Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Masukkan Video Ke Youtube

Cara Muat Naik/ Upload Video ke Youtube

Cara Masukkan Video Ke Youtube

YouTube merupakan salah satu platform penstriman video yang paling popular dalam talian, jika anda ingin membuat vlog, lakaran komedi atau video muzik yang dilihat oleh seseorang, untuk mendapatkannya di YouTube adalah suatu kemestian. Tetapi jika anda masih baru dengan Youtube, anda mungkin tertanya-tanya bagaimana untuk "cara memasukkan video ke YouTube".

Nota: Untuk tujuan itu sila baca panduan ini sampai habis , seandainya anda telah membuat akaun YouTube/Google anda. Walaupun anda bermula dari awal perlu berbuat demikian, terdapat banyak elemen yang terlibat dalam persediaan dan penyesuaian yang lebih subjektif dan tidak dilindungi oleh skop panduan seperti ini.

Cara Masukkan Video Ke Youtube

Anda tidak boleh upload atau memuat naik video ke akaun anda dengan betul jika anda tidak melog masuk akaun.


Pada halaman utama YouTube dan klik pautan log masuk di sudut kanan atas. Sekiranya anda mempunyai berbilang akaun yang dikaitkan dengan peranti yang anda gunakan, anda akan diminta untuk memilih yang sesuai. Sebaik sahaja melakukannya, masukkan kata laluan anda dan anda akan dibawa balik ke halaman YouTube utama.

Perkara mungkin kelihatan sedikit berbeza dari segi cadangan video, tetapi jangan risau, kini anda sedang dalam proses untuk memuat naik video pertama anda.

Langkah 2: Klik butang muat naik
Langkah seterusnya adalah lebih pendek daripada yang pertama. Klik butang muat naik. Ia juga terletak di sudut kanan atas dan diwakili oleh anak panah atas dengan garis di bawahnya. Itu akan membawa anda ke halaman muat naik yang khusus, di mana anda boleh memilih di mana anda mengesan sensasi virus anda yang akan datang.


Cara Masukkan Video Ke Youtube
Langkah 3: Pilih sumber video dan tetapan privasi
Halaman muat naik memberikan anda beberapa pilihan yang berbeza untuk dipilih dan mereka semua patut dipertimbangkan. Untuk permulaan, anda perlu memutuskan siapa yang anda mahu melihat video anda dan menyesuaikan tetapan privasi dengan sewajarnya. 

Jika anda mahu sesiapa sahaja dan semua orang melihatnya, memilih tetapan "Public" di drop-down pusat adalah cara untuk pergi. Jika anda menginginkan lebih banyak kawalan ke atas siapa yang melihatnya, memilih "tidak tersenarai" menghalangnya daripada ditemui melalui carian. Sebaliknya, orang perlu mengklik pautan langsung atau pergi ke saluran anda.


Cara Masukkan Video Ke Youtube

Jika anda hanya ingin menyimpan video secara peribadi untuk diri sendiri, atau untuk menyimpan sesuatu untuk pembukaan kemudian, pilih untuk menjadikan video anda sebagai "peribadi" sebaliknya. "Dijadualkan," membolehkan anda memilih masa depan dan tarikh untuk video menjadi awam.

Sebaik sahaja anda membuat keputusan mengenai siapa yang dapat melihat video anda, anda perlu memilih tempat yang anda muat naik dari. Adakah anda mahu mengimportnya terus dari Foto Google (Ini lebih baik daripada iCloud yang anda tahu)? Muat naiknya terus dari storan peranti anda, atau langsung strim itu?

Terdapat pilihan khusus di sebelah kanan untuk streaming langsung dan mengimport, tetapi kebanyakannya akan melakukannya dari peranti tempatan mereka. Untuk itu, klik anak panah putih besar dengan latar belakang kelabu di tengah-tengah skrin dan pilih video yang anda mahu muat naik dari pelbagai fail dan folder anda.

Langkah 4: Menguruskan muat naik
Bersedia, kerana sebaik sahaja anda mengesahkan video yang anda muat naik, anda akan dibawa ke halaman muat naik. Ia telah bermula, dan anda akan melihat bar di bahagian atas skrin, anda tahu berapa banyak yang telah dimuat naik, dan berapa lama sehingga selesai.

Bergantung kepada panjang dan kualiti video anda, yang mungkin mengambil sedikit masa. Walaupun YouTube berfungsi di atasnya, anda boleh bersedia untuk bermula. Terdapat tajuk untuk dimasukkan, keterangan, dan sebarang tag yang relevan yang anda rasa perlu membantu orang ramai menemuinya. Terdapat juga butang di mana anda boleh menambahkannya ke senarai main jika anda mahu.

Bagi mereka yang mahu pergi sedikit lebih mendalam dengan muat naik video mereka, tab "Terjemahan" membolehkan anda memasukkan tajuk dan deskripsi diterjemahkan untuk YouTubers di seluruh dunia. "Tetapan lanjutan" membolehkan anda mengawal pelbagai aspek seperti kategori, sama ada anda membenarkan komen dan rating, sama ada video itu 3D, dan jika anda mahu sumbangan komuniti atau tidak.

Mereka semua adalah aspek menarik untuk memuat naik video ke YouTube, dan boleh membantu menjadikan video anda lebih inklusif dan relevan dengan khalayak anda, tetapi ia bukan satu keperluan untuk mendapatkan video secara online.

Langkah 5: Pilih lakaran kecil
Kecuali anda mempunyai akaun yang disahkan, anda tidak boleh terlalu kreatif dengan imej kecil, tetapi itu tidak bermakna anda tidak mempunyai pilihan. Sebaik sahaja video anda dimuat naik dan diproses sepenuhnya, anda akan mempunyai pilihan tiga lakaran kecil dari video untuk dipilih.

Pilih kegemaran anda dan klik butang biru "done" atau "to publish" untuk dimuktamadkan. Jika anda mahu berkongsi video secara persendirian, anda boleh mengklik butang "shares" di sebelah kanan.

Langkah 6: Pengurusan video
Dari titik ini pada video anda ada di YouTube dan tersedia secara terbuka, atau tidak, bergantung pada pilihan anda. Sekiranya anda ingin membuat apa-apa perubahan kepadanya pada masa akan datang, apa yang anda perlukan lakukan adalah kepala ke "Creator Studio." Anda akan mencari pautan untuk itu dalam drop down apabila anda mengklik pada potret akaun anda di bahagian atas kanan.

Dari sana anda akan dapat melihat video anda, bilangan pandangan dan analisis lain dari saluran anda. Dari sana anda akan dapat melihat video anda, bilangan pandangan dan analisis lain dari saluran anda. Anda kemudian boleh mengklik mana-mana video individu yang anda mahu edit, atau klik pada "pengurus video" di sebelah kiri.

Untuk maklumat lebih terperinci boleh rujuk di blog Wikihow atau rujuk di Google Help 

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram