Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

MyFreeView Siaran TV Digital di Seluruh Malaysia

TV Digital MyFreeView di Malaysia

MyFreeView Siaran TV Digital di Seluruh Malaysia

Tahukah Anda?
Kerajaan sedang dalam proses memindahkan sistem penyiaran analog yang sedia ada kepada siaran digital. Untuk menikmati siaran digital, anda memerlukan dekoder DVB-T2 atau TV digital (IDTV) yang dilengkapi dengan penala digital (digital tuner). Sila semak di laman web: MyFreeView


Kelebihan Siaran Digital myFreeview


Imej lebih jelas dengan resolusi lebih tinggi


Audio yang berkualiti tinggi


Penambahan perkhidmatan dan saluran TV


Tanpa bayaran bulanan


Cara mengakses Siaran Digital myFreeview


Cara 1: Dekoder


-Set TV biasa


-Dekoder DVB-T2


-Aerial UHF

Sambungkan dekoder DVB-T2 ke TV menggunakan kabel AV/HDMI dan aerial UHF pada terminal aerial TV anda.

Cara 2: IDTV

-IDTV


-Aerial UHF

Sambungkan aerial UHF pada terminal aerial IDTV anda

Set TV lama memerlukan dekoder DVB-T2 untuk menonton Siaran Digital myFreeview sekiranya.


Senarai saluran Digital yang ditawarkan adalah seperti berikut:

1. TV1
2. TV2

3. TV3
4. RTM HD SPORT

5. NTV7
6. 8TV

7. TV9
8. BES

9. OKEY
10. BNC (Bernama News)

11. Al-Hijrah

Aerial Luaran
Pilihan terbaik kerana boleh menerima isyarat dengan stabil sekiranya dihala tepat ke arah pemancar berhampiran. Penggunaan alat “booster” tidak disarankan kerana boleh menggangu penerimaan Siaran Digital myFreeview.


Aerial dalaman boleh menerima isyarat daripada pemancar terdekat, bagaimanapun sukar menerima siaran sekiranya terdapat halangan fizikal seperti gunung, bukit, hutan dan bangunan tinggi.


Sebab sebenarnya ramai yang tak tahu, dalam kalangan yang dapat bayaran bantuan sara hidup bsh layak juga untuk menerima satu lagi hadiah melalui mytv percuma semakan 2019.


Kepada yang masih lagi menggunakan siaran analog, ok... inilah masa untuk anda bertukar kepada siaran digital.


Sangat sesuai dengan perkembangan teknologi hari ini dan hasrat kerajaan yang mahu meletakkan negara ke arah siaran digital sepenuhnya di seluruh negara. Dengan siaran digital, banyak kelebihan yang anda boleh terima.


Antaranya ialah, siaran TV lebih jelas dan berkualiti, tawaran channel yang lebih banyak untuk anda tonton secara PERCUMA dan FREE dan banyak lagi kelebihan untuk anda melalui signal yang dipancarkan Ultra High Frequency (UHF) menerusi pemancar yang diletakkan di tempat tempat di seluruh Malaysia.



Baca juga artikel TV Digital: Sirius TV


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram