Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

12 Tips Untuk Mengharungi Situasi Perniagaan yang Sukar Ketika Covid 19

Panduan Lengkap Memastikan Perniagaan Anda Berjaya Pada Masa Sukar

12 Tips Untuk Mengharungi Situasi Perniagaan yang Sukar Ketika Ini

Mengikut kajian bahawa sekitar 20% perniagaan menghadapi kegagalan pada tahun pertama, sekitar 33% pada tahun kedua dan sekitar hanya 50% perniagaan dapat melanjutkannya hingga tahun kelima. Sila semak di Google Business.


Oleh itu, anda mesti mengetahui beberapa petua dan tips survival perniagaan untuk kelangsungan perniagaan kecil anda pada masa-masa sukar.


Di pasaran, persaingan, kemelesetan, dan faktor lain seperti gerakan tidak menyesuaikan diri terhadap teknologi yang akan datang boleh mempengaruhi perniagaan anda secara negatif. Dalam keadaan perniagaan yang begitu sukar, strategi perniagaan yang menjanjikan dapat digunakan untuk menunjukkan cahaya dalam perjalanan anda.


Setelah mempertimbangkan situasi kritikal seperti itu, disini ada menyediakan senarai 12 tips survival untuk perniagaan anda.


Oleh itu, bertenang dan usah risau baca satu persatu untuk pemahaman anda.


12 tips survival perniagaan untuk perniagaan anda:


1. Perhatikan kewangan anda

Cara terbaik untuk memastikan syarikat anda bertahan dalam masa sukar adalah dengan memperhatikan kewangan anda. Anda tidak boleh menggunakan akaun atau akaun anda sepenuhnya untuk membuat laporan kewangan, kerana ini juga merupakan tanggungjawab anda.


Untuk menjadikan perniagaan anda bertahan, anda mesti mempunyai pemahaman yang mendalam mengenai laporan kewangan anda. Anda mesti tahu bagaimana perniagaan anda berjalan, dan cara terbaik untuk melakukannya adalah dengan melihat kewangan anda dengan mata yang tajam.


Semakin anda kenal dengan laporan kewangan ini, semakin mudah anda mencari jalan untuk meningkatkan perniagaan anda.


Laporan ini memberitahu anda di mana anda boleh membuat beberapa pemotongan untuk kelangsungan perniagaan anda.


2. Jangan Menganggur

12 Tips Untuk Mengharungi Situasi Perniagaan yang Sukar Ketika Ini

Tidak melakukan apa-apa bermaksud seolah-olah ingin menutup perniagaan anda. Tetapi, jika anda terus mencari jalan baru, maka anda mungkin akan mencari projek baru atau memenangkan beberapa pelanggan baru, yang akan meningkatkan keyakinan anda.


Selain itu, anda mesti ingat bahawa anda adalah ketua keluarga perniagaan anda, jika anda berhenti melakukan apa-apa, maka semua pekerja anda akan hilang kepercayaan, yang bermaksud perniagaan anda boleh berada di ambang penutupan.


Walaupun anda tidak menjumpai pelanggan atau projek baru, berbahagia dan bertenaga untuk memotivasi pekerja anda dan mengekalkan positif di tempat kerja anda.


Apabila pekerja anda merasakan bahawa semuanya baik-baik saja dalam perniagaan anda, maka mereka akan tinggal bersama anda lebih lama, sehingga anda dapat mengekalkannya.


Mengekalkan pekerja adalah cabaran yang sangat besar bagi perniagaan kecil kerana 13% perniagaan kecil mempunyai masalah dalam merekrut dan mengekalkan pekerja, menurut sebuah kajian.


3. Jimat Masa & Wang

13% perniagaan kecil tidak dapat menguruskan masa mereka dengan tepat yang terdapat dalam laporan penyelidikan. Membazirkan masa untuk perkara-perkara remeh menghalang ahli perniagaan daripada membuat idea hebat untuk perniagaan mereka dan melakukan tugas penting lain.


Oleh itu, anda mesti mula menjimatkan masa dan wang anda sebanyak mungkin. Mari kita lihat contoh:


Akauntan anda menghabiskan terlalu banyak masa dengan pergi ke setiap pekerja yang mengerjakan projek tertentu untuk perincian perbelanjaan projek, meletakkannya di atas kertas, membuat draf bil, memeriksanya dengan betul, dan ketika menemukannya dengan tepat, mengirimkannya kepada pelanggan / pelanggan.


Namun, jika anda mempunyai perisian penginvoisan untuk perniagaan kecil, maka anda dapat menyesuaikan keseluruhan proses penginvoisan sesuai dengan keperluan dan kemudahan perniagaan anda.


Melakukannya, bukan sahaja anda akan menjimatkan banyak masa, tetapi anda juga akan menjimatkan wang yang dibelanjakan untuk dakwat, pen, kertas, wang pos, dan seumpamanya.


Masa dan wang yang dijimatkan dapat digunakan dalam sesuatu yang layak untuk mengeluarkan perniagaan anda dari titik yang rumit.


4. Cuba sesuatu yang baru

12 Tips Untuk Mengharungi Situasi Perniagaan yang Sukar Ketika Ini

Sekiranya apa yang anda lakukan tidak dapat memberikan hasil yang diharapkan, maka cubalah sesuatu yang baru dan berbeza. Ingat bahawa melakukan sesuatu yang baru adalah seperti melukis dinding perniagaan anda dengan kreativiti.


Anda lebih baik melangkah keluar dari zon selesa anda. Oleh itu, manfaatkan perkara ini dan lakukan sesuatu yang berbeza untuk mengetahui sama ada ia berfungsi atau tidak.


Mungkin percubaan atau risiko anda dapat membezakan anda dari persaingan perniagaan anda, dan anda membuat sesuatu yang luar biasa yang dapat membawa perniagaan anda ke tahap yang anda inginkan.


5. Lihat dari sudut positif dari masa sukar

Walaupun masa-masa sukar menjadikan kelangsungan hidup perniagaan kecil sangat sukar, anda harus ingat bahawa setiap duit syiling mempunyai dua sisi, dengan itu perhatikan sisi positif dari masa sukar.


Pada masa seperti itu, banyak ahli perniagaan menjadi gementar dan mengemas beg dan bagasi mereka untuk meninggalkan pasar, sehingga tidak mungkin bagi anda untuk mencuba jalan baru dan model perniagaan


Cuba bankkan pelaburan dan polisi anda untuk mengelakkan masalah kerosakan. Untuk melalui masa-masa buruk seperti itu, cubalah menggunakan kaedah tradisional masyarakat untuk menyebarkan berita


Masa seperti itu juga memaksa kita untuk berinovasi dan memperbaharui model perniagaan kita dan melihat perkara yang boleh diperbaiki. Ambil masa sukar sebagai peluang untuk merenung kembali dan muncul sebagai syarikat yang lebih baik.


6. Pastikan pelanggan sedia ada gembira dengan apa jua kos

Langkah bertahan perniagaan yang terbaik dalam masa sukar adalah dengan tidak kehilangan pelanggan anda yang sedia ada dengan sebarang kos. Perkhidmatan pelanggan anda mesti kebal terhadap masa-masa sukar tersebut.


Dalam situasi seperti itu, pelanggan setia dan sedia ada anda menjadi sasaran pesaing anda. Ringkasnya, ini adalah ujian anda untuk menunjukkan seberapa baik anda dapat mengurus pelanggan anda dengan berkomunikasi, terlibat, dan terakhir tetapi paling tidak memenuhi harapan mereka sekarang.


7. Ada berapa wang tunai yang ada

12 Tips Untuk Mengharungi Situasi Perniagaan yang Sukar Ketika Ini

Menurut beberapa kajian, 33% perniagaan kecil mempunyai masalah aliran tunai / modal.


Dalam masa krisis, anda harus yakin bahawa anda dapat memanfaatkan peluang seketika dengan memiliki simpanan tunai. Sentiasa mengekalkan nisbah simpanan tunai minimum dari pulangan anda untuk masa tersebut. Semasa menubuhkan perniagaan, selalu dapatkan polisi insurans terlebih dahulu kerana ia berguna. Sandarkan perniagaan anda dengan penaja dan pelabur yang boleh dipercayai dan jangan lupa untuk kerap menyemak kewangan anda


Selain daripada itu, mempunyai simpanan dan simpanan saham simpanan untuk kegunaan masa depan. Sekiranya anda boleh meminta ahli keluarga anda untuk itu, maka jangan mundur dari melakukannya.


Sebagai pemilik perniagaan kecil, anda mesti mempunyai akses kepada wang tunai atau cara untuk mendapatkan dana untuk bertahan dalam masa-masa sukar. Dan, ingat bahawa tidak ada pengganti wang tunai.



8. Elakkan orang yang mempunyai pemikiran negatif

Terdapat peribahasa adalah bahasa Inggeris 'jika anda berbaring dengan anjing anda bangun dengan kutu'. Kali ini, anda harus kuat, dan jika ada perkara seperti pemikiran negatif atau orang memenuhi fikiran anda dengan negatif, maka hindari orang atau pemikiran tersebut.


Anda harus mula meluangkan masa dengan orang positif, yang akan membawa sikap positif kepada hidup anda. Menghadiri seminar, menjalani latihan dalam talian, membaca kisah-kisah yang memberi inspirasi, dan seumpamanya dapat mengagumkan anda.


Dan, selalu ingat bahawa sikap positif anda adalah teman terbaik anda pada masa-masa seperti itu.

 


9. Melabur dalam perniagaan

Salah satu petua bertahan yang terbaik adalah lebih baik anda mula melabur dalam perniagaan anda. Adalah bijak untuk menaik taraf laman web anda, melatih pekerja anda, membeli teknologi baru dan sebagainya.


Melakukan sesuatu yang menggembirakan akan menjadikan suasana tempat kerja anda menarik dan bertenaga. Ini bermaksud bahawa anda tidak akan kehilangan semangat, sehingga meningkatkan keyakinan pekerja anda.


 

10. Rakan perniagaan dikawasan anda

Sekiranya anda kekurangan pelanggan, maka jadikan pelanggan perniagaan lain sebagai pelanggan anda sendiri. Mari kita ada contoh untuk menjadikannya jelas:


Sekiranya anda menjalankan perniagaan restoran, jalin hubungan dengan penganjur fungsi tempatan di kawasan anda. Siapkan gerai makanan anda untuk mempromosikan masakan restoran anda dan menjana wang daripada pelanggan mereka.


Dengan melakukan ini, anda dapat memiliki lebih banyak pelanggan dan masakan restoran anda dapat menjangkau lebih banyak orang, sehingga dapat membantu anda memperoleh beberapa penghasilan pada saat-saat sukar seperti itu agar perniagaan anda tetap bertahan.


 

11. Merujuk mereka yang mempunyai pengalaman serupa

Mempunyai seseorang yang telah melalui pengalaman yang sama dapat memberi petunjuk terbaik untuk kelangsungan perniagaan anda. Yang harus anda lakukan adalah bersikap jujur ​​dengan mereka, beritahu mereka masalah yang tepat, dan apa yang anda perlukan.


Mereka tidak akan mengambil masalah anda, tetapi nasihat dari mereka dan mengetahui pengalaman mereka akan memberi anda motivasi dan semangat untuk menghadapi cabaran perniagaan seperti itu.



12. Mencatatkan seluruh perjalanan perniagaan anda di atas kertas

12 Tips Untuk Mengharungi Situasi Perniagaan yang Sukar Ketika Ini

Banyak ahli perniagaan sering merasa takut dengan cabaran perniagaan seperti datang dari kemelesetan, persaingan yang tidak tertahankan, dan seumpamanya, tetapi mereka lupa bahawa ini adalah tempoh paling berharga bagi mereka.


Meletakkan semua di atas kertas: cabaran yang anda hadapi, bagaimana anda mengatasinya, siapa yang menyokong anda, apa yang tidak membantu anda, apa yang anda perlukan, berapa banyak masa yang diperlukan oleh masalah tertentu, dan yang serupa akan mempersiapkan anda untuk pertempuran seterusnya.


Lebih-lebih lagi, setiap kali anda merasa tidak mempunyai harapan atau sikap positif di masa depan, baca keseluruhan perjalanan perniagaan anda untuk mengubah negatif anda menjadi positif.


Mari kita simpulkan

Di blog ini,  ada  12 tips survival perniagaan untuk anda. Menggunakan beberapa statistik dan contoh untuk pemahaman anda tanpa kekeliruan.


Anda boleh menjadikan perniagaan anda bertahan dalam masa-masa sukar dengan mencuba sesuatu yang baru, memperhatikan kewangan anda, meluangkan masa dengan orang yang positif, tidak melakukan apa-apa, menabung, dan seumpamanya.


Memberitahu anda perisian bagaimana pengagihan untuk perniagaan kecil dapat membantu anda menjimatkan masa dan wang berharga anda, yang dapat dilaburkan dalam sesuatu yang layak untuk kelangsungan hidup dan pertumbuhan perniagaan anda dalam keadaan yang sukar.


😎Selamat membaca dan semoga bermanfaat...

Comments

  1. Dalam keadaan gini, yang penting usaha dan kemahuan..
    Di mana ada kemahuan, pasti Allah tunjukkan jalan..

    ReplyDelete

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram