Google My Business
Mengenai Perniagaan Saya di Google
Google My Business adalah alat percuma dan mudah digunakan untuk perniagaan dan organisasi untuk menguruskan kehadiran dalam talian mereka di seluruh Google, termasuk carian dan peta. Jika anda mengesahkan dan mengedit secara terperinci maklumat dan lokasi perniagaan anda, anda boleh membantu pelanggan mencari perniagaan anda dan beritahu tentang diri anda. πDaftarlah sekarang
Faedah Perniagaan Saya di Google (Menguruskan maklumat anda)
Mengurus maklumat yang dicari oleh pengguna Google apabila mereka mencari perniagaan anda, atau produk dan perkhidmatan yang anda tawarkan. Perniagaan yang mengesahkan maklumat mereka dengan Google My Business adalah dua kali lebih mungkin untuk dipertimbangkan oleh pengguna. Apabila orang mencari perniagaan anda di Google Maps dan Carian, pastikan mereka mempunyai akses kepada maklumat seperti lalu lintas, laman web dan alamat lokasi ke tapak perniagaan anda.
Berinteraksi dengan pelanggan
Baca dan balas ulasan daripada pelanggan anda, dan siarkan foto yang menunjukkan apa yang anda lakukan. Perniagaan yang menambahkan foto ke Profil Perniagaan mereka menerima 42% lebih banyak permintaan untuk arah di Peta Google, dan 35% lebih banyak klik melalui laman web mereka daripada perniagaan anda.
Memahami dan mengembangkan kehadiran anda
Cari maklumat mengenai bagaimana pelanggan mencari perniagaan anda, dan di mana pelanggan tersebut datang. Anda juga boleh mencari maklumat seperti berapa banyak orang yang menamakan perniagaan anda terus dari nombor telefon yang dipaparkan pada hasil carian setempat dalam Carian dan Peta.
Apabila anda sudah bersedia, anda boleh membuat dan menjejaki prestasi kempen Pintar (digital) untuk menyebarkan berita mengenai kewujudan anda. Anda masih baru mengetahui mengenai (Google My Business) Perniagaan Saya di Google? Dalam panduan ini, juga ada tip untuk membimbing anda melalui langkah asas untuk bermula di Google My Business.
Apakah itu Perniagaan Saya di Google (Google My Business)?
Google My Business adalah alat percuma yang membolehkan anda menguruskan bagaimana perniagaan setempat anda muncul di seluruh produk Google, seperti Peta dan Carian. Jika anda menjalankan perniagaan yang melayani pelanggan di lokasi tertentu, atau anda melayani pelanggan di kawasan servis yang ditetapkan, Google My Business dapat membantu orang menemukan Anda. Perniagaan yang disahkan di Google adalah dua kali lebih mungkin untuk dipertimbangkan oleh pengguna.
Bayangkan diri anda dalam kasut pelanggan berpotensi. Pelanggan ini adalah tiga blok dari kedai anda dan mencari apa yang anda lakukan dengan sebaik mungkin di kawasan kejiranan-mungkin mereka telah melihat tanda atau mendengar tentang perniagaan anda daripada rakan. Jika mereka mencari perkhidmatan anda di Google, apa yang akan mereka temukan? Mengekalkan kehadiran perniagaan anda di Google My Business boleh membantu pelanggan menemui produk dan perkhidmatan yang anda berikan, menghubungi anda, dan mencari lokasi anda. Semuanya adalah percuma.
Kursus pemasaran dalam talian
Terdapat beberapa cara untuk mengurus cara perniagaan anda muncul dalam talian:
Pengoptimuman enjin carian, atau SEO, merujuk kepada bagaimana hasil muncul apabila seseorang menggunakan enjin carian seperti Google. Kami memanggil hasil carian organik ini. Anda tidak boleh membayar untuk menukar bagaimana dan di mana hasil carian organik muncul: mereka ditentukan oleh beberapa faktor, seperti bagaimana ia berkaitan dengan carian asal. Ketahui cara untuk meningkatkan SEO anda.
Pemasaran enjin carian, atau SEM, merujuk kepada iklan yang anda beli untuk muncul berhampiran hasil carian-itu yang dapat anda lakukan dengan program pengiklanan online Google, Iklan Google. Apabila anda sudah bersedia untuk mengiklankan perniagaan anda, kami mencadangkan anda memulakan dengan kempen pintar yang mudah digunakan dalam Iklan Google.
Perniagaan Saya di Google membantu anda mengekalkan hasil tempatan, yang muncul dalam beberapa cara dalam Peta dan Carian. Keputusan ini disesuaikan dengan kawasan geografi tertentu dan membantu pengguna mencari perniagaan berdekatan. Ketahui bagaimana Google menjaringkan hasil tempatan.
Untuk hasil: SEO, SEM, dan pengurusan hasil tempatan adalah semua cara untuk meningkatkan kehadiran dalam talian anda. Kini, mari kita melihat lebih dekat hasil tempatan dan apa yang boleh anda lakukan dengan Google My Business.
Apa yang boleh anda lakukan dengan Google My Business
Anda boleh memikirkan faedah Perniagaan Saya di Google dalam tiga kategori.
Mengekalkan maklumat yang tepat tentang perniagaan anda dalam talian.
Beritahu Google jam, tapak web, nombor telefon dan lokasi anda (alamat jalan, kawasan servis, atau penanda tempat, bergantung pada perniagaan anda).
Gunakan apl mudah alih untuk terus dikemaskini dengan kehadiran dalam talian anda di mana sahaja anda berada.
Berinteraksi dengan pelanggan
Catat foto perniagaan anda dan produk dan perkhidmatannya.
Kumpulkan dan balas ulasan daripada pelanggan.
Menarik pelanggan baru.
Tingkatkan bagaimana perniagaan anda muncul dalam talian supaya pelanggan baru dapat mencari anda.
Point pelanggan ke tapak web anda
Apabila anda bersedia, pertimbangkan untuk menggunakan iklan berasaskan lokasi dengan kempen Pintar dalam Iklan Google untuk mencapai prospek yang lebih besar.
πDaftarlah sekarang
Comments
Post a Comment
Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.
Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.
Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).
Terima Kasih.
The Blogler (Aku Pakar Blogger).