Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

4 Cara Pembaikan Untuk Mikrofon Tak Berfungsi Pada Laptop

 4 Cara Pembaikan untuk Mikrofon Tidak Berfungsi Pada Komputer Riba

4 Cara Pembaikan Untuk Mikrofon Tak Berfungsi Pada Laptop


Berikut adalah 4 pembaikan yang telah membantu pengguna lain menyelesaikan mikrofon yang tidak berfungsi pada komputer riba dalam masalah Windows 10, 8.1 dan 7. Mari kita lihat beberapa senarai masalah di bawah untuk diselesaikan. Semak juga di Microsoft Support.

πŸ‘‰Benarkan akses ke mikrofon

πŸ‘‰Kemas kini pemacu audio anda

πŸ‘‰Laraskan tetapan audio anda

πŸ‘‰Selesaikan masalah perkakasan


Betulkan 1: Benarkan akses ke mikrofon

Sekiranya mikrofon anda tidak berfungsi pada komputer riba, perkara pertama yang ingin diperiksa adalah sama ada anda membenarkan aplikasi yang anda gunakan menggunakan mikrofon untuk mengakses mikrofon. Semak juga di Sini. Baca juga di Microsoft Community.


Inilah caranya:


1) Pada papan kekunci anda, tekan kekunci logo Windows dan klik mikrofon, kemudian klik pada tetapan privasi Mikrofon.

4 Cara Pembaikan Untuk Mikrofon Tak Berfungsi Pada Laptop

2) Di bawah Benarkan aplikasi mengakses bahagian mikrofon anda, pastikan togol dihidupkan sehingga anda boleh membenarkan aplikasi mengakses mikrofon anda.

4 Cara Pembaikan Untuk Mikrofon Tak Berfungsi Pada Laptop

3) Skrol ke bawah Pilih aplikasi mana yang dapat mengakses bahagian mikrofon anda dan pastikan pengalih untuk aplikasi yang sedang dimainkan mikrofon dihidupkan.

4 Cara Pembaikan Untuk Mikrofon Tak Berfungsi Pada Laptop

4) Periksa mikrofon dan lihat apakah masalah mikrofon yang tidak berfungsi pada komputer riba telah diselesaikan. Sekiranya ya, maka hebat! Tetapi jika mikrofon masih tidak berfungsi, anda harus mencuba Betulkan 2 di bawah.


Betulkan 2: Kemas kini pemacu audio anda

Salah satu penyebab masalah yang paling biasa adalah pemacu audio yang ketinggalan zaman atau rosak. Oleh itu, anda harus sentiasa memastikan pemacu audio terkini sentiasa terkini. Sekiranya anda tidak mempunyai masa, kesabaran atau kemahiran untuk mengemas kini pemandu secara manual, anda boleh melakukannya secara automatik dengan Driver Easy.


Driver Easy secara automatik akan mengenali sistem anda dan mencari pemacu yang betul untuknya. Anda tidak perlu mengetahui dengan tepat sistem komputer yang anda jalankan, anda kemungkinan diganggu oleh Software/ Driver yang salah yang anda telah muat turun, dan anda tidak perlu risau membuat kesilapan semasa memasangnya. Driver Easy akan mengendalikan kesemuanya.


Anda boleh mengemas kini pemacu anda secara automatik dengan versi Mudah atau versi Pro Easy. Tetapi dengan versi Pro hanya memerlukan 2 langkah (dan anda mendapat sokongan penuh dan jaminan wang dikembalikan 30 hari):


1. Muat turun dan pasang Pemacu Mudah.

2. Jalankan Pemacu Mudah dan klik butang Imbas Sekarang. Driver Easy kemudian akan mengimbas komputer anda dan mengesan sebarang masalah.

4 Cara Pembaikan Untuk Mikrofon Tak Berfungsi Pada Laptop

3. Klik Kemas kini Semua untuk memuat turun dan memasang versi betul semua pemacu yang hilang atau ketinggalan zaman secara automatik pada sistem anda (ini memerlukan versi Pro - anda akan diminta untuk menaik taraf apabila anda mengklik Kemas kini Semua).

4 Cara Pembaikan Untuk Mikrofon Tak Berfungsi Pada Laptop


Anda juga boleh mengklik Kemas kini untuk melakukannya secara percuma jika anda mahu, tetapi ini sebahagiannya manual.


4. Mulakan semula komputer riba anda dan periksa apakah masalah mikrofon tidak berfungsi telah diselesaikan. Sekiranya masalah berlanjutan, jangan risau. Berikut adalah dua lagi penyelesaian untuk anda cuba.


Betulkan 3: Laraskan tetapan audio anda

Sebaik-baiknya Windows dapat mengesan mikrofon anda secara automatik dan menetapkannya sebagai peranti dan main semula default setiap kali ia dipasang. Tetapi itu tidak selalu berlaku dan kadang-kadang kita harus menetapkan peranti default secara manual dan menetapkan tahap suaranya.


Untuk melakukannya:


1. Klik kanan pada ikon suara di kanan bawah skrin komputer anda, kemudian klik Bunyi.

4 Cara Pembaikan Untuk Mikrofon Tak Berfungsi Pada Laptop

2. Klik tab Rakaman, kemudian klik pada peranti mikrofon anda dan klik Tetapkan Lalai.

4 Cara Pembaikan Untuk Mikrofon Tak Berfungsi Pada Laptop

😎Nota: Sekiranya peranti mikrofon anda tidak muncul dalam senarai peranti, klik kanan pada tempat kosong dan tandakan serta tunjukkan Peranti Dinyahdayakan. Kemudian klik kanan pada peranti mikrofon setelah muncul dan klik Aktifkan sebelum anda melakukan langkah 2).


3. Klik pada peranti mikrofon anda sekali lagi dan klik Properties.

4 Cara Pembaikan Untuk Mikrofon Tak Berfungsi Pada Laptop

4. Klik tab Levels, kemudian seret slaid Mikrofon hingga ke bahagian atas dan klik OK.

4 Cara Pembaikan Untuk Mikrofon Tak Berfungsi Pada Laptop

5. Klik OK untuk menerapkan perubahan pada tetingkap.

Sekarang dengan mikrofon ditetapkan sebagai peranti Default dan kelantangannya meningkat, uji mikrofon anda dan lihat apakah masalah mikrofon yang tidak berfungsi pada komputer riba telah diperbaiki. Sekiranya masih tidak berfungsi dengan betul, beralih ke Betulkan 4 di bawah.


Betulkan 4: Selesaikan masalah perkakasan

Sekiranya tiada penyelesaian yang sesuai untuk anda, inilah masanya untuk memeriksa kemungkinan masalah perkakasan.


Anda boleh mengikuti langkah-langkah di bawah ini untuk menyelesaikan masalah:


Sambungkan peranti mikrofon anda ke port lain di komputer riba anda. Sekiranya mikrofon berfungsi di port lain, ini menunjukkan bahawa masalah ini mungkin disebabkan oleh port yang rosak, jika mikrofon anda masih tidak berfungsi, teruskan ke 2), di bawah.

Sambungkan peranti mikrofon anda ke komputer lain. Sekiranya mikrofon anda berfungsi di PC lain, anda harus menghubungi vendor komputer riba anda untuk mendapatkan nasihat; jika mikrofon anda masih tidak berfungsi di PC lain, anda harus menghubungi vendor peranti mikrofon anda untuk mendapatkan sokongan.


😎😎😎Selamat membaca dan semoga bermanfaat...

Comments

  1. Oooo begitu rupanya nak settle... dulu pernah jadi gini, tapi malas nak amik port, lagipun dah rosak dah laptop tu.. lepas ni tau laa nak buat apa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cubalah try and error Sis... Insha allah menjadi kot...

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram