Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

6 YouTube Downloaders Terbaik 2020

Cara Download Video dari Youtube (Youtube Free Downloader)

6 YouTube Downloaders in 2020

Cara download atau memuat turun Video dari YouTube menggunakan telefon pintar Android perlu ada Akaun Google, atau Daftar Akaun Youtube anda mesti mempunyai aplikasi mudah alih Android YouTube yang dipasang pada telefon anda. Aplikasi ini biasanya sudah dipasang pada telefon Android yang terkini, atau anda boleh memuat turun aplikasi YouTube dari Google Play Store. Cuba semak di laman web Youtube Video downloader, atau pun lihat contoh bergambar cara-cara download video dari Youtube di laman web Wikihow.com. Download Youtube di Google Play Store.


6 YouTube Downloaders in 2020


Dibawah ini ada beberapa top free Youtube Downloader seperti:


1. KeepVid
KeepVid-YouTube-πŸ‘‰ Muat turun (Download)
Mari mulakan dengan alat yang paling asas (dan salah satu yang paling popular).

KeepVid (oleh iTubeGo) adalah laman web masuk untuk memuat turun video YouTube dalam format MP4.

Selain daripada video individu, alat ini juga membolehkan anda memuat turun senarai main YouTube lengkap dengan mudah.

Selain itu, anda juga boleh memuat turun video dari Facebook, Instagram, dan Dailymotion.

2. Y2mate
laman utama y2mate-πŸ‘‰ Muat turun. (Download)
y2mate adalah penukar YouTube ke MP4 yang lain (agak sederhana).

Cukup salin dan tampal pautan video ke medan di laman utama dan klik "mulakan."

Perkara yang hebat tentang y2mate adalah bahawa ia membolehkan anda memuat turun video dalam resolusi yang berbeza, dari 144 p ke 1080 p.

Selain itu, alat ini juga membolehkan anda memuat turun audio sahaja, atau menukar dan memuat turun video ke dalam fail MP3.

3. Videoder
Laman Utama Videoder-πŸ‘‰ Muat turun (Download).
Videoder adalah muat turun video percuma yang tersedia untuk Windows dan Android.

Perisian ini membolehkan anda memuat turun video 4K dari bukan sahaja YouTube, tetapi lebih dari 1,000 laman web lain juga (sedangkan versi android membolehkan anda memuat turun dari lebih dari 50 laman web yang berbeza).

Tambahan pula, versi desktop membolehkan anda membuat koleksi video dan audio secara peribadi. Ini bermakna tidak ada lagi penyanggaan atau penyemakan imbas melalui sekumpulan fail.

Ingin membuat video YouTube terbaik? Daftar ke Lumen5 dan hasilkan kandungan media sosial tanpa henti dalam beberapa minit.

4. Snaptube
Laman Utama Snaptube- πŸ‘‰ Muat turun (Download).
Snaptube adalah alat mesra pengguna lain yang membolehkan anda memuat turun video YouTube dalam resolusi dan format yang berbeza.

Beberapa format yang disokong oleh Snaptube termasuk M4A, MP4, dan MP3.

Mulai sekarang, alat ini hanya tersedia untuk Android, tetapi tidak tersedia di Google Play - jadi anda harus memuat turun APK.

Mirip dengan versi Android dari Videoder, Snaptube membolehkan anda memuat turun video dari lebih dari 50 laman web yang berbeza, selain YouTube.

5. Airy
Pemuat turun YouTube-Airy- πŸ‘‰ Muat turun (Download).
Airy adalah pengunduh video YouTube terkenal yang membolehkan anda menukar video menjadi pelbagai format dan resolusi (termasuk Ultra HD).

Beberapa format yang disokong merangkumi:

MP4
FLV
3GP
MP3

Tidak seperti beberapa alat lain, anda perlu memuat turun Airy sebelum anda dapat menggunakannya. Mulai sekarang, ia tersedia untuk Windows dan Mac OS.

Alat ini juga bergabung dengan semua penyemak imbas yang popular, termasuk:

Chrome
Firefox
Safari
Opera

Ini membolehkan anda "menyimpan" video yang anda suka, dan memuat turunnya kemudian.

6. TubeMate
Tubemate- πŸ‘‰ Muat turun (Download).
TubeMate adalah pemuat turun YouTube standard lain yang membolehkan anda meraih video kegemaran anda dalam format MP4 dan 4GP (serta dalam format audio, termasuk MP3 dan WAV).

Alat ini juga dilengkapi dengan pemain videonya sendiri dan ciri carian terbina dalam yang membolehkan anda mencari video dengan mudah.


TubeMate tersedia untuk Android dan Windows.


Dengan mengandaikan bahawa anda telah memuat turun dan memasang aplikasi YouTube pada telefon pintar Android anda, di bawah adalah proses yang menggunakan dimana anda boleh memuat naik sebarang video pada akaun YouTube yang telah berdaftar. 

πŸ‘‰Nota: Sebelum memuat naik sebarang video di YouTube, pastikan anda membaca dengan teliti dan memahami sepenuhnya terma dan syarat laman web ini dan YouTube menyokong format fail video yang ingin anda muat turun.

1. Hidupkan (Switch On) telefon Android anda.

2. Klik ikon Menu dan pergi ke senarai apl.

3. Cari dan klik ikon apl YouTube untuk melancarkan aplikasinya.

4. Pada Interface (iaitu interface yang dibuka secara default), klik ikon YouTube dari sudut kiri atas.

 5. Setelah tetingkap Menu dibuka, klik pilihan download dari senarai yang dipaparkan.
Nota: Jika tiada video yang dimuat naik, interface akan dibuka dengan teks 'Tiada muat naik yang ditemui'. Jika tidak, senarai video yang dimuat naik dipaparkan.

6. Setelah selesai, pada interface, klik ikon Muat Naik (ikon dengan anak panah atas) yang terletak di sudut kanan atas interface.

7. Klik video yang diingini yang tersedia pada interface terkini.
Nota: Semua video yang tersedia di galeri telefon anda akan dipaparkan di interface ini.

Nota: Jika video yang dikehendaki tiada dalam tetingkap terkini, klik ikon Menu (ikon dengan tiga baris mendatar) di sudut kiri atas antara muka, dan Buka dari menu, klik lokasi yang dikehendaki di mana video sasaran terletak. 

8. Di bawah PRIVACY seksyen, klik pilihan yang tersedia, kemudian klik kaedah privasi yang diingini untuk video yang anda muat naik. (Cth. awam, tidak tersenarai, atau swasta).

9. Seterusnya, klik senarai label tag dipisahkan di bawah bahagian TAGS, dan klik kata kunci berkaitan yang sesuai untuk video tersebut.

10. Setelah anda selesai, akhirnya klik ikon muat turun di penjuru kanan sebelah atas Interface untuk memuat turun video di YouTube.

6 YouTube Downloaders in 2020


Atau ikuti arahan lain
Login ke akaun YouTube.
Klik pada muat naik di bahagian atas halaman.
Sebelum anda mula memuat naik video, anda boleh memilih tetapan privasi video.

Pilih video yang anda ingin muat naik dari komputer anda. Anda juga boleh mengimport video dari foto Google.

Apabila video dimuat naik, anda boleh mengedit kedua-dua maklumat asas dan tetapan lanjutan video dan membuat keputusan jika anda ingin memberitahu pelanggan (jika anda tidak menyahtandakan pilihan ini, tiada komunikasi akan dikongsi dengan pelanggan anda). 

Jika anda belum klik terbitkan, video anda tidak akan dapat dilihat oleh orang lain. Anda sentiasa dapat menerbitkan video anda kemudian dalam Pengurus Video (Video Manager).


Selamat membaca dan selamat mencuba....

Comments

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram