Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Menghapus Halaman Kosong yang Tidak Diinginkan di Microsoft Word

Penyelesaian Asas untuk Buang Halaman yang Tidak Diingini di Word

Bagaimana Menghapus Halaman Kosong yang Tidak Diinginkan di Microsoft Word
Jadi terdapat halaman kosong sama ada di tengah atau di akhir dokumen Word anda yang sepatutnya tidak dipadamkan. Ini adalah kejadian yang sangat umum dan kerap kali frustrasi yang dihadapi ramai pengguna semasa membuat kandungan dalam Microsoft Word. Pasti, anda boleh memilih untuk mencetak hanya halaman yang dipilih, tetapi itu tidak semestinya menyelesaikan masalah. Rujuk laman web Wikihow.com (Versi English)

Berikut adalah beberapa penyelesaian yang mungkin untuk membantu memadam halaman kosong yang tidak diingini di Word.

Inilah pendekatan yang paling mendalam:
Pergi ke halaman kosong yang tidak diingini dalam dokumen Word anda, klik seperti dekat dengan bahagian bawah halaman yang anda boleh, dan tekan kekunci Backspace anda sehingga halaman dikeluarkan. Sila semak bantuan Microsoft Office.

Jika gagal, cubalah ini: Klik tab "take a look" dari Reben dan pilih (check) Navigasi Panel di bahagian "Show me". Sekarang, klik pada Halaman, dan pilih lakaran halaman kosong di panel kiri. Tekan kekunci Padam anda sehingga ia dialih keluar.

Pengguna Microsoft Word mungkin menghadapi masalah ini dari semasa ke semasa: halaman kosong sama ada di tengah atau di akhir dokumen yang sepertinya tidak dapat dipadamkan. Mengecewakan!...anda boleh memilih untuk mencetak hanya halaman terpilih, tetapi itu tidak menyelesaikan masalah itu sepenuhnya.

Berikut adalah beberapa langkah yang mungkin untuk memadam halaman kosong yang tidak diingini anda. 

Penyelesaian asas
Penyelesaian yang paling asas: pergi ke halaman kosong yang tidak diinginkan anda, klik seperti dekat dengan bahagian bawah halaman, dan tekan kekunci ruang bawah sehingga halaman dikeluarkan.

Pergi ke tab VIEW, pilih Navigasi Panel di bahagian Papar, pilih imej kecil halaman kosong di panel kiri, dan tekan kekunci padam anda sehingga ia dialih keluar.
Semak bahagian anda: Pergi ke tab PAGE LAYOUT, klik butang Margin, dan pilih Margin Custom. Klik tab Tata Letak. Dalam menu lungsur di sebelah Bahagian Atas, pastikan halaman Baru dipilih. Klik OK.

Gunakan simbol perenggan
Mengesan apa yang ada pada halaman dengan memaparkan tanda perenggan dan simbol pemformatan. Lihat laman kosong anda untuk melihat sama ada terdapat sebarang simbol, terutamanya tanda perenggan, atau ¶. Pilih simbol dan hapuskannya, dan anda juga mungkin akan memadamkan halaman kosong anda.

Sekiranya halaman kosong anda berada di tengah-tengah dokumen, ia mungkin disebabkan oleh pemecahan halaman manual. Dengan tanda perenggan yang dihidupkan, anda akan dapat melihat halaman tersebut. Pilih dan hapuskannya.

Masalah dengan jadual
Jika terdapat jadual di akhir dokumen anda, Word akan secara automatik memasukkan perenggan selepas itu, seringkali menghasilkan halaman kosong pada akhir. Walaupun anda tidak dapat memadamkan perenggan yang dimasukkan, anda boleh membuatnya lebih kecil supaya tidak menyebabkan halaman baru dipaparkan. Dengan tanda perenggan dihidupkan, pilih simbol perenggan dan ubah saiz fon ke 1 titik.

Jika anda masih melihat tanda perenggan pada halaman kosong, ubah jarak di sekelilingnya. Pilih simbol perenggan, pergi ke bahagian Perenggan dan luncurkan kotak dialog Peralihan ayat dengan mengklik ikon pop keluar di penjuru kanan bawah seksyen. Pada tab Inden dan Spasi, tukar mana-mana jarak sebelum atau selepas perenggan ke 0. Tukar jarak Jalur ke 0. Klik OK.

Jika kedua-dua pilihan tidak berfungsi, anda boleh menyembunyikan perenggan itu. Pilih simbol perenggan, dan luncurkan kotak dialog Font dengan mengklik ikon pop keluar di sudut kanan bawah bahagian Font pada tab HOME. Pilih kotak centang Tersembunyi di bahagian Kesan dan klik OK.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram