Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Video Editor: 10 Software Mengedit Video Percuma

Video Editor: 10 Software Mengedit Video Percuma

"Mencari perisian pengeditan video percuma terbaik"adalah menjadi teras utama kejayaan sesuatu video kepada pengusaha e-dagang. Kandungan video yang menakjubkan yang benar-benar boleh membantu meningkatkan Penukaran dan ROI untuk kedai dalam talian anda. Sama ada cerita Instagram, iklan Facebook, atau testimoni produk YouTube, perisian pengeditan video percuma terbaik akan menjadikan jenama anda kelihatan lebih profesional.

Dengan jumlah dan kualiti perisian penyuntingan video yang tersedia, anda tidak perlu bajet yang besar - untuk mendapatkan hasil epik.

Dalam artikel ini kita menyusun perisian penyuntingan video percuma terbaik dari seluruh web. Senarai kami memberi tumpuan kepada perisian penyuntingan video percuma yang paling serba boleh yang kami dapati. Walaupun setiap pengguna mempunyai keperluan yang berbeza, panduan ini akan memberikan anda gambaran yang baik tentang apa yang boleh anda harapkan dari setiap editor video dan cara untuk mendapatkan yang terbaik daripada itu.

Pemilihan kami dibahagikan kepada perisian pengeditan video percuma terbaik untuk desktop, aplikasi pengeditan video mudah alih, dan editor video untuk Instagram. Bersedia untuk bermula?


Perisian (software) Pengeditan Video Percuma Terbaik untuk Desktop
Senarai berikut perisian pengeditan video percuma terbaik adalah berdasarkan desktop. Aplikasi desktop biasanya mempunyai lebih banyak kuasa menyunting daripada aplikasi mudah alih. Gunakan editor video ini apabila anda perlu menghasilkan kandungan lebih panjang untuk YouTube atau tapak web anda.

Semua editor video ini sama ada secara percuma untuk menggunakan atau mempunyai versi percuma yang sangat baik. Perisian video ini adalah dari asas ke peringkat lanjutan.

1. Blender
Boleh didapati di Windows, Mac, dan Linux.
Video Editor: 10 Software Mengedit Video Percuma
Blender, salah satu perisian pengeditan video percuma terbaik, boleh didapati di Windows, Mac, dan Linux.

Blender adalah program sumber terbuka yang bebas untuk digunakan. Blender sebenarnya direka sebagai suite animasi 3D, tetapi ia datang dengan editor video yang sangat berguna. Editor video Blender seharusnya cukup untuk kebanyakan keperluan video anda.

Editor membolehkan anda melakukan tindakan asas seperti pemotongan video dan splicing. Ia juga membolehkan anda menjalankan tugas-tugas yang lebih kompleks seperti pelekat video. Ini menjadikannya editor video yang sangat fleksibel dan memenuhi keperluan pengguna pemula dan lanjutan.

Editor Video Blender termasuk ciri-ciri berikut:

Pratonton langsung, bentuk gelombang luma, vectorscope krom dan paparan histogram.
Pencampuran audio, penyegerakan, penggosok, dan visualisasi bentuk gelombang.
Sehingga 32 slot untuk menambah video, imej, audio, dan kesan.
Kawalan kelajuan, lapisan pelarasan, peralihan, kerangka kunci, penapis, dan banyak lagi.

Kelebihan: Sesuai untuk pengguna lanjutan yang tidak dimatikan oleh semua ciri.

Kekurangan: Pelbagai ciri menjadikan keluk pembelajaran sedikit lebih curam. Kebanyakan tutorial difokuskan pada animasi 3D / pemodelan. Sumber-sumber untuk membantu anda dengan editor video adalah sangat terhad.

Terbaik untuk: Lebih banyak projek lanjutan yang mungkin melibatkan animasi 3D.


2. Lightworks
Boleh didapati di Windows, Mac, dan Linux.
Video Editor: 10 Software Mengedit Video Percuma

Lightworks adalah salah satu perisian pengeditan video percuma terbaik. Ia boleh didapati di Windows, Mac, dan Linux.

Lightworks adalah salah satu editor video yang lebih berkuasa dalam senarai. Ia benar-benar penuh dengan ciri-ciri yang berguna. Versi percuma harus lebih daripada cukup bagi kebanyakan pengguna. Versi pro kos $ 25 sebulan.

Editor video ini termasuk yang berikut dalam versi percuma:

Pemotretan video berketepatan tinggi.
Sokongan multicam.
Eksport ke 720p untuk YouTube.
Pelbagai format video disokong.
Walaupun kebanyakan ciri dimasukkan, sokongan video 4K untuk YouTube dan Vimeo hanya termasuk dalam versi berbayar perisian. Berbanding dengan Blender, sebagai contoh, Lightworks mempunyai banyak tutorial video yang hebat yang boleh membuatnya lebih cepat untuk bangun dan berjalan. Lihat perbandingan ciri ini untuk memastikan versi percuma mempunyai apa yang anda perlukan.

Kelebihan: Editor video yang sangat berkuasa dengan banyak ciri lanjutan.

Cons: Sokongan video 4K sahaja dalam versi berbayar. Sesetengah pengguna mungkin mendapati Lightworks terlalu maju.

Terbaik untuk: Semua penyuntingan video desktop.

3. Shotcut
Boleh didapati di Windows, Mac, dan Linux.
Video Editor: 10 Software Mengedit Video Percuma

Shotcut adalah perisian penyuntingan video percuma yang terbaik boleh didapati di Windows, Mac, dan Linux.

Shotcut, seperti Blender, adalah program sumber terbuka sepenuhnya. Ini bermakna selepas memuat turunnya, anda mendapat akses kepada semua ciri tanpa memerlukan upgrade yang dibayar.

Editor video ini menyokong pelbagai format video dan mempunyai koleksi video tutorial yang hebat. Walaupun perisian penyuntingan video ini mempunyai ciri-ciri yang hebat, sesetengah pengguna mungkin mendapati antara muka yang agak unik. Perisian ini pada asalnya direka untuk Linux dan ia pasti menunjukkan. Tetapi, di bawah tudung, ia masih merupakan editor video berkualiti.

Dua ciri yang paling menarik ialah sokongan resolusi 4K HD dan pengeditan garis masa. Tidak banyak versi perisian percuma termasuk sokongan resolusi 4K. Shotcut juga tidak memerlukan anda untuk mengimport video anda ke editor: ini boleh menjadi penyelamat masa jika anda berhadapan dengan fail video yang besar.

Kelebihan: Pengeditan garis waktu asli dan sokongan resolusi 4K.

Kekurangan: Antara muka yang unik mungkin diletakkan di luar untuk sesetengah pengguna.

Terbaik untuk: 4K, projek video HD.

4. Editor Video Percuma VSDC
Boleh didapati di Windows.
Video Editor: 10 Software Mengedit Video Percuma

Perisian penyuntingan video percuma yang hanya tersedia di Windows adalah VSDC.

VSDC Video Editor adalah perisian penyuntingan video yang hanya tersedia untuk pengguna Windows. Versi percuma mempunyai set ciri yang kuat termasuk pembetulan warna dan pengeditan audio.

Versi pro berharga $ 19,99 dan termasuk penstabilan imej, suara atas sokongan, dan bentuk gelombang visual. Jika anda memilih untuk tidak mengemaskini kepada versi pro, maka kos sokongan teknikal ialah $ 9,99 selama satu bulan, atau $ 14,99 selama setahun.

Kelebihan: Secara relatifnya mudah untuk belajar dengan banyak ciri yang berkuasa.

Cons: Sokongan teknikal tidak percuma; Windows sahaja.

Terbaik untuk: Projek pengeditan berasaskan Windows

5. HitFilm Express
Tersedia untuk kedua-dua Mac dan Windows.
Video Editor: 10 Software Mengedit Video Percuma
HitFilm Express adalah salah satu editor video yang lebih profesional untuk membuat senarai. Ia mengandungi semua ciri yang anda harapkan daripada editor asas (splicing, pemangkasan, dan pengeditan audio) dan banyak lagi. Walaupun sesetengah pengguna mungkin mendapati HitFilm sedikit maju, ia pasti salah satu editor video terbaik sepanjang pusingan percuma di luar sana. Pakej percuma termasuk lebih daripada 180 kesan istimewa.

Tutorialnya adalah berdasarkan filem Hollywood terkenal seperti Star Wars, tetapi ini sangat interaktif dan menarik.

Sebelum anda boleh memuat turun perisian ini, Hitfilm meminta anda untuk berkongsi kemas kini status di media sosial. Walau bagaimanapun, ini adalah harga yang sangat kecil untuk membayar perisian lanjutan seperti itu. Akhirnya, Hitfilm termasuk kedai di mana anda boleh membeli add-on, tetapi ini di luar ruang lingkup kebanyakan pengguna, kerana set ciri percuma harus lebih dari cukup.

Ciri-ciri termasuk:

Alat Cutting Tools
kesan skrin hijau
Penapis audio dan video
Alat penggabungan
Lapisan dan pelekat
Sokongan video 3D
Kelebihan: Pengedit video profesional yang benar tanpa tanda harga.

Cons: Mungkin mengambil sedikit masa untuk belajar antara muka.

Terbaik untuk: YouTuber Vlogs - Pemuatan YouTube dibina dalam.

6. Openshot
Boleh didapati di Windows, Mac, dan Linux.
Video Editor: 10 Software Mengedit Video Percuma

Openshot adalah sumber terbuka sepenuhnya. Ia mungkin mengingatkan beberapa pengguna Mac sedikit iMovie dengan mudah menggunakan antara muka drag dan drop. Walau bagaimanapun, Openshot mempunyai lebih banyak ciri daripada iMovie, termasuk lapisan tanpa had dan pencampuran audio. Editor bebas ini menyerang keseimbangan antara ciri-ciri canggih dan antara muka yang mudah. Ia juga membolehkan pratonton masa nyata apabila anda membuat peralihan antara klip.

Ciri-ciri termasuk:

Trek / lapisan tanpa had
Klip saiz semula, penskalaan, pemangkasan, rakaman, putaran, dan memotong Peralihan video dengan pratonton masa nyata
Komposisi, lapisan imej, tera air
Templat tajuk, penciptaan tajuk, tajuk animasi 3D sub judul (dan kesan)
Garis Masa Lanjutan (termasuk drag & drop, scroll, panning, zoom, dan snapping)
Kelebihan: Sumber terbuka, lapisan tanpa had.

Cons: Tidak banyak tutorial video.

7. iMovie
Boleh didapati di Mac
Video Editor: 10 Software Mengedit Video Percuma
IMovie lama untuk Mac OS. Seperti kebanyakan apl Mac asli, editor video ini sangat intuitif untuk digunakan. Ia mempunyai antaramuka drag dan drop. Pengguna Mac boleh menggunakan iMovie sebagai taman permainan untuk mempelajari asas-asas penyuntingan video. Sebaik sahaja anda terpulang pantas, anda mungkin mendapati bahawa perisian pengeditan video alternatif terbaik dalam senarai ini mungkin lebih sesuai dengan keperluan anda.

Ciri-ciri termasuk:

Perpustakaan peralihan pra-dibuat
Pemangkasan video
Penyuntingan audio
Skrin berpecah
Sokongan resolusi 4K
Kelebihan: Mudah belajar.

Kekurangan: Pengguna lanjutan boleh menemui beberapa ciri yang terhad; import dan memberi masa boleh sedikit perlahan.

Yang terbaik untuk: Pengguna Mac bermula dengan penyuntingan video.

8. VideoPad
Boleh didapati di Windows
Video Editor: 10 Software Mengedit Video Percuma
VideoPad adalah salah satu alat pengeditan video terbaik untuk mengambil langkah pertama dalam dunia penyuntingan video multimedia. Ia sesuai untuk sesiapa sahaja yang mula bermain-main dengan komposisi video kerana ia mudah dan mudah digunakan. Editor video lanjutan mungkin mendapati ia terlalu asas.

Ciri-ciri termasuk:

Perpustakaan peralihan pra-dibuat
Ekspo Filem dalam Resolusi Pelbagai
Penyuntingan Video 3D
Kurangkan Shake Kamera
Perpustakaan Kesan Bunyi
Kelebihan: Ciri yang teguh untuk mengeksport terus ke YouTube dan platform sosial yang lain.

Kekurangan: Terlalu mudah untuk pengguna yang lebih maju.

Terbaik untuk: Pemula bermula dengan penyuntingan video.


9. Freemake Video Converter
Boleh didapati di Windows
Video Editor: 10 Software Mengedit Video Percuma

Freemake Converter adalah penukar video percuma yang boleh mengubah suai dan menukar video, mengekstrak audio dari klip video, dan membenamkan (Embedded) video ke laman web. Mudah dan pantas, Freemake boleh digunakan untuk menukar klip video untuk dimainkan pada pelbagai peranti mudah alih dan alat. Perisian boleh menukar video antara lebih 500 format fail video dan menyokong pelbagai format fail audio dan imej untuk membuat persembahan slaid dan klip video.

Ciri-ciri termasuk:

Tukar Video Cepat Dan Sederhana
Tukar Filem Dengan Sarikata
Tukar Antara 500+ Format
Potong, Sertai, dan Putar Klip
Sokongan resolusi 4K
Kelebihan: Tiada pengetahuan pakar diperlukan.

Nota: Apabila anda mula memasangnya ada sesetengah ciri-ciri dikunci selama tiga hari.

Terbaik untuk: Menukar video ke pelbagai format fail.

Perisian Pengeditan Video Percuma Terbaik untuk Mudah Alih
Aplikasi ini adalah untuk orang yang suka menangkap dan berkongsi video dari telefon pintar mereka dan mengedit video semasa dalam perjalanan. Walaupun terdapat banyak aplikasi pengeditan video hebat di luar sana, senarai ini meliputi beberapa perisian video terbaik, paling intuitif, dan bebas untuk menggunakan peranti mudah alih.

10. Splice
Splice, salah satu perisian pengeditan video percuma terbaik untuk mudah alih, hanya tersedia pada iOS.
Video Editor: 10 Software Mengedit Video Percuma

Splice adalah salah satu aplikasi pengeditan video percuma yang paling popular yang tersedia untuk pengguna iPhone dan iPad. Dari pembuat GoPro, aplikasi ini mudah dipelajari kerana antara muka mudahnya. Anda boleh mengedit dan memotong video hanya dalam beberapa rak. Tambah beberapa peralihan dan bunyi dari perpustakaan terbina dalam dan video anda sedia untuk dikongsi.

Kelebihan: Mudah dan sangat mudah digunakan.

Kekurangan: Hanya tersedia untuk iOS.

Terbaik untuk: Apabila masa adalah intipati dan anda perlukan untuk mengedit video dengan cepat.

Comments

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram