Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Daftar Perniagaan di Google My Business

Google My BusinessDaftar Perniagaan di Google My Business

Mengenai Perniagaan Saya di Google
Google My Business adalah alat percuma dan mudah digunakan untuk perniagaan dan organisasi untuk menguruskan kehadiran dalam talian mereka di seluruh Google, termasuk carian dan peta. Jika anda mengesahkan dan mengedit secara terperinci maklumat dan lokasi perniagaan anda, anda boleh membantu pelanggan mencari perniagaan anda dan beritahu tentang diri anda. πŸ‘‰Daftarlah sekarang
Daftar Perniagaan di Google My Business


Faedah Perniagaan Saya di Google
  (Menguruskan maklumat anda)
Mengurus maklumat yang dicari oleh pengguna Google apabila mereka mencari perniagaan anda, atau produk dan perkhidmatan yang anda tawarkan. Perniagaan yang mengesahkan maklumat mereka dengan Google My Business adalah dua kali lebih mungkin untuk dipertimbangkan oleh pengguna. Apabila orang mencari perniagaan anda di Google Maps dan Carian, pastikan mereka mempunyai akses kepada maklumat seperti lalu lintas, laman web dan alamat lokasi ke tapak perniagaan anda.

Daftar Perniagaan di Google My Business
Berinteraksi dengan pelanggan
Baca dan balas ulasan daripada pelanggan anda, dan siarkan foto yang menunjukkan apa yang anda lakukan. Perniagaan yang menambahkan foto ke Profil Perniagaan mereka menerima 42% lebih banyak permintaan untuk arah di Peta Google, dan 35% lebih banyak klik melalui laman web mereka daripada perniagaan anda.


Daftar Perniagaan di Google My Business

Memahami dan mengembangkan kehadiran anda
Cari maklumat mengenai bagaimana pelanggan mencari perniagaan anda, dan di mana pelanggan tersebut datang. Anda juga boleh mencari maklumat seperti berapa banyak orang yang menamakan perniagaan anda terus dari nombor telefon yang dipaparkan pada hasil carian setempat dalam Carian dan Peta.

Daftar Perniagaan di Google My Business
Apabila anda sudah bersedia, anda boleh membuat dan menjejaki prestasi kempen Pintar (digital) untuk menyebarkan berita mengenai kewujudan anda. Anda masih baru mengetahui mengenai (Google My Business) Perniagaan Saya di Google? Dalam panduan ini, juga ada tip untuk membimbing anda melalui langkah asas untuk bermula di Google My Business.

Apakah itu Perniagaan Saya di Google (Google My Business)?
Google My Business adalah alat percuma yang membolehkan anda menguruskan bagaimana perniagaan setempat anda muncul di seluruh produk Google, seperti Peta dan Carian. Jika anda menjalankan perniagaan yang melayani pelanggan di lokasi tertentu, atau anda melayani pelanggan di kawasan servis yang ditetapkan, Google My Business dapat membantu orang menemukan Anda. Perniagaan yang disahkan di Google adalah dua kali lebih mungkin untuk dipertimbangkan oleh pengguna.

Bayangkan diri anda dalam kasut pelanggan berpotensi. Pelanggan ini adalah tiga blok dari kedai anda dan mencari apa yang anda lakukan dengan sebaik mungkin di kawasan kejiranan-mungkin mereka telah melihat tanda atau mendengar tentang perniagaan anda daripada rakan. Jika mereka mencari perkhidmatan anda di Google, apa yang akan mereka temukan?
Mengekalkan kehadiran perniagaan anda di Google My Business boleh membantu pelanggan menemui produk dan perkhidmatan yang anda berikan, menghubungi anda, dan mencari lokasi anda. Semuanya adalah percuma.


Kursus pemasaran dalam talian
Terdapat beberapa cara untuk mengurus cara perniagaan anda muncul dalam talian:
Pengoptimuman enjin carian, atau SEO, merujuk kepada bagaimana hasil muncul apabila seseorang menggunakan enjin carian seperti Google. Kami memanggil hasil carian organik ini. Anda tidak boleh membayar untuk menukar bagaimana dan di mana hasil carian organik muncul: mereka ditentukan oleh beberapa faktor, seperti bagaimana ia berkaitan dengan carian asal. Ketahui cara untuk meningkatkan SEO anda.


Pemasaran enjin carian, atau SEM, merujuk kepada iklan yang anda beli untuk muncul berhampiran hasil carian-itu yang dapat anda lakukan dengan program pengiklanan online Google, Iklan Google. Apabila anda sudah bersedia untuk mengiklankan perniagaan anda, kami mencadangkan anda memulakan dengan kempen pintar yang mudah digunakan dalam Iklan Google.

Perniagaan Saya di Google membantu anda mengekalkan hasil tempatan, yang muncul dalam beberapa cara dalam Peta dan Carian. Keputusan ini disesuaikan dengan kawasan geografi tertentu dan membantu pengguna mencari perniagaan berdekatan. Ketahui bagaimana Google menjaringkan hasil tempatan.


Untuk hasi
l: SEO, SEM, dan pengurusan hasil tempatan adalah semua cara untuk meningkatkan kehadiran dalam talian anda. Kini, mari kita melihat lebih dekat hasil tempatan dan apa yang boleh anda lakukan dengan Google My Business.

Apa yang boleh anda lakukan dengan Google My Business

Anda boleh memikirkan faedah Perniagaan Saya di Google dalam tiga kategori.
Mengekalkan maklumat yang tepat tentang perniagaan anda dalam talian.
Beritahu Google jam, tapak web, nombor telefon dan lokasi anda (alamat jalan, kawasan servis, atau penanda tempat, bergantung pada perniagaan anda).
Gunakan apl mudah alih untuk terus dikemaskini dengan kehadiran dalam talian anda di mana sahaja anda berada.


Berinteraksi dengan pelanggan
Catat foto perniagaan anda dan produk dan perkhidmatannya.
Kumpulkan dan balas ulasan daripada pelanggan.
Menarik pelanggan baru.
Tingkatkan bagaimana perniagaan anda muncul dalam talian supaya pelanggan baru dapat mencari anda.

Point pelanggan ke tapak web anda

Apabila anda bersedia, pertimbangkan untuk menggunakan iklan berasaskan lokasi dengan kempen Pintar dalam Iklan Google untuk mencapai prospek yang lebih besar.
πŸ‘‰Daftarlah sekarang

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram