Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menggunakan Kod QR WhatsApp untuk Menambah Kenalan

Bagaimana Menambah Kenalan/Rakan Menggunakan Kod QR Whatsapp

Cara Menggunakan Kod QR WhatsApp untuk Menambah Kenalan

Kod QR adalah kod bar 2D yang menyimpan maklumat, serupa dengan kod bar biasa. Sebenarnya, ia adalah bentuk kod bar yang lebih maju. Tetapi tidak seperti kod bar, kod QR tidak memerlukan pengimbas mudah alih untuk diimbas kerana semua yang diperlukan adalah telefon kamera (telefon pintar) untuk mengimbasnya. Sila semak di Whatsapp FAQ.


Kini WhatsApp menyediakan kod QR yang unik untuk setiap pengguna. Dengan cara ini, setiap pengguna dapat membaginya dengan orang lain sehingga mereka dapat mengimbasnya dan dengan cara ini menambahkannya secara automatik dan seketika ke kenalan aplikasi. Dengan cara ini, anda boleh mula berkomunikasi dengan pengguna tersebut menggunakan sembang teks, panggilan suara atau panggilan video.

Cara Menggunakan Kod QR WhatsApp untuk Menambah Kenalan


Cara baru untuk menambahkan kenalan di WhatsApp menggunakan kod QR kini tersedia dari aplikasi rasmi untuk iPhone dan Android dan dalam tutorial ini kami menunjukkan kepada anda langkah demi langkah cara menggunakannya:


Cara menambahkan kenalan WhatsApp menggunakan kod QR (iPhone atau Android)


1. Kemas kini aplikasi WhatsApp anda ke versi terbaru, baik pada Android dan iPhone ..


2. Sekarang akses dan pergi ke konfigurasi:


- Pada iPhone: Klik pada tab Tetapan di sudut kanan bawah skrin.


- Pada Android: Klik pada ikon dengan tiga titik menegak dan dalam menu pilih pilihan: Tetapan


3. Semasa anda berada di layar konfigurasi, anda akan melihat ikon dalam bentuk QR Code yang dipaparkan di sebelah kanan nama pengguna anda ..


4. Setelah mengkliknya, anda akan mengakses bahagian WhatsApp QR Code dari mana anda dapat mencari kod QR anda dan juga alat pengimbasan.


5. Di bahagian tengah, QR Code dari akaun anda akan muncul, yang dapat diimbas oleh pengguna lain secara langsung dari layar telefon anda atau dikongsi dengan pengguna lain menggunakan opsi saham.


6. Sebaliknya, anda boleh mengimbas kod QR Whastapp pengguna lain dengan mengklik butang biru pada skrin yang sama: Imbas. Ini memberi anda akses ke kamera pemindaian WhatsApp dari mana anda dapat mengimbas kod lain atau bahkan memilih foto atau gambar dengan kod yang mungkin dihantar oleh pengguna lain kepada anda.


Gunakan kamera WhatsApp untuk menambahkan kenalan melalui kod QR

Cara Menggunakan Kod QR WhatsApp untuk Menambah Kenalan

1. Buka aplikasi Whatsapp


2. Sekarang klik pada tab dengan ikon kamera.


3. Dengan kamera ini mengimbas kod QR pengguna WhatsApp yang lain


4. Data pengguna akan dikenali secara automatik dan ditambahkan ke senarai kenalan Whatspp anda.


Tambahkan kenalan melalui kod QR dari skrin Sembang Baru.


1. Akses aplikasi Whatsapp


2. Pergi ke bahagian Sembang


3. Di sini anda perlu mengklik ikon sekali lagi Sembang.


4. Ini akan membuka tetingkap di mana anda harus memilih pilihan: Kenalan Baru.


5. Pada layar berikutnya anda harus skrol ke bawah hingga pilihan yang harus anda pilih ditampilkan: Tambahkan melalui kod QR.


6. Semasa kamera ditunjukkan, anda kini dapat mengimbas kod QR pengguna WhatsApp yang ingin anda tambahkan.


πŸ‘πŸ˜ŽSelamat membaca dan semoga dapat membantu...πŸ’“

Comments

  1. Sebenarnya memudahkan, tapi Sis tak suka, sebab automatik save dalam phone.. Kalau tak di kenali macam seller, tak perlulah naks ave heheheheh

    ReplyDelete

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram