Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Download Foto dan Video dari Status WhatsApp

Download Foto dan Video dari Status WhatsApp Orang Lain Ke Smartphone

Cara Download Foto dan Video dari Status WhatsApp

WhatsApp bukan hanya mengenai menghantar mesej lagi, beberapa ciri baru seperti status WhatsApp, gambar memaparkan juga banyak perkara kepada pengguna. Sama seperti cerita Instagram, cerita Facebook, memasang cerita WhatsApp juga dalam trend. Tetapi bagaimana jika anda melihat video yang benar-benar lucu atau gambar hebat pada status WhatsApp seseorang? Sudah tentu, anda boleh mengambil screenshot imej tetapi bagaimana dengan video? Download di Google Play Store.

Mari kita kaji selidik lebih dalam ciri ini hari ini dan lihat bagaimana kita boleh memuat turun status WhatsApp orang lain pada telefon pintar kita...


Bagaimana untuk memuat turun Status WhatsApp pada telefon pintar Android anda❓

Langkah 1: Muat turun Google Files pada telefon pintar android anda.


Langkah 2: Klik pada ikon menu di sudut kiri atas dalam aplikasinya.


Langkah 3: Klik pada "Tetapan" dan aktifkan tombol di hadapan "tampilkan fail tersembunyi".


Langkah 4: Pergi ke Pengurus fail peranti anda.


Langkah 5: Storan dalaman> WhatsApp> Media> Statuses.


Langkah 6: Semua status yang anda lihat akan dipaparkan dalam folder, klik pada imej atau video yang dikehendaki.


Langkah 7: Tekan lama pada item yang dipilih dan simpan ke lokasi yang anda suka misalnya kamera, imej WhatsApp, muat turun dan sebagainya.


Walaupun kebanyakan pengguna menyiarkan cerita di Facebook dan Instagram, ada orang yang masih lebih suka WhatsApp untuk menyiarkan kisah mereka dalam bentuk Status WhatsApp. Kini aplikasi pemesejan milik Facebook sedang menguji ciri baharunya di mana pengguna boleh berkongsi status WhatsApp mereka di aplikasi lain seperti Facebook.
Ciri ini tersedia pada versi Beta WhatsApp sahaja jadi seseorang harus memastikan bahawa mereka menggunakan versi aplikasinya yang diperlukan supaya mereka boleh berkongsi status ke cerita Facebook.

Langkah-langkah ini boleh berbeza dari satu peranti Android ke peranti lain. Dalam kebanyakan kes, anda akan menemui folder media WhatsApp tepat pada skrin sebaik sahaja anda membuka Pengurus fail.

Sebelum ini, WhatsApp membolehkan ciri baru di mana pengguna boleh berkongsi status WhatsApp mereka sebagai cerita Facebook mereka.


Bagaimana untuk berkongsi status WhatsApp ke Facebook Story.

Langkah 1: Buka WhatsApp pada telefon pintar anda.


Langkah 2: Pergi ke "Status" dan buat status.


Langkah 3: Sekarang anda akan mempunyai dua pilihan: Kongsi status lama atau status baru.


Langkah 4: Pergi ke Status Saya> Kongsi ke Facebook Story.


Langkah 5: Klik "izinkan" atau "buka" jika diminta membuka aplikasi Facebook.


Langkah 6: Sebaik sahaja anda sampai ke aplikasi Facebook, anda boleh memilih khalayak yang dapat melihat cerita anda dan kemudian klik "Kongsi sekarang".


Langkah 7: Jika anda mahu berkongsi status lama, pergi ke Status Saya (iPhone) atau Status Saya> Lagi ... (Android)> ...> Kongsi ke Facebook.


Langkah 8: Klik "Benarkan" atau "Terbuka" jika diminta membuka aplikasi Facebook.


Langkah 9: Setelah anda membuka aplikasi Facebook, pilih khalayak dan klik "Kongsi sekarang".


Nota
: Ini adalah langkah paling cepat yang dapat membantu anda berkongsi status WhatsApp anda sebagai cerita Facebook.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram