Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Untuk Verifikasi PIN Akaun Adsense

 Cara Membuat Verifikasi (Verify) PIN Akaun Google Adsense

Cara Untuk Verifikasi PIN Akaun Adsense

Adakah anda masih bergelut dengan masalah penghantaran Adsense Pin? masih tidak dapat membuat pengesahan (verifikasi) akaun AdSense sebagai syarat untuk menerima USD 100 kali pertama dari akaun AdSense anda? Usah risau kerana anda tidak bersendirian, sebab ada juga dikalangan pengguna akaun AdSense dari banyak negara sedang menghadapi situasi yang sama kerana masalah alamat (mailing adress). Sila baca juga cara πŸ‘‰ Menetapkan Amaran Ads.Txt.


Cara Untuk Verifikasi PIN Akaun Adsense


Sekiranya anda tidak pasti apa yang saya bicarakan, di sini ia berlaku: AdSense menghantar anda Pin sebaik sahaja anda memperoleh $ 10 pertama dalam akaun AdSense anda. Pin AdSense ini adalah berbeza untuk setiap akaun AdSense & pihak Google menghantarnya melalui kurier ke alamat yang telah anda daftar semasa membuat akaun AdSense. Biasanya, AdSense menghantar PIN anda melalui mel standard selepas beberapa hari untuk mendapat pengesahan.


Cara Untuk Verifikasi PIN Akaun Adsense


Pengesahan PIN adalah wajib untuk Alamat Pengesahan akaun AdSense anda

Nota: Semua pin dihantar adalah pendua pin yang pertama dihantar kepada anda. Jadi, walaupun anda telah menerima pin pertama selepas meminta yang baru, anda boleh menggunakannya untuk mengesahkan alamat anda.


Cara Untuk Verifikasi PIN Akaun Adsense
Biasanya, disebabkan oleh lokasi (Terutama jika anda tinggal di bahagian jauh negara anda), anda mungkin tidak menerima pin AdSense walaupun selepas membuat permohonan untuk pin AdSense. Saya telah mendengar laporan tentang kejadian-kejadian seperti itu sendiri, dan ketika saya mula mencari kaedah alternatif pengesahan alamat AdSense.

Menurut Laman Bantuan AdSense (Adsense Help), terdapat pada maksimum 3 percubaan pengguna dapat menerima PIN verifikasi AdSense. Jika anda telah meminta maksimum 3 PIN dan belum menerima mana-mana daripada mereka dalam tempoh empat minggu dari permintaan PIN terakhir anda, Kemudian anda mempunyai pilihan untuk mengesahkan akaun anda dengan memuat naik kad ID diluluskan Kerajaan. Dalam kes pengguna India, anda boleh menggunakan Kad Aadhar. Ingat, kad pengenalan yang anda gunakan perlu mempunyai alamat anda yang disebutkan yang sepatutnya sama dengan apa yang anda sebutkan ketika memohon untuk akaun AdSense.

Bilakah PIN saya akan tiba?
Kami akan mencetak dan menghantar PIN anda melalui mel standard beberapa hari selepas baki akaun anda mencapai ambang pengesahan. PIN biasanya tiba dalam 2-4 minggu, tetapi mungkin mengambil masa lebih lama bergantung pada lokasi anda.

Jika kami telah meminta anda untuk mengesahkan identiti anda, kami tidak akan menghantar PIN anda sehingga selepas anda berjaya menyelesaikan pengesahan identiti.

Bilakah saya perlu memasukkan PIN saya?
Anda akan mempunyai empat bulan dari tarikh PIN pertama anda dihasilkan untuk memasukkannya ke dalam akaun anda. Sekiranya anda tidak memasukkannya selepas empat bulan, kami akan berhenti memaparkan iklan di halaman anda

Di mana saya boleh memasukkan PIN saya?
Apabila anda menerima PIN anda, masukkannya dalam halaman "Maklumat akaun" dalam akaun AdSense anda. Ketahui cara memasukkan PIN anda.

Bagaimana jika PIN saya tidak tiba?
Kami memahami bahawa PIN anda gagal mencapai anda. Itulah sebabnya jika anda tidak menerima PIN anda, anda boleh meminta PIN gantian.

Bagaimana jika alamat saya salah?
Jika terdapat ralat di alamat anda, atau jika anda telah berpindah ke alamat baru, ikut arahan ini untuk menukar alamat pembayaran dalam akaun anda. Kemudian anda boleh meminta PIN baru.

Bolehkah saya menghantar salinan dokumen identiti rasmi saya atau bil domestik?
Bergantung pada lokasi anda, anda mungkin dapat menghantar dokumen rasmi sebagai bukti alamat anda. Jika anda layak, anda akan melihat notis di halaman utama akaun AdSense anda dengan arahan tentang cara menghantar dokumen rasmi anda kepada Google Adsense.


😎Baca lebih lanjut lagi.....


Masukkan PIN anda untuk mengesahkan alamat pembayaran anda

Apabila anda menerima surat PIN anda, ikuti arahan ini untuk memasukkan PIN anda di akaun AdSense anda:




Log masuk ke akaun AdSense anda.

Di laman utama AdSense anda, cari kad pengesahan PIN dan klik Sahkan. (Anda mungkin perlu mengklik lihat lebih banyak untuk mengesahkan kad.)

Masukkan PIN sama seperti yang tertera di surat PIN anda.

Klik Send.

Alamat pembayaran anda kini disahkan. Anda akan dibayar apabila baki akaun anda mencapai ambang pembayaran, selagi tidak ada penangguhan pada akaun dan anda juga perlu mematuhi dasar dan privasi Program AdSense.

Untuk melindungi keselamatan akaun anda, Google menghendaki anda mengesahkan alamat anda sebelum Google Adsense dapat mengirimkan pembayaran kepada anda. 

Apabila pendapatan anda mencapai ambang pengesahan $ 10, Google Adsense akan menghantar Nombor Pengenalan Peribadi (PIN) ke alamat pembayaran anda.
Biasanya akan memerlukan masa 2–4 ​​minggu untuk mendapatkan PIN tersebut, tetapi mungkin lebih lama bergantung pada jarak lokasi anda.

Catatan: Sekiranya Google Adsense meminta anda mengesahkan identiti anda, Google tidak akan menghantar PIN tersebut sehingga anda telah berjaya menyelesaikan pengesahan identiti. Apabila anda menerima PIN, anda perlu memasukkannya nombor tersebut ke dalam AdSense untuk mengesahkan alamat anda.

Anda mempunyai masa selama 4 bulan dari tarikh PIN anda dibuat untuk memasukkannya ke dalam akaun anda. Sekiranya anda belum memasukkannya setelah 4 bulan, Google akan berhenti memaparkan iklan di halaman anda.

Catatan: PIN anda adalah nombor 6 digit yang mereka hasilkan apabila akaun anda mencapai ambang pengesahan. PIN anda juga tidak sama dengan ID publisher anda. Masukkan nombor PIN yang betul ke dalam kad pengesahan PIN. Jangan masukkan nombor lain, sekiranya anda salah memasukkan PIN sebanyak 3 kali, maka akaun anda akan berhenti memaparkan iklan. 


Nota: Jika anda menghadapi masalah dengan pengesahan PIN, cuba penyelesaian masalah PIN Google Adsense dengan klik πŸ‘‰ SINI.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram