. Pertama, ia membuat tulisan anda tidak dapat dibaca dan oleh itu lebih mudah dibaca. Orang lebih cenderung berkongsi perkara yang mudah dibaca. Juga, mempunyai tajuk dan sub-kepala meningkatkan kekuatan kata kunci.

Tambah pautan ke kandungan terdahulu
Pautan ke laman web yang bereputasi tinggi dan berkualiti meningkatkan kesahihan laman web anda sendiri. Semakin baik pautan, semakin tinggi halaman anda akan berpangkat dalam hasil carian. Juga, menggunakan sumber yang boleh dipercayai di dalam teks mewujudkan kepercayaan dengan pembaca anda.

Mengoptimumkan artikel panjang 
Google memberi keutamaan kepada artikel yang lebih panjang, tetapi jika terlalu lama, anda akan kehilangan pembaca. Artikel anda harus sekurang-kurangnya 300 perkataan. Walaupun tidak ada set maksimum, untuk mengekalkan minat pembaca, cuba tuliskan sekitar 700 atau 800 perkataan. Kata kunci harus membentuk 1-2% teks. Oleh itu, dalam artikel 500-perkataan, anda harus memasukkan 5-10 kata kunci.

Pilih kata kunci anda secara bijak
Sebelum anda pernah duduk untuk menulis artikel anda, tentukan kata kunci yang anda ingin masukkan. Anda boleh membayar perkhidmatan pemasaran untuk melakukan ini untuk anda, atau anda boleh memilih kata kunci berdasarkan hasil carian kata kunci yang dirancang. Jika anda belum selesai proses ini, anda harus bermula dengan panduan ini untuk penyelidikan kata kunci. Apabila anda mula menulis, gunakan kata kunci dalam tajuk, tajuk, tag, dan teks utama.

Optimalkan saiz imej 
Imej adalah penting untuk menjadikan kandungan anda menarik dan boleh dikongsi. Orang ramai lebih cenderung untuk membeli dari sebuah syarikat yang laman webnya mempunyai gambar yang menarik dan relevan. Anda boleh mengoptimumkan foto dengan menambahkan kata kunci pada fail imej dan menyediakan tag ALT. Pastikan juga mengoptimumkan saiz foto. Gambar yang terlalu besar akan melambatkan masa beban dan menyakiti SEO. Buat imej sekecil mungkin tanpa menjejaskan keterlihatan atau kualiti.

Jadikan kandungan dikongsi
Oleh itu, anda telah berjaya menulis artikel SEO yang kaya, menarik dan menarik, yang ingin dibaca oleh orang ramai. Langkah seterusnya adalah untuk menjadikannya boleh dikongsi. Laman web seperti ShareThis dan AddThis menjadikannya mudah dengan menambah butang media sosial ke laman web anda supaya orang boleh berkongsi kandungan dengan mudah.

Tulis kandungan berkualiti tinggi
Yang satu ini sepatutnya jelas, tetapi ia tidak selalu digunakan. Cara terbaik untuk membolehkan orang membaca dan melibatkan diri dengan kandungan anda adalah menulis kandungan yang berguna dan menghiburkan. Enjin carian laman ganjaran yang mempunyai kandungan yang berkualiti tinggi dan relevan. Kualiti adalah lebih penting daripada hampir semua faktor lain dalam senarai.

Sebaik sahaja anda mempunyai idea yang kuat untuk bagaimana anda ingin menulis dan memformat kandungan anda, pertimbangkan untuk menggunakan beberapa alat berikut untuk memudahkan dan memperbaiki proses penulisan.


Berikut adalah 7 rahsia penulis SEO profesional:

1. Dapatkan risalah kata kunci  
Sekiranya anda akan menyiarkan kandungan di laman web anda, anda mungkin mengambil masa untuk memastikan Google mengambil perhatian terhadap usaha anda.
Ketahui kata kunci dan frasa yang dicari oleh orang (serta apa yang anda boleh bersaing dalam), dan buat sendiri spreadsheet kata kunci. Jejaki berapa kali anda mengerjakan kata kunci ke dalam kandungan anda, dan gunakan alat yang betul untuk mengesan kedudukan anda untuk kata kunci yang anda sasarkan (SEMrush adalah kegemaran kami). Tidak tahu di mana hendak bermula? Lihat panduan komprehensif kami untuk penyelidikan kata kunci untuk SEO.

2. Letakkan kata kunci supaya berfungsi 
Pada suatu masa dahulu, menjadi penulis kandungan SEO hanya bermaksud membuang kata kunci ke dalam salinan anda - tetapi itu bukan bagaimana permainan dimainkan lagi. Walaupun ia masih merupakan idea yang baik untuk memasukkan kata kunci sasaran anda sepanjang artikel anda, lisan salinan anda dengan kata kunci yang dipaksakan tidak akan benar-benar memindahkan dail banyak (dan sering kali, itu akan menyakiti). Sama seperti halnya dengan strategi SEO , anda perlu taktikal.

Termasuk kata kunci anda dalam tajuk, dalam 300 kata pertama, dan dalam H1 atau H2 yang pertama (walaupun, perlu diperhatikan bahawa tidak perlu untuk memukul kedua - pastikan anda memilikinya di salah satu dari mereka). Selepas itu, anda perlu cuba menggunakan variasi kata kunci anda.

Ingat, orang yang menggunakan enjin carian mencari frasa tertentu itu kerana mereka ingin mengetahui lebih lanjut tentangnya / membelinya, untuk memberi mereka apa yang mereka cari. Anda akan mendapat lebih banyak klik jika anda melakukannya - ini salah satu helah perdagangan untuk penulis artikel SEO profesional.

3. Tuliskan tentang sesuatu yang menarik perhatian 
Sebelum anda membuat apa-apa jenis penulisan SEO, tiada siapa yang tahu perniagaan seperti yang anda lakukan - jadi gunakannya untuk keuntungan anda. Jika tidak, anda sekurang-kurangnya boleh membincangkan berita yang berkaitan dengan perniagaan anda. Lihat senarai kata kunci SEO anda dan lihat apa senarai, pautan atau pos yang mendalam yang anda boleh gunakan kata kunci tersebut. 

4. Buatlah konten lebih panjang
Tentunya, 100 perkataan kandungan lebih baik daripada tiada kandungan baru sama sekali. Tetapi berapa banyak nilai yang dapat anda sediakan dalam Tweet? Enjin carian cenderung memberikan keutamaan kepada blog dan artikel lebih panjang. Cuba membuat target sekurang-kurangnya 600 perkataan, tetapi jika anda boleh sampai ke 1,000 atau lebih, itu lebih baik lagi. Terdapat banyak penyelidikan yang menunjukkan bahawa enjin carian cenderung dan menyukai kepada artikel panjang dan "mendalam" sekurang-kurangnya 2,000 perkataan - banyak kali kita melihat karya dari blog tip top, dan banyak pos blog yang paling popular sekurang-kurangnya 1,500 perkataan.

5. Menyemak analitik 
Penulisan SEO bukan api-dan-lupa - anda tidak seharusnya hanya menghantar kandungan anda dan berjalan kaki. Sebenarnya, anda harus selalu mengawasi kandungan anda menggunakan Google Analytics. Menurut data yang dikumpul oleh orang-orang di SEMrush, masa di lokasi, kadar lantunan, dan halaman setiap sesi adalah semua penting (jika tidak lebih penting) daripada ketumpatan kata kunci.  Jika mempunyai kadar bouncing yang tinggi, itu bermakna pelawat ke laman web anda tidak tinggal lama, mungkin kerana halaman anda tidak menyediakan mereka dengan maklumat yang mereka cari. Sekiranya kadar bouncing tinggi, ada kemungkinan yang baik halaman anda tidak dioptimumkan untuk kata kunci yang sesuai.

Anda harus diberi amaran bahawa terdapat banyak hal yang tidak berkaitan dengan kandungan yang dapat menyebabkan laju bouncing anda meroket. Pop timbul yang agresif, waktu muat yang lambat, iklan atau imej yang menjengkelkan, dan elemen reka bentuk hodoh lain yang dapat mendorong pengunjung pergi. Menulis kandungan berasaskan SEO yang baik bukan hanya tentang kata-kata di skrin anda - ia juga tentang bagaimana pengunjung anda melihatnya. Sekiranya mereka dikaburkan oleh reka bentuk yang tidak baik, tiada siapa yang akan bertahan untuk membacanya.

6. Edit kerja anda
Satu-satunya perbezaan antara penulis artikel profesional SEO dan orang biasa adalah mata untuk penyuntingan diri. Program-program seperti OpenOffice, Google Docs dan Microsoft Word memudahkannya - gelembung merah dan hijau memberikan sebahagian besarnya. Mempunyai mata untuk pemformatan estetika yang menyenangkan juga penting. Menjauhkan diri dari paragraf dan kalimat yang panjang yang berlanjutan. Walaupun mereka bukan seorang penulis SEO (atau editor), set kedua mata dapat menangkap banyak kesilapan yang mudah.

7. Menjadi agensi PR dalam talian sendiri 
Sebaik sahaja anda telah menulis dan menyiarkan kandungan segar, kerja itu hanya separuh lengkap. Langkah akhir dari semua penulisan kandungan web bertindak sebagai agensi PR dalam talian anda - pautan ke kandungan itu di seluruh tempat. Komen pada blog dan tautkan kembali ke laman web anda. 


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram