Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Share Live Location di WhatsApp

Cara Kongsi Live Location di WhatsApp

Cara Share Live Location di WhatsApp
Credit: AndroidAuthority.com


Cara menggunakan penjejakan lokasi langsung (live Location)
Share Location adalah pin lokasi cukup mudah di WhatsApp, semasa anda klik ikon klip di medan mesej dan memilih Lokasi. Tetapi bagaimana jika anda mahu pasangan atau ibu bapa anda mengesan pergerakan anda dalam masa nyata? (Live Location) Hari ini nasib baik, perkara ini, menjadi salah satu tips terbaik WhatsApp untuk ibu bapa dan orang ramai mengetahui di masa lokasi orang yang anda ingin contact. Semak juga di πŸ‘‰ WhatsApp Help Centre.

Anda boleh melakukan ini dengan mengklik ikon klip kertas. Dari situ, klik Lokasi; Lokasi Kongsi dan tentukan tempoh masa untuk dijejaki, dari 15 minit hingga lapan jam. Jangan bimbang, anda boleh mengakhiri penjejakan lokasi secara manual pada bila-bila masa.

WhatsApp telah menyokong perkongsian lokasi segera untuk beberapa waktu dan kini aplikasi pemesejan popular juga mendapat keupayaan untuk berkongsi lokasi langsung. Setelah membuat pusingan dalam versi beta untuk seketika, ciri perkongsian lokasi hidup baru sahaja dibuat kepada versi stabil WhatsApp untuk kedua-dua peranti Android dan iOS. Teruskan membaca untuk mengetahui bagaimana anda boleh mengalir lokasi anda secara berterusan kepada rakan atau keluarga anda. Semak juga di πŸ‘‰ Pusat Bantuan WhatsApp.



Kongsi siaran langsung dan lokasi nyata anda
Ini adalah langkah-langkah untuk menghantar lokasi langsung anda ke mana-mana kenalan WhatsApp anda:

Lancarkan apl WhatsApp dan buka tetingkap sembang orang yang ingin anda lancarkan lokasi anda.
Selepas ini, klik pada opsyen lampiran pada bar input teks.
Sekarang klik ikon 'Lokasi'.
Tekan bar 'Kongsi lokasi hidup' dan pilih teruskan.
Selepas itu anda perlu memilih tempoh yang anda mahu berkongsi lokasi anda.
Pilih tempoh yang anda kehendaki dan ketik pada anak panah hijau untuk memulakan proses perkongsian lokasi. Anda juga boleh menambah beberapa teks untuk menyesuaikan aktiviti.

 
Cara menggunakan lokasi langsung (Live Location) 
Ciri Lokasi Langsung membolehkan anda berkongsi lokasi masa sebenar anda untuk jumlah masa tertentu dengan peserta sembang individu atau kumpulan. Anda boleh mengawal sama ada dan berapa lama untuk berkongsi lokasi langsung anda. Anda juga boleh berhenti berkongsi lokasi langsung anda pada bila-bila masa. Sebaik sahaja berhenti atau tamat tempoh, lokasi langsung anda tidak lagi dikongsi. Individu yang anda kongsi lokasi langsung dengan anda akan terus melihat lokasi yang anda kongsi sebagai imej lakaran kecil statik, dan boleh mengklik imej untuk melihat lokasi terkini anda yang dikemas kini.

Ciri ini disulitkan dari hujung ke hujung, yang bermaksud tiada siapa yang dapat melihat lokasi langsung anda kecuali orang yang anda kongsi. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai keselamatan anda di WhatsApp, sila lawati WhatsApp Security. Anda juga boleh membaca Dasar Privasi kami untuk maklumat lanjut mengenai amalan privasi WhatsApp.
 

😎 NOTA: Dayakan kebenaran lokasi untuk WhatsApp dalam Phone settings> Apps & notifications> Advanced; App permissions>Location>turn on WhatsApp. Selain itu, jika anda membuka WhatsApp ketika ini, anda boleh pergi ke Settings> Apps & notifications> Your phone> WhatsApp>Permissions>turn on Location

Buka sembang individu atau kumpulan
Click Attach>Location>Share live location.
Pilih tempoh masa yang anda ingin berkongsi lokasi langsung anda. Lokasi langsung anda akan berhenti dikongsi selepas masa yang dipilih.

Opsyenal, tambah ulasan.
Klik Send.

Berhenti berkongsi lokasi hidup anda
Berhenti berkongsi lokasi langsung anda dalam sembang atau kumpulan tertentu
Buka sembang individu atau kumpulan.
Klik STOP SHARING>STOP.

Berhenti berkongsi lokasi nyata dalam semua perbualan dan kumpulan

Click More Options Settings>Accounts>Privacy; Lokasi langsung.
Klik STOP SHARING>STOP
.

Catatan:

Anda boleh melumpuhkan keizinan lokasi untuk WhatsApp pada bila-bila masa dengan pergi ke Settings; Applications and notifications for your phone>Advanced>App permissions>Location&gt>turn off WhatsApp.


Selain itu, jika anda membuka WhatsApp baru-baru ini, anda boleh pergi ke Setting>Apl> Notifications>WhatsApp>Permissions>turn off your Location.

Bagaimana untuk menghentikan berkongsi lokasi hidup di WhatsApp?

Cara Share Live Location di WhatsApp
Credit: AndroidAuthority.com

😎 Nota: Tapi harus ingat WhatsApp akan secara automatik menghentikan perkongsian lokasi selepas tempoh yang diingini anda tamat tempoh. Walau bagaimanapun, jika anda mahu menamatkannya, anda perlu membuka tetingkap sembang dan tekan 'Stop sharing' dan sahkan 'Stop'. Ini akan menghentikan lokasi nyata dan siaran langsung.

Comments

  1. maaf ya..boleh buat secara auto tak?let say sy di kl... tp sy share live loc sy di JB..tlg ajar blh x

    ReplyDelete

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram