Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Stadium Sultan Ibrahim (JDT): Antara Stadium Tercanggih di Dunia

Stadium Sultan Ibrahim, Johor Southern Tigers, JDT

Stadium Sultan Ibrahim (JDT): Antara Stadium Tercanggih di Dunia
Credit to Johor Southern Tigers Official (JDT)


Johor Southern Tigers JDT (Johor Darul Takzim)

Stadium Sultan Ibrahim adalah stadium bola sepak di Iskandar Puteri, Johor, Malaysia. Ia dinamakan sebagai penghormatan kepada pemerintah semasa Sultan Ibrahim ibni Almarhum Sultan Iskandar. Layari Facebook Rasmi Johor Southern Tigers semasa perasmian Stadium Sultan Ibrahim.Semak juga di Laman Web Official Johore Southern Tigers.

Stadium Sultan Ibrahim (JDT): Antara Stadium Tercanggih di Dunia
Credit to Utusan.com.my

Sebagai rumah baru Johor Darul Ta'zim dari Liga Super Malaysia sejak tahun 2020, stadium itu menggantikan Stadium Larkin yang telah menempatkan pasukan semasa dan semua pasukan bola sepak Johor sejak tahun 1964. Jumlah kos pembinaannya dianggarkan sebanyak MYR200 juta. Stadium ini mempunyai kapasiti untuk 40,000 penonton dan dibuka pada 22 Februari 2020.

Kelab Bola Sepak Johor Darul Ta'zim (Bahasa Melayu: Kelab Bola Sepak Johor Darul Ta'zim), atau hanya JDT, adalah sebuah kelab bola sepak yang berpusat di Johor Bahru, Johor, Malaysia. Kelab ini ditubuhkan pada tahun 1972 (sebagai PKENJ FC) dan kini bermain di bahagian atas bola sepak Malaysia, Liga Super Malaysia. Kelab ini dimiliki oleh Tunku Ismail Sultan Ibrahim. Pada 2014, JDT mendapat penghormatan utama pertamanya dengan memenangi liga kebangsaan semasa musim pertama di bawah pengurus Croatia, Bojan Hodak. Di bawah bimbingan pemain Argentina, Mario GΓ³mez, mereka memenangi Piala AFC 2015 dan Liga Super 2015.


Dengan memenangi Piala AFC, JDT menjadi pasukan Malaysia kedua sejak tahun 1967 untuk memasuki pertandingan akhir kontinental utama dan kelab Malaysia pertama yang memenangi gelaran kontinental. JDT adalah pasukan pertama di negara ini untuk memenangi enam gelaran liga berturut-turut (2014, 2015, 2016, 2017, 2018, dan 2019). Sebelum pencapaian ini, tiada pasukan yang pernah memenangi kejuaraan liga lebih daripada dua kali berturut-turut sejak sistem liga pertama kali diperkenalkan di Malaysia pada tahun 1979.

Sejak tahun 2012, Johor Darul Ta'zim FC juga memaparkan nama baru Tiger Harimau Selatan (Harimau Selatan), menggantikan nama jengking lama (Scorpion). Nama julukan yang baru itu adalah berdasarkan kepada ketua Majlis Negeri Johor. Stadium rumah adalah kapasiti 40.000 ke Stadium Sultan Ibrahim. Sejak 2013, kelab itu telah membangun persaingan sengit dengan Pahang FA dan Felda United.

Liga Super Malaysia (Bahasa Melayu: Liga Super Malaysia) adalah bahagian bola sepak profesional lelaki terkemuka di liga bola sepak Malaysia. [1] Ditadbir oleh Perkongsian Liabiliti Terbatas Sepakbola Malaysia (FMLLP), yang kini dikenali sebagai Liga Bola Sepak Malaysia (MFL), Liga Super Malaysia ditandingi oleh dua belas pasukan, dengan dua pasukan paling rendah yang diturunkan ke bahagian Liga Perdana Malaysia dan digantikan oleh dua pasukan teratas di bahagian itu.

32 kelab telah bertanding sejak penubuhan Liga Super Malaysia pada tahun 2004; lapan daripadanya telah memenangi gelaran: Johor Darul Ta'zim (6), Kedah, Selangor, Kelantan (2 setiap), Pahang, Perlis, Negeri Sembilan, dan LionsXII (1 setiap satu). Juara semasa ialah Johor Darul Ta'zim, yang memenangi edisi 2019.


LED merah, biru dan putih (warna bendera Johor) dipasang di luar stadium untuk pencahayaan waktu malam. Stadion ini juga termasuk ibu pejabat kelab, pusat latihan dan megastore.

Ujian terowong angin integral untuk reka bentuk stadium telah dijalankan oleh Akademi Penyelidikan Bangunan Wilayah Guangdong, sebuah anak syarikat Guangdong Construction Engineering Group Co Ltd.

Stadium khusus bola sepak adalah istilah yang digunakan terutamanya di Amerika Syarikat dan Kanada untuk merujuk kepada stadium sukan sama ada yang dibina khas atau direka semula secara semula jadi untuk bola sepak dan fungsi utamanya adalah menjadi tuan rumah perlawanan bola sepak, berbanding dengan pelbagai tujuan stadium yang adalah untuk pelbagai sukan.

Stadion khusus bola sepak boleh menjadi tuan rumah acara sukan lain (seperti lacrosse, bola sepak dan ragbi Amerika) dan konsert, tetapi reka bentuk dan tujuan stadium khusus bola sepak adalah untuk bola sepak. Beberapa kemudahan (seperti Stadium SeatGeek, Stadium Toyota dan Stadium Mapfre) mempunyai peringkat tetap di satu hujung stadium yang digunakan untuk konsert pementasan.

1/3 meter (48.8 m), atau lebar 65 meter (59 m) padang bola sepak Kanada. Permukaan bermain biasanya terdiri daripada rumput yang bertentangan dengan rumput buatan, kerana yang terakhir umumnya tidak disukai untuk perlawanan bola sepak kerana pemain lebih rentan terhadap kecederaan. Walau bagaimanapun, sesetengah stadium spesifik bola sepak, seperti Taman Providence Portland dan Stadium Morrison di Creighton University, mempunyai kawasan rumput tiruan.


Kapasiti tempat duduk umumnya antara 18,000 dan 30,000 untuk francais Major League Soccer, atau lebih kecil untuk kolej atau liga liga kecil.

Stadium khusus bola sepak biasanya mempunyai kemudahan, dimensi dan skala yang sesuai untuk bola sepak di Amerika Utara, termasuk papan skor, skrin video, suite mewah dan mungkin bumbung. Dimensi lapangan berada dalam jarak yang dijumpai optimal oleh FIFA: 110-120 meter (100-110 m) panjang lebar 70-80 meter (64-73 m). Dimensi lapangan bola sepak ini lebih luas daripada peraturan lapangan sepak bola Amerika 53.

😎Nota maklumat: Diilhamkan oleh daun pisang, konsep dan reka bentuk akhir telah diumumkan oleh Tunku Ismail dalam upacara yang diadakan di Iskandar Puteri, Johor. Stadion ini terletak di 140,000 meter persegi dengan jumlah kawasan yang dibina sebanyak 70,000 meter persegi dan boleh menampung sehingga 40,000 orang.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram