Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Apakah SEO Negatif dan Cara Mengatasinya

Cara Melindungi Website Dari Negative SEO 

Apakah SEO Negatif dan Cara Mengatasinya

Sekiranya anda mengikuti, anda memahami apa SEO negatif. Anda telah mengaudit situasi anda untuk mengetahui sama ada anda sudah terkena atau tidak, dan anda tahu bagaimana untuk mengurangkan kemungkinan anda menjadi sasaran di masa depan. Anda juga tahu bagaimana untuk mencuba dan mempertahankan diri dari kempen SEO Negatif yang berterusan. 

Sekarang, sudah tiba masanya untuk menyelesaikan keadaan yang kucar-kacir.
Artikel ini dimaksudkan untuk berfungsi sebagai artikel sebelumnya dalam siri ini. Oleh itu, kami akan sekali lagi menyusun proses pemulihan ke dalam tiga bidang utama: pautan, kandungan dan isyarat pengguna. Berita baiknya adalah bahawa anda boleh pulih dari serangan di mana-mana kawasan tersebut; berita buruk adalah, bergantung pada jenis aktiviti negatif yang anda cuba pulih dari, ia boleh menjadi proses yang panjang.

Pautan Masuk
Langkah pertama ialah membina fail yang tidak diselaraskan daripada pautan yang paling toksik yang anda telah dikenalpasti dalam analisis anda terhadap serangan itu. Anda boleh mengetahui lebih lanjut mengenai cara menyusun fail sebenar di sini. Walaupun artikel itu bermaklumat, saya percaya, atas alasan psikologi, fail yang lebih besar kelihatan lebih baik, jadi saya cadangkan penyenaraian URL lengkap dan bukannya domain root.

Seterusnya, anda ingin membuat permintaan pertimbangan semula jika serangan SEO negatif mengakibatkan tindakan manual. Jujur dan terangkan bagaimana anda mengetahui tentang serangan itu; memberikan apa-apa bukti yang boleh anda berikan dari segi tangkapan skrin yang menunjukkan pihak ketiga meletakkan pautan ini dan bukan anda; dan jelaskan apa yang telah anda lakukan untuk mencuba dan membersihkan keadaan, termasuk menindas.

Sekiranya anda mendapat tentangan dari Google menafikan permintaan pertimbangan semula anda, anda perlu menunjukkan beberapa percubaan untuk menghubungi webmaster hosting pautan "buruk" yang menunjuk ke halaman web anda. Dalam bukti yang dikemukakan kepada webmaster ini (yang anda juga akan tunduk kepada Google), jelaskan bahawa pautan menyakiti reputasi anda dan anda tidak memintanya.

Jika penalti yang anda telah dinilai adalah sifat algoritma, anda mungkin perlu menunggu sehingga Google memproses fail yang tidak diselewengkan dan memutuskan untuk melipat data kembali ke pengiraannya. Untuk mempercepatkan sesuatu, sebaik sahaja anda menolak URL, anda boleh memilih untuk mempercepat merangkak URL tersebut. Walaupun terdapat pelbagai cara untuk melakukan ini, kegemaran saya melibatkan membuat fail RSS dengan URL yang tidak diingini dan menghantar fail ke beberapa laman agregasi RSS.

Kandungan dan pautan yang dikemaskini
Sebelum anda membaca, saya menggalakkan anda untuk merujuk kembali artikel kami tentang pencegahan proaktif, kerana pembersihan kebanyakan hacks melibatkan mengemas kini keselamatan melalui pelayan anda.

Begitu juga, kemaskini robots.txt anda untuk memastikan anda mengindeks hanya bahagian tapak anda yang ingin diindeks. Saya juga mengesyorkan mematikan komen jika anda tidak semestinya memerlukan ulasan di laman web anda.

Jika anda digodam - yang menunjukkan sama ada tindakan manual dalam bentuk penalti pautan (lihat di atas) atau isu keselamatan - anda perlu memaklumkan kepada Google tentang usaha anda untuk menetapkan hack itu. Syukurlah, Google responsif ketika menyelesaikan penyebaran notifikasi laman web dan biasanya akan menetapkan semula bendera penalti.

Malangnya, yang dilabel hasil yang diretas bermakna anda akan mempunyai lebih banyak pembersihan kerana ia akan memberi kesan negatif kepada isyarat pengguna anda. Kebanyakan tapak yang digodam untuk tujuan carian juga berfungsi sebagai laman pendaratan parasit untuk penggodam, jadi anda perlu merawat keadaan sebagai isu penalti pautan juga.

Isyarat pengguna
Membersihkan isu isyarat pengguna apabila serangan telah dihentikan adalah proses yang agak mudah untuk dikonseptualisasikan. Untuk menetapkan kadar klik klik (CTR) yang rendah dan kadar lantunan, anda perlu menarik lebih banyak klik dengan masa tinggal lebih lama.

Bagaimana anda melakukan ini?
Pertimbangkan untuk menjalankan pertandingan di saluran sosial anda. Memerlukan peserta peserta untuk melakukan beberapa tindakan nominal seperti menavigasi ke laman web anda dan mengisi borang. Ini sama dengan pertanyaan jenama di Google, diikuti dengan satu klik, kemudian diikuti dengan satu penyelesaian.

Pergi ke kempen perhubungan awam yang positif untuk sesuatu yang tidak berkaitan dengan serangan itu. Berikan kepada badan amal kegemaran anda, umumkan produk baru, mempromosikan pekerja - apa pun positif yang anda boleh menawarkan influencer dan media tempatan yang akan membantu mempromosikan penyebabnya. Usaha ini memberikan beberapa nilai positif kembali ke laman web anda.

Betulkan isyarat pengguna yang lemah dan tingkatkan tapak anda. Memang, ini akan mengambil masa yang lebih lama, tetapi ia akan membantu meningkatkan keseluruhan kandungan dan strategi menghubungkan anda.

Tidak kira jenis serangan tertentu yang digunakan terhadap tapak, apa yang saya suka mencadangkan selepas pembersihan adalah dengan meneruskan strategi pemasaran kandungan yang dikemas kini. Seperti yang anda mungkin ingat dari salah satu artikel saya yang terdahulu, yang mencadangkan membuat perubahan pada laman web anda untuk mengurangkan vektor serangan, tapak yang lebih kuat dan lebih berwibawa adalah, semakin sukar untuk merosakkannya dari perspektif carian.

Lalu mengapa menggunakan strategi pemasaran kandungan baru pada ketika ini? Pelan pemasaran kandungan yang memenangi hasil dalam penciptaan kandungan tambah nilai yang direka untuk membina jenama dan menarik pengguna dan pautan. Strategi pemasaran kandungan selepas pembersihan juga akan mengurangkan risiko dari serangan masa depan dengan meningkatkan profil pautan masuk tapak, kandungan yang boleh diindeks dan isyarat pengguna.

Kaedah strategi kandungan SEO negatif
Inilah proses yang digunakan untuk mengurangkan risiko dan proses pemulihan.

Kenal pasti tiga hingga 10 pesaing untuk laman web anda. Kami akan memanggil kumpulan tapak ini, (termasuk anda sendiri) "pesaing."
Tarik data peringkat untuk menentukan frasa carian mana yang diperingkat pesaing anda.
Tarik frasa carian pesaing anda dan hitung nilai dari perspektif PPC menggunakan alat Iklan Google untuk menentukan nilai pengguna yang berpotensi.
Lihat pautan balik untuk setiap halaman laman pesaing anda yang berada di kedudukan teratas di Google.

Kelompok kata kunci dan frasa pesaing secara logik, sehingga Anda dapat membuat konten otoritatif Anda sendiri yang terdiri dari frasa yang sama / mirip.
Ratakan keutamaan pembangunan kandungan dengan menentukan kata kunci / frasa nilai tertinggi dan persaingan terendah. Gunakan data dari Iklan Google untuk membantu menentukan nilai kata kunci. Walaupun anda tidak menyertai kempen bayar per klik (PPC), anda boleh mendapat manfaat daripada data PPC, kerana ia membolehkan anda menentukan nilai komersil tertinggi dalam frasa.

Selepas menjalankan penyelidikan yang berdaya saing dan melakukan analitik anda, jika anda menentukan beberapa kandungan di tapak anda sudah lapuk atau tidak berubah, anda boleh mengemas kini rujukan pautan ke halaman yang lebih baik dan mengubah suai kandungan untuk memenuhi inisiatif kandungan anda. Anda juga boleh menyatukan semua kandungan dari halaman yang tidak ditukar ke satu halaman berwibawa dan secara kekal mengalihkan halaman yang tidak ditukar ke halaman yang baru, berwibawa.

Jika anda rasa anda mempunyai kandungan yang tidak bernilai menyimpan, dan tiada pautan masuk ke dalamnya, gunakan kod kesalahan 410 untuk menunjukkan halaman telah ditutup secara tetap dan keluarkan semua navigasi dalaman.

Satu senario terakhir untuk dipertimbangkan: Jika kandungan di tapak anda relevan dan topik digunakan oleh pesaing anda, mengembangkan kandungan di tapak anda. Sediakan kalendar kandungan untuk penciptaan aset kandungan baru dan melekat pada jadual penerbitan.

Kandungan tidak boleh stabil dalam memperoleh pautan dan menyebutkan sosial diperlukan untuk mempromosikan dan memberikan kredibiliti kepada kandungan.

Dalam negatif SEO, anda akan melihat ke masa depan masalah SEO negatif dan apa yang anda mungkin jangkakan menghadapi algoritma Google yang sentiasa berubah.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram