Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Mudah Membuat QR Code

Membuat QR Code Untuk Pengesahan Kehadiran

Cara Mudah Membuat QR Code

Penjana kod QR
  • Pilih jenis kandungan yang anda promosikan
  • Masukkan data anda dalam bentuk yang muncul/nampak
  • Pertimbangkan untuk memuat turun kod QR yang dinamik
  • Uji kod QR untuk memastikan ia mengimbas
  • Track dan analisa prestasi
"Bercakap mengenai QR Code?" Tutorial cara menjana kod untuk membuat apa-apa borang kehadiran, anda boleh rujuk blogπŸ‘‰ raihanjalaludin.com

Semenjak beberapa tahun kebelakangan ini, penggunaan kod QR telah berada di tahap tinggi dan semakin popular bila kita memperkatakan tentang teknologi. 

Tetapi jika ada satu perkara perdebatan berkenaan kod QR, itu pasti tidak ada konsensus - keberkesanan kod QR yang masih dipertikaikan.

Ketahui cara membuat, membuat rekabentuk dan penggunaan kod QR dalam pemasaran anda. Walau bagaimanapun, tidak dinafikan populariti dan kemudahan kod QR. Teruskan membaca untuk mempelajari cara membuat kod QR anda sendiri, dan bagaimana anda boleh menggalakkan pelanggan anda mengimbasnya apabila mereka menjumpainya.

Apakah Kod QR?
Kod QR, pendek untuk kod "tindak balas pantas", adalah simbol hitam dan putih berbentuk segi empat supaya orang boleh mengimbas menggunakan telefon pintar untuk mengetahui lebih lanjut mengenai produk.

Medan terenkripsi ini boleh memegang pautan, kupon, butiran acara, dan maklumat lain yang pengguna mungkin mahu mengambilnya untuk merujuk sesuatu maklumat kemudian nanti.

Kod QR biasanya kelihatan seperti ini:


Cara Mudah Membuat QR Codeh
Walaupun tidak setiap kod QR dibentuk seperti persegi sempurna, ianya kelihatan seperti imej di atas - dengan corak yang berbeza-beza dipaparkan di dalamnya. Anda akan sering menemui mereka dalam mel langsung, papan tanda, papan iklan, dan juga iklan di mana anda boleh dengan cepat mengimbas kod pada skrin menggunakan telefon anda.

 Code QR vs Barcode
Adakah kebangkitan kod QR bermaksud barcode tradisional adalah sesuatu yang telah lalu? Sudah tentu tidak. Kod bar tradisional masih merupakan cara yang biasa untuk perniagaan mengenal pasti barangan pakej pengguna (CPG) dan menguruskan inventori produk mereka.
Cara Mudah Membuat QR Code
Walau bagaimanapun, terdapat beberapa perbezaan antara kod bar dan kod QR - kedua-dua kegunaannya dan ciri-ciri mereka. Berikut adalah tiga perbezaan penting:

Kod QR Berbentuk Berbeza
Barcode biasanya bersifat segiempat tepat, memerlukan peranti pengimbasan untuk membaca data kod bar secara mendatar. Kod QR sering berbentuk persegi, memaparkan data mereka secara menegak atau mendatar.

QR Codes Memegang Lebih Data
Oleh kerana bentuk persegi QR, ia boleh memegang lebih banyak data daripada kod bar. Malah, kod QR boleh memegang ratusan kali lebih banyak aksara disulitkan daripada kod bar.

Kod QR Memegang Data Berbeza
Kod QR sering digunakan secara berbeza daripada kod bar. Barcode memegang maklumat produk utama di tempat jualan, seperti harga dan nama pengilang. Kod QR menawarkan lebih banyak maklumat pasif dan tidak ketara, seperti data lokasi dan URL untuk promosi dan halaman pendaratan produk.

Bagaimana Kod QR berfungsi?
Pada asalnya direka di Jepun untuk industri automotif, pemasar menggunakan kod bar kerana kapasiti storan yang besar dan kemampuan untuk menterjemahkan maklumat tambahan kepada pengguna melebihi apa yang kreatif dan atau pembungkusan dapat disampaikan.


Cara Mudah Membuat QR Code

Sekiranya pengguna melihat kod QR di suatu tempat, mereka boleh mengambil peranti mudah alih mereka, memuat turun aplikasi pengimbasan kod QR percuma, dan "imbas" kod bar untuk mendapatkan akses kepada maklumat tambahan, seperti:

Jadi, jika anda ingin membuat, katakan, iklan hentian bas yang mempromosikan podcast anda, anda boleh memaparkan kod QR pada iklan yang dicetak yang membawa orang ke laman iTunes anda apabila mereka mengimbasnya dengan telefon mereka. Cukup mudah, kan?

Bagaimana Membuat Kod QR
Proses pembuatan kod QR agak mudah. Cara-cara memulakannya seperti dibawah:

Langkah 1: Pilih penjana kod QR
Terdapat tan penjana kod QR di luar sana. Yang terbaik memberi anda banyak pilihan untuk menggunakan kod QR anda, dan keserasian dengan kebanyakan apl pembaca kod QR mudah alih.

Di bawah ada link utk Penjana Kod QR Terbaik:
(sila klik link dibawah)

πŸ‘‰Generator QR Code Percuma oleh Shopify
πŸ‘‰QR Stuff
πŸ‘‰qr-code-generator.com
πŸ‘‰Google App Engine

Perkara-perkara lain yang perlu dicari apabila memilih penjana kod QR ialah sama ada anda boleh menjejaki dan menganalisis prestasi, dan jika ia membolehkan anda membuat reka bentuk kod yang unik untuk jenama anda.

Sesetengah kod QR, contohnya, logo paparan dan ikon lain dalam kod yang segera memberitahu orang apa maklumat yang mereka dapat dari mengimbasnya.

Langkah 2: Pilih jenis kandungan yang anda promosikan
Mari pilih salah satu penjana kod QR di atas dan lakukan langkah bersama-sama. Saya akan memilih qr-code-generator.com, salah satu daripada lapan penjana kod QR pilihan di atas.


Cara Mudah Membuat QR Code


Pertama, pilih jenis kandungan yang anda mahu kod QR anda untuk menunjukkan orang itu selepas mereka mengimbasnya. Anda boleh memilih dari satu daripada 10 jenis, seperti yang ditunjukkan dalam tangkapan skrin di bawah. Untuk tujuan kami, kami akan mempromosikan URL yang mengarahkan pengguna ke podcast kami.

Langkah 3: Masukkan data anda dalam bentuk yang muncul
Sebaik sahaja anda memilih jenis kandungan yang anda sedang mempromosikan dengan kod QR ini, medan atau borang akan muncul di mana anda boleh memasukkan maklumat yang sepadan dengan kempen anda.

Jika anda mahukan kod QR anda untuk menyimpan maklumat kenalan, contohnya, anda akan melihat satu set bidang di mana anda boleh memasukkan alamat e-mel anda, baris subjek, dan mesej yang berkaitan.

Untuk menyimpan pautan ke podcast kami, kami akan memasukkan URL dalam medan yang muncul, seperti itu:


Cara Mudah Membuat QR Code

Langkah 4: Pertimbangkan memuat turun kod QR yang dinamik
Lihat pilihan di bawah untuk "dinamik"? Satu perkara penting untuk membuat kod QR adalah bahawa anda tidak boleh mengedit data yang terkandung dalamnya apabila anda mencetaknya. Tetapi dengan kod QR dinamik, anda boleh mengedit data ini.

Penjana kod QR dinamik

Dengan keahlian percuma untuk penjana kod QR seperti qr-code-generator.com, anda boleh mencetak kod QR yang dinamik, mengimbasnya, dan menarik borang yang boleh diedit di mana anda boleh mengubah data yang akan diterima pengunjung anda apabila mereka mengimbas kod QR diri sendiri.

Langkah 5. Menyesuaikannya
Bahagian yang menyeronokkan untuk mencipta kod QR adalah menyesuaikan reka bentuk kod untuk jenama anda. Mahu kod anda kelihatan seperti logo anda? Berusaha untuk mendapatkannya. Ingin mencerminkan skim reka bentuk laman web anda? Tiada masalah.


Cara Mudah Membuat QR Code

Menggunakan qr-code-generator.com, boleh menyesuaikan kod QR dengan mengklik butang ke kanan atas, seperti yang ditunjukkan dalam tangkapan skrin di bawah. Perlu diingat bukan setiap pembuat kod QR menawarkan pilihan reka bentuk ini - bergantung kepada kod QR yang anda cari untuk menghasilkan, anda mungkin mendapati beberapa alat yang terhad dalam fungsi mereka.

Sudah tentu, anda boleh menyesuaikan kod QR anda selanjutnya - menyesuaikan warna, menambah logo, membuat pilihan sosial, dan banyak lagi.

Perlu diingat, bagaimanapun, bahawa beberapa penyesuaian dapat menjadikannya lebih sukar bagi aplikasi pengimbasan kod QR untuk membaca kod dengan betul. Adalah idea yang baik untuk menghasilkan dua versi kod QR anda - satu versi kosong dan satu lagi dengan reka bentuk pilihan anda.

Langkah 6: Uji kod QR untuk memastikan ia mengimbas

Kerana kod QR yang disesuaikan dapat membuat sukar bagi beberapa aplikasi mudah alih untuk "membaca," jangan lupa untuk memeriksa untuk melihat apakah kod QR berbunyi dengan betul, dan pastikan untuk mencuba lebih daripada sekadar satu pembaca. Tempat yang baik untuk memulakan adalah alat percuma Google, yang mengambil gambar dan kemudian memberitahu anda pautan atau item yang "dibaca."

Satu lagi alat percuma hebat ialah QR Code Reader, yang secara automatik membawa anda ke apa sahaja yang "dibaca." Buku Passbook juga menawarkan pembaca kod QR terbina dalam pada iOS 7, jadi anda harus menguji untuk memastikan kod dibaca disana.

Langkah 7: Track dan menganalisis prestasi
Sama seperti kempen pemasaran, anda perlu menindaklanjuti sebarang cagaran atau kempen menggunakan kod QR untuk melihat sama ada mereka sebenarnya bekerja. Berapa banyak trafik yang datang dari setiap kod tertentu? Adakah orang mengimbas kod anda tetapi tidak menebus tawaran mereka sebaik sahaja mereka sampai ke halaman pendaratan? Atau adakah mereka tidak dipaksa untuk mengimbas kod QR anda?

Note: mengetahuinya akan membantu anda menyelesaikan masalah dan menyesuaikan kod QR yang tidak berfungsi dengan baik untuk lebih cermin mereka yang bekerja dengan baik. Saya cadangkan anda memasukkan kod penjejakan UTM pada URL anda agar anda dapat mengukur prestasi yang lebih baik, ini amat penting jika anda menggunakan analitik pemasaran tertutup, dan digunakan untuk melaporkan lebih mendalam pada kempen anda.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram