Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menghentikan Seseorang Melihat Pos Facebook Anda

Cara Unfriend Rakan-Rakan Pengikut Facebook

Cara Menghentikan Seseorang Dari Melihat Pos Facebook Anda

Jika anda pun sama seperti saya, sentiasa gembira dengan mengetahui kerana pengikut Facebook anda adalah orang yang anda kenali dan selalu berkongsi pendapat dengan rakan-rakan Facebook anda. Tetapi adakah anda tahu bahawa anda mungkin mempunyai pengikut Facebook yang jumlahnya tidak dikenali? Walaupun anda bukan "rakan" dengan mereka di laman rangkaian sosial tersebut, orang-orang ini mungkin dapat melihat pos Facebook yang anda lebih suka menyimpannya secara peribadi.

Cara Menghentikan Seseorang Dari Melihat Pos Facebook Anda

Nasib baik, ada cara yang agak mudah untuk menghalang siapa yang menjadi pengikut Facebook terbaharu anda dan juga membuangnya dari laman Facebook anda jika mereka sudah berada di kalangan follower anda.

Sebelum menyiasat pengikut anda, anda perlu menyiasat ... diri sendiri. Sebaik sahaja anda log masuk ke Facebook, buka halaman profil anda dan di sudut kanan bawah foto anda. Anda akan melihat butang dengan tiga tempoh. Klik padanya, dan pilih pilihan "See As." Anda akan melihat profil anda seperti Public Eye, dari sana anda boleh mengklik pada senarai "Kawan" anda. Kemudian, anda akan dapat melihat senarai pengikut Facebook anda dengan syarat bahawa halaman anda belum ditetapkan hanya untuk rakan-rakan anda sahaja dapat melihatnya.

Malangnya, satu-satunya cara yang boleh menyingkirkan pengikut Facebook anda sepenuhnya ialah menghalangnya satu demi satu, mudah je... Cuma klik pada nama orang itu, dan anda akan diarahkan ke profilnya. Dari sana, anda boleh menekan butang dengan tiga tempoh di sudut kanan bawah foto penutupnya dan pilih "Block" dari pilihan yang diberikan kepada anda.

Cara Menghentikan Seseorang Dari Melihat Pos Facebook Anda

Diingatkan hanya pengikut Facebook anda sahaja dapat melihat update yang ditetapkan sebagai "PUBLIC" (Awam). Adakah anda tahu bahawa setiap kali anda membuat update, anda mempunyai pilihan untuk menetapkannya supaya hanya kawan anda dapat melihatnya? Dengan mudah, pilihan itu terletak tepat di sebelah butang "pos". Lebih baik? Anda mempunyai pilihan untuk kembali kepada  yang telah diumumkan kepada umum dan hanya mengklik pilihan butang "edit" untuk menjadikannya hanya tersedia untuk rakan-rakan untuk dilihat pada masa hadapan.

Cara Menghentikan Seseorang Dari Melihat Pos Facebook Anda


Jika anda mahu menghentikan sesiapa yang bukan rakan Facebook anda daripada mengikuti anda lagi, klik anak panah ke bawah di penjuru kanan atas halaman Facebook anda. Pilih "Tetapan" dan skroll ke bawah ke "PUBLIC POST." Anda serta-merta akan melihat bahagian yang dipanggil "Who Can Follow Me." Walaupun tetapan adalah "PUBLIC," yang perlu anda lakukan ialah klik padanya untuk menukar tetapan itu kepada "FRIENDS." 

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram