Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Memilih Web Hosting Untuk Website Perniagaan

Memilih Pelan Web Hosting Blog dan Website Bisnes

Cara Memilih Web Hosting Untuk Website Perniagaan

Memilih Pelan Web Hosting 
Sekiranya anda ingin mempelajari tips dan cara untuk mendapatkan pelan hosting yang baik dengan harga yang berpatutan, maka anda harus memberi perhatian penuh kepada entry ini. Saya akan berkongsi bagaimana anda boleh menilai dan memilih pelan hosting yang paling sesuai dengan keperluan anda, walaupun mempunyai pengetahuan sifar tentang perkhidmatan hosting kerana saya akan kongsi disini cara yang paling mudah dan tidak terlalu teknikal untuk anda fahami.

Panduan Membeli Web Hosting 
Contohnya Syarikat Web Hosting seperti Exabytes mempunyai perkhidmatan pelanggan asas memberi akses kepada e-mel, tiket dan sokongan telefon. Walau bagaimanapun, masa penggantian pada permintaan akan berbeza-beza. Sesetengah pembekal perkhidmatan juga menawarkan sokongan 24-jam telefon. Faktor yang mengehadkan kepada perkhidmatan yang tidak diurus ialah ketika penjual dapat menjawab pertanyaan tentang konfigurasi dasar, itu tidak akan menjadi pengurus sistem Anda.


Cara Memilih Web Hosting Untuk Website Perniagaan


Jika anda berhasrat ingin mewakilkan pengurusan tapak anda sepenuhnya, maka anda ingin mempertimbangkan perkhidmatan yang diuruskan. Penyedia perkhidmatan terurus akan memastikan sistem anda dikonfigurasikan dengan betul untuk anda, mengawasi isu keselamatan, patch perisian seperti yang diperlukan dan menguruskan beberapa sandaran antara tugas lain.

Anggarkan jumlah lalu lintas yang anda harapkan (jujur ​​kepada diri sendiri). Pembekal hosting biasanya mengenakan bayaran berdasarkan penggunaan storan dan jalur lebar. Bandwidth adalah ukuran berapa banyak bait yang anda layani sepanjang tempoh tertentu. 

Jika anda mengharapkan hanya beberapa orang untuk melawat tapak anda, jalur lebar akan menjadi rendah. Tetapi jika anda tiba-tiba muncul di bahagian atas Google atau produk anda menjadi #viral, anda boleh mengharapkan keperluan penuh jalur lebar untuk melonjak.

Cara Memilih Web Hosting Untuk Website Perniagaan

Memahami jenis pelayan
 
Hosting yang paling murah boleh didapati di pelayan bersama, di mana satu kotak boleh menjalankan beratus-ratus laman web. Hosting yang dikongsi turut menghadkan akses untuk keupayaan pelayan, secara amnya mengehadkan anda untuk memuat naik fail melalui FTP atau SFTP, menghalang akses shell, menyekat beberapa program yang boleh anda jalankan pada perkhidmatan dan mengehadkan jumlah akses pangkalan data yang dapat dilakukan oleh laman web anda.

Peringkat seterusnya ialah VPS (untuk pelayan peribadi maya), yang merupakan contoh penuh mesin maya (komputer simulasi). Biasanya, penyedia hosting menjalankan banyak kes VPS pada satu kotak, tetapi prestasi hampir selalu lebih baik daripada perkhidmatan berkongsi peringkat asas. Sekiranya anda menggunakan VPS, anda harus biasa dengan penyelenggaraan dan pengurusan pelayan asas.

Sekiranya anda tidak mahu berkongsi prestasi dengan laman web lain, pertimbangkan pelayan khusus, kotak fizikal yang disewa untuk anda. Ia sama seperti anda mempunyai pelayan duduk sebelah meja anda, kecuali terletak di pusat data penyedia perkhidmatan. Hanya mereka yang mempunyai kemahiran pengurusan sistem yang diperlukan.

Berhati-hati dengan tawaran tanpa had 
Sesetengah penyedia hosting menawarkan penyimpanan yang tidak terhad dan jalur lebar untuk beberapa dolar sebulan. Kesepakatan ini selalunya tidak seperti yang sepertinya. Sekiranya anda membayar tiga dolar sebulan untuk hosting, kemungkinan akan ada sesuatu dalam syarat perkhidmatan anda yang membolehkan penyedia hosting anda sama ada mendekatkan prestasi anda atau menutup anda setelah tahap penggunaan tertentu.

Pilih sistem pengurusan kandungan mudah alih untuk mengelakkan kunci masuk. Kebanyakan tuan rumah cukup bagus, tapi kali berubah. Perubahan pengurusan, pengambilalihan dan perubahan teknologi dapat mengubah rancangan hosting web anda. 

Untuk perniagaan anda, anda pastikan saya menggunakan sistem pengurusan kandungan sumber terbuka. Ramai orang menggunakan WordPress di atas PHP, yang akan berjalan pada apa sahaja. Lakukan kemas kini yang tetap dan sandaran tapak, sehingga anda sentiasa mempunyai akses ke data, media dan struktur laman web anda. 

Miliki nama domain anda 
Perkhidmatan muzik streaming, mengesyorkan bahawa semua perniagaan baru memiliki domain mereka. "Pastikan anda memiliki domain itu Dengan itu, anda boleh mengubah pembekal jika perlu, dan memiliki apa-apa manfaat SEO yang diperolehi Sekarang anda tahu bagaimana untuk mendapatkan laman web anda ke internet, anda sudah siap untuk memulakan. membina sesuatu yang bagus. Lihat bahagian penyedia hosting web kami untuk mencari perkhidmatan yang berfungsi untuk anda.

Cara Pilih Pelan WebHosting:
Realibility, fleksibiliti, kualiti dan harga adalah 4 elemen penting yang perlu anda cari apabila anda menilai rancangan hosting. 

Di bawah ini ada beberapa penerangan dengan terperinci bagaimana untuk menilainya:

Kebolehpercayaan
Jika anda tidak sabar-sabar untuk membina laman web perniagaan, maka sangat penting bagi anda untuk mengetahui betapa harganya adalah rancangan hosting yang akan anda gunakan.

Uptime close to 100% - Uptime yang tinggi memastikan pelawat anda selalu dapat menghubungi anda melalui laman web anda.

Sokongan yang hebat 
Anda perlu tahu pelan hosting datang dengan sokongan teknikal. Jika ya, maka bagaimana dan bila anda boleh sampai kepada mereka? Pada masa kini, kebanyakan syarikat hosting memberikan sokongan teknikal kepada pelanggan mereka tetapi tidak semuanya memberi sokongan yang berkualiti. Oleh itu, sentiasa pastikan mata anda tajam dan baca ulasan untuk syarikat sebelum anda membuat keputusan untuk memilih pelan hosting.

Fleksibiliti
Apabila perniagaan dalam talian anda semakin besar, anda mungkin memerlukan pelan hosting yang lebih baik untuk menyokong laman web anda. Sentiasa tanya soalan ini semasa memilih pelan hos:

Bolehkah pelan tuan rumah ditingkatkan dengan mudah kepada rancangan yang lebih baik pada masa akan datang?
Berapakah kos untuk menaik taraf rancangan itu kepada yang lebih baik?
Dan, sekiranya anda mahu memindahkan perkhidmatan hosting ke syarikat lain, betapa mudahnya kan?

Kualiti
Anda perlu mengetahui standard pelan hosting yang baik pada masa kini. Saya tidak boleh menutup segala-galanya di sini, tetapi saya boleh mencadangkan anda sentiasa memilih pelan hosting dengan cPanel dan Fantastico, MySQL - versi 5 dan ke atas, dan sudah tentu PHP 5.

cPanel - cPanel berfungsi sebagai panel kawalan yang digunakan untuk menguruskan akaun host anda. Ia sangat serupa dengan cara panel kawalan Windows berfungsi. Selain itu, cPanel membolehkan anda menguruskan laman web anda dengan sedikit kerumitan sambil menyediakan sebanyak mungkin kawalan.

Fantastico - Ini penting, terutamanya untuk pemula yang mula-mula membuat laman web mereka. Fantastico membolehkan anda melakukan satu klik untuk memasang blog WordPress, forum, sistem pengurusan kandungan Joomla dan banyak lagi program popular lain tanpa pengetahuan teknikal sama sekali! Hebat, bukan?

Harga
Ini bergantung pada kualiti perkhidmatan. Pelan hosting yang baik sangat murah pada masa kini. Untuk menyelamatkan semua masalah dan sakit kepala, saya cadangkan anda memilih perkhidmatan hosting dari sepuluh syarikat hosting utama, misalnya Hostgator dan Bluehost. Biasanya harga untuk membina sebuah laman web dengan domain tambahan tanpa had adalah kira-kira $ 6-8 sebulan. Sudah tentu ini berbeza untuk syarikat yang berbeza kerana mereka menawarkan pelan yang berbeza.

Selamat membaca dan semoga bermanfaat...

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram