Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Google Pixel 4 dengan Ciri Face Unlock Technology

Google Pixel 4 dan Pixel 4 XL


Google Pixel 4XL dengan Ciri Face Unlock Tecnology


Google memberitahu mengenai perkara yang terbaru mengenai Pixel 4 ketika menjelang pelancarannya pada oktober 2019 yang lalu. Dalam Video Youtube dan catatan Blog Google, syarikat itu mendedahkan bahawa telefon itu akan menampilkan teknologi face unlock dan bukannya sensor cap jari. Google juga mendedahkan bahawa Pixel 4 akan mempunyai ciri yang dipanggil "Motion Sense," yang mengesahkan bahawa ia akan mempunyai cip Projek Soli yang menggunakan radar untuk mengesan gerak isyarat tangan berhampiran skrin telefon.

Memandangkan Google hanya membuat penambahbaikan di bahagian belakang telefon, tidak ada sebarang laporan yang disahkan mengenai apa yang kelihatan seperti bahagian depan Pixel 4 dan Pixel 4 XL. Walau bagaimanapun, mengikut maklumat yang bocor awal dari OnLeaks dan maklumat yang dikongsi daripada Terapi Unbox yang menunjukkan bahawa Pixel 4 dan Pixel 4 XL akan ada perubahan baru.

Dengan menambah face unlock technology meletakkan Pixel 4 setanding dengan iPhone moden cara untuk membuka kuncinya, dan (sekurang-kurangnya dalam teori) lebih mudah daripada sensor cap jari di skrin. Ia juga satu lagi contoh cara Google untuk meningkatkan pembangunan dan kepentingan mereka seiring dengan peredaran masa dan kemajuan teknologi lain: jika Pixel dibuka tidak sepantas dan selamat seperti iPhone, itu akan menjadi masalah besar. Kebanyakan percubaan face unlocked dibuka pada telefon Android hanya menggunakan kamera selfie dan tidak selamat dan tidak tepat (walaupun, baru-baru ini, telah mencuba cara yang lebih maju).

Google tidak dapat membantu tetapi dengan mengambil contoh di iPhone semasa ia boleh: sekarang, Face ID tidak berfungsi kecuali telefon sebelah kanan. Tetapi Apple sudah mengatasi had ini pada iPad Pro dan mungkin menawarkan fleksibiliti yang sama dengan barisan iPhone 2019. 

Google juga mengesahkan bahawa Pixel 4 akan menggunakan ciri buka kunci wajah untuk pembayaran: "buka kunci muka berfungsi dalam hampir mana-mana orientasi - walaupun anda memegangnya terbalik - dan anda boleh menggunakannya untuk pembayaran yang selamat dan pengesahan aplikasi juga." dengan iPhone, Google mengatakan bahawa data biometrik akan disimpan secara tempatan dalam cip yang selamat dan tidak pernah dikongsi dengan perkhidmatan Google yang lain.


Pixel 4 ada dalam proses pembangunan pada pandangan awal beberapa teknologi baru yang datang ke Pixel generasi akan datang. Teknologi ini membolehkan dua ciri baru - Motion Sense dan Face Unlocked Technology - membantu anda untuk menyelesaikan sesuatu tanpa perlu menyentuhnya.

Desas-desus sebelum ini telah menunjukkan bukti yang berkaitan dengan Projek Soli, yang menggunakan radar untuk mengesan pergerakan tangan atau jari kecil di atas peranti. Sebagai contoh, Google telah menggunakan jari ibu dan jari telunjuk bersama untuk mensimulasikan pemutar dail pada smartwatch. Sesetengah kod yang terdapat dalam versi Android yang seterusnya mencadangkan ia boleh digunakan untuk kawalan media sekurang-kurangnya.

Dalam post update blog Google mengatakan:
"Pixel 4 akan menjadi peranti pertama dengan Soli, yang menggerakkan ciri Motion Sense baru untuk membolehkan anda melangkau lagu, menunda penggera, dan panggilan telefon senyap, hanya dengan melambai tangan anda. Keupayaan ini hanya permulaan, dan seperti Pixels 4XL menjadi lebih baik dari masa ke semasa, motion Sense akan menjadi berkembang".

Pos Google mengutip kes penggunaan yang mungkin di mana cip Soli dapat mengesan tangan anda mencapai telefon, yang secara automatik akan menghidupkan "sensor membuka kunci muka." Jika semuanya berfungsi, telefon akan membuka kunci secara automatik dan bersedia pada masa anda 'melihatnya.

Sebelum ini mereka telah mendedahkan foto kamera Pixel 4, tidak ada ciri kunci muka atau cip Soli. Petunjuk pertama yang menunjukkan bahawa tidak ada sensor cap jari di belakangnya. Petunjuk kedua adalah kebocoran maklumat yang menembusi telefon tanpa mempunyai kedudukan di bahagian atas skrin, sebaliknya memelihara bezel yang sangat besar dengan pelbagai kamera dan sensor. Lubang-lubang di bezel yang kita lihat menunjukkan jurang yang cukup bahawa ia adalah pasti bahawa Pixel 4 akan membuka kunci dan Projek Solinya.

Mengumumkan Google Pixel 4 dengan Ciri teknologi Face Unlock untuk Pixel 4 hanya sedikit lebih seminggu lebih awal dari pengumuman Nota 10 Samsung (pada 7 Ogos) yang bijak, kerana Nota 10 mungkin akan mempunyai sensor cap jari di skrin. Sama ada pelanggan Potential 10 mungkin berpegang pada pembelian untuk melihat lebih banyak daripada Pixel adalah soalan terbuka, tetapi Samsung akan menjadi sangat gembira bahawa ia juga bernilai.

Jika Google benar-benar semakin serius membuat Pixel sebagai perniagaan yang sebenar, ia perlu bersedia untuk menarik beberapa bahagian pasaran dari rakan Androidnya. 

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram