Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Membuat Akaun Instagram Baru

Cara Mendaftar Akaun Instagram

Cara Membuat Akaun Instagram Baru

Apa itu Instagram?
Instagram adalah perkhidmatan perkongsian foto, perkongsian video dan rangkaian sosial mudah alih dalam talian yang membolehkan penggunanya mengambil gambar dan video, dan berkongsinya dengan pelbagai platform rangkaian sosial, seperti Facebook, Twitter, Tumblr dan Flickr. Pada bulan Ogos 2015, versi 7.5 dilancarkan, membolehkan pengguna menyiarkan foto yang diambil dalam sebarang nisbah aspek. Pengguna juga boleh menggunakan penapis digital pada imej mereka. Tempoh maksimum untuk video Instagram adalah 15 saat.

Siapa yang mencipta Instagram?
Instagram dicipta oleh Kevin Systrom dan Mike Krieger, dan dilancarkan pada bulan Oktober 2010, dan kini telah dibeli oleh Facebook dengan nilai $1 bilion dollar pada 2012 sebagai aplikasi mudah alih percuma. Perkhidmatan ini semakin popular, dengan lebih dari 100 juta pengguna aktif pada April 2012 dan lebih 300 juta pada Disember 2014. Instagram diedarkan melalui Apple App Store, Google Play, dan Windows Phone Store. Sokongan untuk apl ini tersedia untuk iPhone, iPad, iPod Touch, dan telefon Android, manakala aplikasi Instagram pihak ketiga boleh didapati untuk Blackberry 10 dan Nokia-Symbian Devices.

Bagaimana Membuat Akaun Instagram?
Anda boleh membuat akaun Instagram dalam dua cara. Cara pertama menggunakan nombor telefon anda dan cara kedua menggunakan alamat e-mel anda. Ia adalah keinginan anda sama ada anda menggunakan nombor telefon atau alamat e-mel anda. Mana-mana jenis alamat e-mel yang anda boleh taip di sana. Itu bukan masalah yang harus menjadi Yahoo, Gmail atau Microsoft Account. 

Okay, mari kita mulakan bagaimana untuk membuat akaun Instagram buat kali pertama?

Langkah #1. Untuk membuat akaun Instagram, anda perlu ada akaun seperti Gmail, Yahoo atau Microsoft seperti yang saya jelaskan di atas. Instagram boleh didapati untuk peranti iOS, Android dan Windows Phone. Mula-mula muat turun pada peranti (HandPhone/Tablet) anda dan saya akan menunjukkan kepada anda cara membuat akaun tersebut. Sekiranya anda klik pada aplikasi Instagram maka anda akan diminta untuk Pendaftaran atau Log Masuk (Seperti dlm Gambarajah di Bawah). Di sini, saya akan menunjukkan kepada anda bagaimana untuk membuat akaun Instagram buat pertama kalinya dan anda diminta memilih untuk mendaftar.

Sila daftar akaun Instagram anda sekarang, sila   <<<Klik Sini<<<
(Sila rujuk gambarajah dibawah)...
Cara Membuat Akaun Instagram Baru

Langkah # 2. Pendaftaran terlebih dahulu dengan nombor telefon. Jika anda mempunyai nombor telefon, klik pada pendaftaran dengan e-mel atau nombor telefon. Cari negara anda kemudian taipkan sel anda, klik Seterusnya.

Cara Membuat Akaun Instagram Baru

Langkah # 3. Anda akan menerima kod enam angka melalui mesej. Taipkan kod di kawasan yang diperlukan dan kini anda perlu klik Seterusnya. Sekiranya anda tidak mendapat kod itu, tekan butang Resend code. Instagram sekali lagi akan menghantar kod pengesahan kepada anda.

Cara Membuat Akaun Instagram Baru


Langkah # 4. Pilih nama untuk Instagram atau Tekan skip anda untuk melangkau proses ini.


Cara Membuat Akaun Instagram Baru



Langkah # 5. Tulis Nama Pengguna untuk instagram anda kemudian klik pada butang Next.


Cara Membuat Akaun Instagram Baru

Langkah # 6. Taip kata laluan Instagram. Cuba gunakan kata laluan yang kompleks. Ia harus lebih dari 8 aksara, huruf besar, huruf kecil dan simbol seperti (! @ # $% ^ & *).


Cara Membuat Akaun Instagram Baru


Sekarang pilih Foto profil. Anda mempunyai tiga pilihan untuk bekerja dengan. Import pertama dari Facebook. Foto-foto yang telah anda kongsi di facebook, anda boleh mengimport dari foto tersebut terus ke Instagram. Pilih ambil foto terus menggunakannya dari kamera telefon anda atau pilih dari perpustakaan, ia akan dimasukkan dari galeri anda. Apa sahaja yang anda mahu lakukan. Jika anda tidak mahu memilih foto profil, klik pada butang Langkau dan bahagian atas sebelah kanan.


Cara Membuat Akaun Instagram Baru


Sekarang tekan butang Skip sahaja berhenti langkah ini. Jika anda menyambung ke facebook perkara-perkara yang anda hantar di Instagram anda secara langsung ia akan menyiarkan di halaman facebook anda juga. Ia akan disambungkan ke facebook anda tetapi mereka tidak akan memposting apa-apa tanpa kebenaran anda.


Cara Membuat Akaun Instagram Baru


Bagaimana Membuat Akaun Instagram menggunakan Alamat E-mel?
Seperti yang saya sebutkan tadi, anda boleh membuat Instagram dalam dua cara, melalui nombor telefon dan melalui alamat e-mel. Kali ini saya ingin memberitahu anda cara kedua, melalui alamat e-mel. Jadi Sekarang tekan pada aplikasi Instagram kemudian klik pada Daftar.


Cara Membuat Akaun Instagram Baru


Langkah # 2. Taipkan Alamat E-mel anda. Ini cara yang sangat mudah dan mudah dan bukan cara pertama. Anda akan menulis e-mel anda kemudian tekan Next button.


Cara Membuat Akaun Instagram Baru


Kesimpulan: Langkah-langkah lain adalah cara pertama yang saya telah beritahu. Oklah, Ini adalah cara membuat Instagram pada peranti android. Saya harap anda mendapat sesuatu manfaat dari tips dan tutorial ini. Sekian...

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram